|
|
|
|
|
|
DHL Turkish Grand Prix 2020 | 15 listopada |
|
|
|
Istanbul Park | |
|
Długość toru: 5,338 km Liczba okrążeń: 58 Pełny dystans: 309,396 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:25,049 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:28,330 | - | - | 37 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:28,731 | 0,401 | 0,401 | 45 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:28,905 | 0,575 | 0,174 | 43 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:29,180 | 0,850 | 0,275 | 39 |
5. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:29,363 | 1,033 | 0,183 | 42 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:29,689 | 1,359 | 0,326 | 43 |
7. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:29,944 | 1,614 | 0,255 | 43 |
8. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:30,022 | 1,692 | 0,078 | 41 |
9. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:30,297 | 1,967 | 0,275 | 38 |
10. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:30,907 | 2,577 | 0,610 | 39 |
11. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP20 | | 1:31,104 | 2,774 | 0,197 | 38 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:31,380 | 3,050 | 0,276 | 36 |
13. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:31,493 | 3,163 | 0,113 | 39 |
14. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:31,498 | 3,168 | 0,005 | 40 |
15. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:31,660 | 3,330 | 0,162 | 35 |
16. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:31,932 | 3,602 | 0,272 | 43 |
17. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:32,302 | 3,972 | 0,370 | 39 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:32,570 | 4,240 | 0,268 | 33 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:32,807 | 4,477 | 0,237 | 37 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:33,488 | 5,158 | 0,681 | 40 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:34,513 |
|
| Embed from Getty Images
Turcja po długiej przerwie przywitała Formułę 1 chłodnymi warunkami i niesamowicie śliską nawierzchnią. Zespoły spodziewały się trudności z dogrzaniem opon, jednak z pewnością nie aż tak dużych. Pierwszy trening przypominał taniec na lodzie. Z tego względu w drugiej sesji każdy miał sporo do nadrobienia w nieco bardziej miarodajnych warunkach, choć przyczepność ciągle była dość niska.
Pierwsze przejazdy w większości odbyły się na pośredniej mieszance i dawała ona znacznie lepszą przyczepność od twardych opon. Pierwsza połowa sesji przypominała raczej łapanie tempa w Monako niż typową pracę nad oponami. Najlepiej ta sztuka wychodziła Red Bullowi, który meldował się na czele tabeli, o dziwo z Albonem na pierwszym miejscu. Udało mu się zejść do granicy 1:30.
Po 30 minutach zawodnicy stwierdzili, że więcej już nie wycisną z pośredniej mieszanki i część stawki zdecydowała się na pierwsze wyjazdy na miękkim ogumieniu. Jednak nie rozwiązywało ono wszystkich problemów, gdyż śliska nawierzchnia powodowała ziarnienie, co tylko pogarszało przyczepność. Mimo narzekań Leclerc był w stanie przeskoczyć przed Albona, jednak jego czas nie przebił granicy 1:30.
Na kolejnych kółkach zarówno Red Bull, jak i Leclerc podkręcili tempo. Prowadził dalej Albon przed Verstappenem i kierowcą Ferrari, ale całą trójkę dzieliło zaledwie 0,017 sekundy. Jak się później okazało dopiero po kilku szybkich kółkach miękkie opony zaczęły pracować w miarę odpowiednio. Wykorzystał to Verstappen wykręcając czas 1:28,330. Prowadził tym samym przed Leclerkiem o 0,4 sekundy. Co ciekawe, Mercedes cały czas nie był w stanie wykorzystać swojego potencjału i meldował się za Monakijczykiem z Ferrari.
Druga część treningu pozwoliła na typową pracę nad oponami na długim dystansie. Nagumowanie toru było wystarczająco mocne, by zebrać jakiekolwiek dane. Oczywiście nie zmieniło to kolejności w tabeli i Verstappen pozostał na czele do końca. W użyciu mieliśmy mniej więcej równy podział między miękkimi i pośrednimi oponami. Obie mieszanki sprawiały wrażenie dość wytrzymałych, więc w niedzielę możemy spodziewać się jednego postoju jako typowej strategii.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|