F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201712 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:09,515--42
2.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:09,5630,0480,04845
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:09,7430,2280,18037
4.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:09,8750,3600,13248
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:09,8860,3710,01138
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:10,1170,6020,23145
7.31Esteban OconForce India VJM101:10,3060,7910,18949
8.19Felipe MassaWilliams FW401:10,3730,8580,06742
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:10,3960,8810,02339
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:10,6551,1400,25931
11.55Carlos SainzRenault R.S.171:10,6851,1700,03042
12.11Sergio PerezForce India VJM101:10,6951,1800,01043
13.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:10,9021,3870,20738
14.18Lance StrollWilliams FW401:11,0641,5490,16244
15.8Romain GrosjeanHaas VF-171:11,3001,7850,23639
16.10Pierre GaslyToro Rosso STR121:11,4221,9070,12244
17.28Brendon HartleyToro Rosso STR121:11,8212,3060,39954
18.94Pascal WehrleinSauber C361:11,8572,3420,03643
19.9Marcus EricssonSauber C361:11,9892,4740,13217
20.50Antonio GiovinazziHaas VF-171:12,4172,9020,42837
107% najlepszego czasu: 1:14,381

Embed from Getty Images

Na początku drugiego treningu szybko na torze zobaczyliśmy kierowców z silnikami Ferrari, czyli ekipę fabryczną i Haasa. Szybko na czele zadomowili się Raikkonen z Vettelem, zbliżając się do złamania granicy 1:10. Wszyscy zawodnicy podróżowali na miękkich oponach, choć połowa stawki nie śpieszyła się z wyjazdem na tor.

Nieco szybciej od Ferrari pojechał Verstappen, tymczasem w tym momencie na torze pojawili się kierowcy Mercedesa i to oni po chwili wskoczyli na czoło tabeli. Prowadził Hamilton z czasem 1:09,792, a tuż za nim był Bottas.

Pierwszym kierowcą, który zdecydował się na przejazd na supermiękkiej mieszance był Raikkonen, jednak jego okrążenie nie było imponujące i do Hamiltona tracił prawie 0,4 sekundy, pomimo różnicy mieszanek. Sebastian Vettel pojechał minimalnie szybciej, ale nie wyprzedził rywali, przy okazji narzekając na słabą przyczepność na przedniej osi.

Na swoim szybkim przejeździe mocno spłaszczył oponę Bottas, co wprawdzie dało mu poprawę czasu, ale nie na tyle ile pozwalał samochód. Hamilton tymczasem równiez popsuł okrążenie i odpuścił na nim kręcenie szybkiego czasu. Podczas kolejnej próby Anglik wyprzedził rywali, jednak również nie pojechał optymalnego okrążenia.

Przygodę zaliczył Marcus Ericsson, który wypadł z toru w drugim sektorze, spłaszczając wszytkie opony. Błędu nie ustrzegł się również Stoffel Vandoorne, który obrócił się w eskach. Szybkie przejazdy nie przyniosły dramatycznych zmian w tabeli, ani znacznych popraw czasów, więc po chwili kierowcy zjechali do garażów, by szybko przygotować się do symulacji wyścigowych.

Ostatnie 30 minut obyło się bez większych przygód i wszyscy byli w stanie przetestować ustawienia na wyścig, gdyż nie pojawił się również deszcz. Dalsze przygotowania będą kontynuowane w trzecim treningu, jednak nie należy spodziewać się większych zmian w czołówce.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 10.11.2017 18:56[!]
coś czuję że jak się nic nie zmieni na czele to Bottas wygra ten wyścig
mich909090, 10.11.2017 19:06[!]
@michal132
Niby jakim cudem? Bottas jest wolniejszy od Hamiltona. Rozumiem, że mogliby dać mu wygrać ale wydaje mi się, że Lewisa interesuje liczba 91 i niekoniecznie będzie mu się chciało poprawiać humor Bottasa na koniec sezonu. Jak Bottas będzie szybszy to wygra...
michal132, 10.11.2017 19:15[!]
@mich909090
puści go choćby dlatego żeby Bottas odrobił stratę do Vettela
MairJ23, 10.11.2017 19:42[!]
@michal132 hehe nie ma to jak kreślić swoją własną rzeczywistość ;)
mich909090, 10.11.2017 19:53[!]
@michal132
Wątpię. Zresztą Mercedes nie ma takiej przewagi żeby mogli bawić się w takie kombinacje. Nie wiadomo jak będzie z tempem Bottasa na dystansie bo ostatnio w tym elemencie mocno kuleje i musiałby się najpierw trzymać blisko Hamiltona, a to w ostatnich tygodniach( miesiącach już nawet) brzmi jak science fiction ;)
michal132, 10.11.2017 20:06[!]
@MairJ23
nie wiem co w tym śmiesznego. już raz w tym sezonie Hamilton puścił Bottasa więc czemu by nie miał zrobić tego drugi raz ?

