F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201321 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenLotus E211:34,154--31
2.2Mark WebberRed Bull RB91:34,1840,0300,03026
3.1Sebastian VettelRed Bull RB91:34,2820,1280,09829
4.3Fernando AlonsoFerrari F1381:34,3100,1560,02829
5.14Paul di RestaForce India VJM061:34,5430,3890,23335
6.4Felipe MassaFerrari F1381:34,5520,3980,00934
7.8Romain GrosjeanLotus E211:34,6310,4770,07933
8.9Nico RosbergMercedes F1 W041:34,6660,5120,03537
9.15Adrian SutilForce India VJM061:34,9320,7780,26633
10.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:34,9760,8220,04429
11.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:35,3561,2020,38032
12.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:35,5061,3520,15036
13.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:35,5891,4350,08337
14.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:35,7611,6070,17233
15.11Nico HulkenbergSauber C321:36,1331,9790,37236
16.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:36,2792,1250,14633
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:36,2792,1250,00028
18.12Esteban GutierrezSauber C321:36,6162,4620,33734
19.20Charles PicCaterham CT031:37,0612,9070,44533
20.23Max ChiltonMarussia MR021:37,3133,1590,25233
21.22Jules BianchiMarussia MR021:37,3633,2090,05029
22.21Giedo van der GardeCaterham CT031:37,9703,8160,60734
107% najlepszego czasu: 1:40,745

Początek drugiego treningu przyniósł kontynuację gorącej i słonecznej pogody. Kierowcy od razu wzięli się do pracy i już po chwili na torze mogliśmy zobaczyć kilku zawodników, m.in. Buttona, Maldonado czy Chiltona, który jako pierwszy przejechał okrążenie pomiarowe, jednak jego czas był bardzo słaby i niemal od razu został poprawiony przez Sergio Pereza, który wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:35,866s. Tymczasem Lewis Hamilton zblokował opony na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i wyjechał poza tor.

O intensywności prac na torze świadczy fakt, iż po 10 minutach aż siedemnastu kierowców miało na swoim koncie co najmniej 2 okrążenia pomiarowe. Zawodnicy wyraźnie podkręcili tempo, więc na czele stawki co chwilę dochodziło do przetasowań. Pozycjami lidera zamieniali się Button, Webber i Alonso, który po przejechaniu trzech okrążeń ostatecznie na dłużej zagościł na pozycji lidera z czasem 1:34,317s.

Początkowo kierowcy używali twardej mieszanki, jednak po 20 minutach jako pierwszy na średnich oponach wyjechał Jean-Eric Vergne, który mimo to nie był w stanie poprawić czasu Hiszpana. Zawodnicy narzekali przez radio na bardzo słabą przyczepność toru. Wkrótce w ślad Vergne'a poszli pozostali, dzięki czemu niemal połowa stawki zaczęła intensywne testy średniej mieszanki. Dzięki temu zabiegowi czasy okrążeń trochę się poprawiły, umożliwiając Webberowi pobicie czasu Alonso. Australijczyk o 0,098s wyprzedził Sebastiana Vettela i z wynikiem 1:34,184s objął prowadzenie, chociaż analiza czasów poszczególnych sektorów wskazywały, że ekipa z Austrii traci w trzecim sektorze.

Esteban Gutierrez próbując wyprzedzić Charlesa Pika na dohamowaniu do zakrętu 8 dotknął lekko przedniego skrzydła w bolidzie Caterhama, jednak wystarczyło to, by przebić przednią lewą oponę. Meksykanin spacerowym tempem wrócił do boksów. W międzyczasie inżynier Lewisa Hamiltona poinformował go, że prognozowana różnica pomiędzy średnią a twardą mieszanką wynosi 1,6 sekundy.

Jako jeden z ostatnich na średniej mieszance wyjechał Kimi Raikkonen, co pozwoliło mu poprawić niepobity od kilkunastu minut czas Webbera i zastąpił Australijczyka na pierwszym miejscu z wynikiem 1:34,154s.

Na około 30 minut przed końcem sesji zespoły rozpoczęły symulację długich przejazdów z różną ilością paliwa, dlatego czasy okrążeń zdecydowanie się pogorszyły. Niektórzy, jak Alonso, powrócili do twardej mieszanki, inni pozostali na oponach średnich. Ta część treningu była bardzo pracowita, na torze pojawili się niemal wszyscy zawodnicy. Długie przejazdy to przede wszystkim analiza ilości przejechanych okrążeń i notowanych na nich czasów. Z informacji kierowców wynika, że najbardziej narażona na degradację jest tylna oś. Pod koniec sesji na torze pojawiło się sporo fragmentów gumy odrywającej się ze zużytych opon. Niektórzy kierowcy byli w stanie przejechać nawet 19 okrążeń na średniej mieszance.

Fin okazał się najszybszym zawodnikiem podczas drugiego treningu, ponieważ nikt nie był już w stanie pobić jego czasu. Tuż za nim uplasował się duet Red Bulla – Mark Webber i Sebastian Vettel. Teraz zespoły czeka dokładna analiza danych pozyskanych z dwóch sesji treningowych. Kto wygra kwalifikacje? Kto okaże się najszybszy w wyścigu? Tego dowiecie się śledząc nasze relacje w serwisie Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 4,1 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 19.04.2013 15:05[!]
Cytat :
poinformował go, że prognozowana różnica pomiędzy średnią a twardą mieszanką wynosi 1,6 sekundy.

Cytat :
Niektórzy kierowcy byli w stanie przejechać nawet 19 okrążeń na średniej mieszance.

Zapowiada się naprawdę ciekawie.
Off.Zastanawiam się co Koval ma do powiedzenia :)) Zespół nie pozwala mu na za wiele, a dodatkowo Max miał lepsze czasy.
step07, 19.04.2013 15:13[!]
Może uda się przejechać wyścig z taktyką dwustopową. I może zobaczymy nieco więcej prawdziwego ścigania, a nie tylko chuchania, dmuchania na opony i przepuszczania rywali bo trzeba dbać o ogumienie...
mateusz, 19.04.2013 15:31[!]
Cytat :
Fin okazał się najszybszym zawodnikiem podczas drugiego treningu, ponieważ nikt nie był już w stanie pobić jego czasu.

A to ciekawostka... :)
Kamikadze2000, 19.04.2013 15:31[!]
@adnowseb - Charles. :))
michal132, 19.04.2013 15:40[!]
chyba Grosjean się uporał z problemami w nowym bolidzie
katinka, 19.04.2013 16:29[!]
W drugim Chilton trochę szybszy od Julesa. Jednak strata tego treningu mogła mieć jakieś znaczenie gdy szuka się ustawień, zwłaszcza dla kierowcy, który nigdy nie jeździł po Sakhir. A w pierwszej czwórce ciasno, minimalne różnice, jeszcze FP3, ale w kwalifikacjach może być niezła walka.
Il Capitano, 19.04.2013 16:32[!]
Prawda jest taka, ze Kimi mógł miec czas o 0,3 sekundy lepszy gdyby nie wolniej jadący bolid w S3, poprzednie sektory miał rekordowe, mógł zakręcić się koło 1:33,7xx
adnowseb, 19.04.2013 17:32[!]
@Kamikadze2000
Ha Ha ale dałem po bandzie :))
Oczywiście,że Charles nie Max.- Rozpędziłem się.
Pozdro
Kamikadze2000, 19.04.2013 19:54[!]
@katinka - jutro Jules poprawi tempo, a Max zostanie w miejscu. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca