|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio do Brasil 2012 | 25 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:14,026 | - | - | 35 |
2. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:14,300 | 0,274 | 0,274 | 40 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:14,523 | 0,497 | 0,223 | 37 |
4. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:14,553 | 0,527 | 0,030 | 37 |
5. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:14,592 | 0,566 | 0,039 | 37 |
6. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:14,654 | 0,628 | 0,062 | 36 |
7. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:14,669 | 0,643 | 0,015 | 40 |
8. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:14,863 | 0,837 | 0,194 | 40 |
9. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:14,994 | 0,968 | 0,131 | 37 |
10. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:15,129 | 1,103 | 0,135 | 39 |
11. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:15,131 | 1,105 | 0,002 | 40 |
12. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:15,371 | 1,345 | 0,240 | 39 |
13. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:15,432 | 1,406 | 0,061 | 45 |
14. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:15,542 | 1,516 | 0,110 | 35 |
15. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:15,839 | 1,813 | 0,297 | 43 |
16. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:15,902 | 1,876 | 0,063 | 39 |
17. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:15,953 | 1,927 | 0,051 | 47 |
18. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:16,048 | 2,022 | 0,095 | 40 |
19. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:16,126 | 2,100 | 0,078 | 39 |
20. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:16,655 | 2,629 | 0,529 | 42 |
21. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:17,244 | 3,218 | 0,589 | 15 |
22. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:17,675 | 3,649 | 0,431 | 41 |
23. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:18,127 | 4,101 | 0,452 | 31 |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:18,139 | 4,113 | 0,012 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:19,208 |
|
|
Druga sesja przyniosła nam niesamowity upał na Interlagos. 33 stopnie w powietrzu i 48 nawierzchni dawały zawodnikom ciekawe zadanie z ustawieniami bolidu. Dodatkowo do każdego w pitlane należy decyzja, czy zaryzykować deszczowymi ustawieniami, które mogą okazać się niesamowicie przydatne w niedzielę.
Na początku treningu jeszcze nikt się tym nie kłopotał i stawka ochoczo wyjechała na okrążenia instalacyjne. Martin Whitmarsh chwilę przed sesją stwierdził, że zastosują typowy system przygotowań, czyli porównanie twardych i średnich opon, a później przejazd kwalifikacyjny i jeden z pełnym bakiem.
Pierwszy przejazd powodował częste przetasowania na czele tabeli. Po 20 minutach znajdował się tam Massa z wynikiem 1:15,473. Jednak po chwili pobili go Vettel, Alonso i Hamilton i to Niemiec teraz przewodził. Vettel utrzymał niewielką przewagę po pierwszych przejazdach i legitymował się rezultatem 1:15,226.
Po 30 minutach na torze ciągle nie było śladu po HRT, a kierowcy nawet nie pojawili się w garażu. Reszta zawodników przekazała swoje uwagi inżynierom, a ci wprowadzili wymagane poprawki w ustawieniach, po czym niemal wszyscy powrócili na tor, by je sprawdzić. Na pewno zadziałały one w bolidzie Alonso, który poprawił czas Vettela o niecałą 0,1 sekundy.
Na pośredniej mieszance w końcu pojawił się Romain Grosjean i wskoczył od razu na drugą pozycję, ze stratą 0,032s do czasu Alonso. Póki co największym problemem dla zawodników było blokowanie kół, które nagminnie zdarzało się praktycznie każdemu. Tymczasem z garażu wyjechało HRT co zapowiadało, że de la Rosa oraz Karthikeyan jednak przejadą nieco okrążeń.
Grosjean poprawił się na kolejnych kółkach i zszedł poniżej granicy 1:15 z wynikiem 1:14,994. Taki stan utrzymywał się do momentu, w którym inni również wyjechali na średniej mieszance i uwolnili Grosjeana z roli prowadzącego. Wyróżnił się tutaj Hamilton wykręcając czas 1:14,026, który był o ponad pół sekundy lepszy od drugiego Massy.
Nawet Vettel nie był w stanie pobić czasu Hamiltona, aczkolwiek Niemiec anulował swoje drugie szybkie kółko. Był to też ostatni przejazd z niskim ładunkiem paliwa, po czym kierowcy zabrali się za symulacje tempa wyścigowego. Na 20 minut przed końcem sesji w drugim sektorze zatrzymał się Charles Pic, gdyż jego bolid odmówił dalszej jazdy.
Wszelkie dzisiejsze symulacje mogą być bardzo zwodnicze przy predykcji dalszych wydarzeń w ten weekend, gdyż wszystkie prognozy ostrzegają o bardzo możliwym deszczu jutro, a w niedzielę praktycznie pewnych opadach. Z pewnością zapewni nam to niemałe emocje podczas ostatecznej walki o mistrzostwo świata. Zapraszamy was do wspólnego śledzenia dalszych zmagań zawodników!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 11%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|