@mich909090

dlatego napisałem że jak nic się nie zmieni na czele to go puści ;)
Lolek, 10.11.2017 20:31[!]
Są dwa warianty przepuszczenia:
1.W pierwszej połowie wyścigu, ale wtedy istnieje ryzyko, że Bottas będzie jechał wolnym tempem i wstrzymując Lewisa narazi go na ataki gości z tyłu i przewalenie całego wyścigu dla Mercedesa
2. W drugiej połowie wyścigu już po pit stopach, może na końcówce, ale wtedy Bottas musi trzymać cały wyścig tempo Hamiltona, bo nawet jakby nikt ich nie rozdzielił, to przy 20 sekundach straty chyba takiego kabaretu nie odstawią

Reasumując, Bottas za darmo nie wygra, musi chociaż przyzwoite tempo zaprezentować. Generalnie pewnie Mercedes będzie kombinował. Piszecie, że Hamiltonowi nie będzie zależało na uszczęśliwieniu Bottasa. Oczywiście, że jemu nie, ale będzie zależało Mercedesowi i jak padnie team orders, to Lewis raczej je wykona. Mało kto o tym pamięta, ale nawet taki Red Bull, nomen omen na Interlagos, też wydał polecenie mistrzowi świata Vettelowi ODDANIA POZYCJI WEBBEROWI(nie ściemniam, sezon 2011), po to aby Mark był trzeci w generalce. Niemiec wykonał polecenie, oczywiście nie pomijając stękania przez radio, ale skoro nawet taki Vettel po zapewnionym tytule zdobył się na wykonanie takiej komendy, to tym bardziej Lewis i to może nawet z pominięciem fazy marudzenia.
marios76, 10.11.2017 21:41[!]
Jest kilka wariantów zakończenia wyscigu. Jednym z nich jest wygrana Ricciardo ;) A braliście pod uwagę dnf Vettela i spokojna pogoń Bottasa w klasyfikacji? :)
Pavlos Le Paul, 10.11.2017 22:16[!]
@Lolek Z tego co kojarzę, to w 2011 roku Vettel miał problemy z samochodem w trakcie wyścigu, stąd doszło do tego przepuszczenia.
Lolek, 10.11.2017 23:07[!]
@Pavlos Le Paul
Faktycznie znalazłem wypowiedź Vettela potwierdzającą te rzekome problemy, ale też w tamtych czasach team orders nie były tak swobodne jak obecnie, więc mogło za tym kryć się co innego.
Aeromis, 10.11.2017 23:38[!]
@Pavlos Le Paul
RBR bezustannie szeregował tak kierowców, przez cały sezon Webber musiał przepuszczać Vettela, jedynie w ostatnim wyścigu wyjątkowo Seba miał problem, który dał Markowi pozycje na podium w WDC. To ściema była.

@Lolek
Cytat :
Piszecie, że Hamiltonowi nie będzie zależało na uszczęśliwieniu Bottasa.
A ja uważam, że jednak będzie. Pokazał to raz w trakcie tego sezonu przepuszczając go na ostatnich metrach. Dzięki temu wywalczył partnera który może mu pomóc, a zespołowi pokazał uczciwość, a nie złość po poprzednim sezonie. Lewis jest już dojrzałym kierowcą, gra dojrzale, wie że opłaca się grać zespołowo zwłaszcza że jego rywalizacja o punkty już nie dotyczy. Nie zdziwiłbym się gdyby to teraz właśnie Lewis mocno pomógł Finlandczykowi w pokonaniu Vettela.
Zomo, 10.11.2017 23:49[!]
Q: Your team mate Valtteri Bottas has the chance in these last two races to become vice champion. Will you help him?

LH: I am sure. But I don’t think they are going to ask. Valtteri wants to get it on merit. He has been working hard throughout the year and is focused more than ever, so I know he wants to do it on his own. But if the team asks me, then for sure! As I said before, my mentality for the last two races is to win – and I have not been told otherwise.

https://www.formu...-off-in-brazil-.html
Aeromis, 11.11.2017 00:23[!]
@Zomo
Mhm, owinął w bawełnę.
marios76, 11.11.2017 07:48[!]
Panowie- Lewis goni rekordy i nie sądzę, by na siłę oddał Bottasowi dwa zwyciestwa. W połowie sezonu ,wydawało mi się , ze w drugiej czesci Valtteri dogoni Vettela w klasyfikacji... niestety formę obniżyli obaj. Vettel przegrał tytuł mistrzowski, a Bottas... szanse na drugie miejsce. Owszem ładnie z Lewis em współpracowali przez sezon, jednak nie sądzę by Mercedes poświęcił Lewisa w dwóch wyścigach , by wyciągać Fina za uszy w klasyfikacji.
Wyniki tez za nim jakoś nie przemawiają, spuścił z tonu i kto wie czy Mercedesa w ogóle stać jeszcze na dublet? Chyba dopiero przyszły sezon pokaże czy Bottas to jeden z większych talentów i powalczy z mistrzem jak kiedyś ... Senna z Prostem, czy będzie tylko solidnym nr 2, potrafiącym coś wygrać i grać zespołowo. Nie porównuje go do Senny, ale przyszedł do czołowego zespołu z mistrzem w składzie... Szanse dostał, zobaczymy czy ja wykorzysta.
Osobiście spokojnie czekam na następne sezony, o z jednej strony chciałbym by Lewis pobił rekord zwycięstw Schumachera, z drugiej fajnie było by zobaczyć jego walkę z ... Ricciardo w 2019. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca