F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201424 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:49,189--26
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:49,7930,6040,60428
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:49,9300,7410,13719
4.19Felipe MassaWilliams FW36 1:50,3271,1380,39724
5.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:50,6591,4700,33231
6.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:50,6771,4880,01826
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:50,7251,5360,04825
8.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:50,9771,7880,25216
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:51,0741,8850,09731
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:51,0771,8880,00326
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:51,3832,1940,30626
12.99Adrian SutilSauber C33 1:51,4502,2610,06729
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:51,5732,3840,12328
14.8Romain GrosjeanLotus E221:52,1963,0070,62325
15.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:52,2343,0450,03818
16.17Jules BianchiMarussia MR03 1:52,7763,5870,54223
17.21Esteban GutierrezSauber C33 1:53,9554,7661,1797
18.4Max ChiltonMarussia MR03 1:54,0404,8510,08518
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:54,0504,8610,01030
20.45Andre LottererCaterham CT051:54,0934,9040,04324
21.13Pastor MaldonadoLotus E22---2
22.1Sebastian VettelRed Bull RB10----
107% najlepszego czasu: 1:56,832

Lewis Hamilton popisał się zdecydowanie najlepszym czasem okrążenia w trakcie popołudniowych, piątkowych zajęć na torze Spa Francorchamps. W czołowej piątce znalazły się także nazwiska Rosberga, Alonso, Massy i Buttona.

Jako pierwszy na tor wyjechał Max Chilton, który po wyjaśnieniu nieścisłości finansowych, zgodnie z porannym oświadczeniem Marussi rozpoczął swoje przygotowania do jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu.

Podczas gdy zdecydowana większość kierowców przejeżdżała okrążenia instalacyjne, w garażu Red Bulla ciągle trwały prace nad bolidem Sebastiana Vettela. W rozmowie z Tedem Kravitzem szef ekipy – Chrstian Horner potwierdził, że jego kierowca nie pojawi się na torze.

Krótko po tym jak Kevin Magnussen odnotował pierwszy rezultat w popołudniowej sesji (1:52,667s), Pastor Maldonado najechał na trawę za wyjściem z dziewiątego zakrętu i zamieniając się w pasażera uderzył w barierę zlokalizowaną po lewej stronie dojazdu do zakrętu Pouhon. Sesja została wstrzymana na około pięć minut, a jej wznowienie nastąpiło około godziny 14:15. Po powrocie do jazdy Button natychmiast poprawił czas swojego zespołowego kolegi, uzyskując 1:52,285s. Na trzecim miejscu znajdował się Adrian Sutil, a za nim Jules Bianchi.

Kilka chwil później do głosu doszedł Nico Rosberg, który dzięki okrążeniu pokonanym w tempie 1:52,065s objął prowadzenie w klasyfikacji. Później przeszło ono do Fernando Alonso, a następnie Lewisa Hamiltona. Rezultat mistrza świata z 2008 roku – 1:51,276s był na tamtą chwilę najlepszym osiągnięciem dnia. Po pół godzinie od startu nad torem ponownie pojawiły się czerwone flagi: tym razem po tym jak wskutek awarii ERS (a co za tym idzie systemu brake-by-wire) Esteban Gutierrez wypadł z toru przejeżdżając łuk Blanchimont. Przerwa w zajęciach potrwała sześć minut.

Najszybciej do realizacji programu powrócił Andre Lotterer. Caterham zdecydował się założyć do bolidu Niemca zestaw miękkich opon Pirelli. Podobnie postąpiło także kilku innych zawodników, dzięki czemu w tabeli doszło do sporych przetasowań. Najpierw na pierwsze miejsce z czasem 1:51,074s awansował Magnussen, chwilę później Button. Poprawę odnotowali także kierowcy z tyłów stawki: Sutil przeskoczył na czwarte, a Grosjean na siódme miejsce. Następnie liderujący duet McLarena przedzielił Danił Kwiat.

Sytuacja ta utrzymała się aż do momentu wymiany ogumienia w samochodach Srebrnych Strzał. Po tym jak Rosberg opuścił aleję serwisową na oznaczonych żółtym kolorem oponach, z łatwością urwał prawie sekundę z czasu dotychczasowego lidera – Buttona, uzyskując 1:49,793s. Jeszcze szybciej, dokładnie o sześć dziesiętnych, pojechał Lewis Hamilton. Krótko po tym na trzecim miejscu zadomowił się Alonso, a na czwartym jego były kolega z Ferrari – Felipe Massa.

Po drobnych problemach w dziewiątym zakręcie Daniel Ricciardo przebił się na ósmą lokatę. Rozpoczynając ostatnich trzydzieści minut treningu, coraz więcej kierowców skupiała się na przygotowaniach do wyścigu i analizie osiągów dostępnego w ten weekend ogumienia. Niektórzy kierowcy – tak jak Hamilton czy Ericsson – koncentrowali się na próbnych startach. Dochodziło jedynie do sporadycznych i niegroźnych incydentów, polegających najczęściej na zblokowaniu kół bądź zbyt agresywnemu przejechaniu krawężników.

Pomimo zapowiedzi przezwyciężenia problemów, Kimi Raikkonen nie był zadowolony z zachowania swego bolidu: „Tył samochodu jest tak kiepski” – przekazał Fin swoim inżynierom za pośrednictwem radia zespołowego. Pech nie opuszczał także Vettela, który po porannych problemach może zostać zmuszony go do skorzystania w ten weekend z piątego silnika w sezonie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dancom, 22.08.2014 15:38[!]
A co Alonso robi na 3 miejscu?
konradosf1, 22.08.2014 15:54[!]
fakt, powinien być wyżej, ale te Mercedesy... A Williamsy zgodnie z oczekiwaniami, coraz wyżej :) podobnie Lotterer, ale to nie jest już powód do zadowolenia
Linus, 22.08.2014 16:06[!]
Alonso zawsze dobrze idzie w piątki. Potem jest jednak coraz gorzej… A szkoda.
Kamikadze2000, 22.08.2014 16:06[!]
Alonso jest pierwszy... po prostu Merc przy okazji startuje i ośmiesza stawkę F1... oni są w swojej lidze. ;)
pancio93, 22.08.2014 16:06[!]
Alonso użył sprawdzonej zresztą przez niego do bólu strategii PR-owej, czyli najpierw gada, że bolid będzie beznadziejny, nie ma szans ale będzie walczył bo co zrobić i nagle okazuje się, że jest dwa razy trzeci z niewielkimi stratami do Merców. Do pełni szczęścia Alonso niskie pozycje Raikkonena (oczywiście po problemach z samochodem) i mamy idealny obraz boga Alonso, który kupą złomu zamienia wodę w wino. Nie znaczy to, że uważam Raikkonena za lepszego kierowcę (w każdym razie nie w tym sezonie i nie w tym bolidzie), a Alonso za słabego.
rocque, 22.08.2014 16:31[!]
@pancio93
Alonso jest zawsze wyżej w piątki, aniżeli w soboty w tym sezonie :)
LH44fan, 22.08.2014 17:05[!]
Jeśli nic w bolidzie nie nawali, to Lewis spokojnie będzie mieć Pole Position.

pancio93
A co chłop ma zrobić? ;) Nie ma jak wygrywać, to chociaż sobie wizerunek wyrobi.
mich909090, 22.08.2014 17:35[!]
@LH44fan
Obawiam się tylko deszczu jutro, bo będzie loteria ale szybkość Lewis ma chyba znalazł coś o czym nie wie Nico i mam nadzieje że się nie dowie.
marcin_114, 22.08.2014 18:14[!]
Cytat konradosf1 :
podobnie Lotterer, ale to nie jest już powód do zadowolenia

Dlaczego? Lotterer to świetny kierowca. To, że większość z was z motorsportu zna tylko Kubicę i Giermaziaka to nie znaczy, że w innych nieznanych wam seriach nie ma szybkich (lub szybszych) kierowców niż Alonso, czy Lewis.
ahn, 22.08.2014 18:39[!]
Skoro już mówimy o innych kierowcach, to zastanawiam się jakby sobie poradził w F1 Jose Maria Lopez.
konradosf1, 22.08.2014 19:01[!]
@marcin_114 wybacz, jeśli uraziłem, ale też znam się trochę na motorsporcie, żeby wiedzieć, co Andre mógłby wpisać w swoim CV. Chodziło mi po prostu, że przewidywany był brak wyników ze strony Niemca. Dlatego napisałem wyraźnie:
Cytat :
to nie jest już powód do zadowolenia
. Kierowca z osiągami raczej nie jest "mile" widziany gdzieś z tyłu stawki, nawet w innej serii wyścigowej.
Cytat marcin_114 :
To, że większość z was z motorsportu zna tylko Kubicę i Giermaziaka
szczególnie gdy kibicuje się Laindersowi i spółce w VLN :)
mefistofele, 22.08.2014 20:05[!]
@pancio93 zgadzam sie z Tobą w 100% ale przykro mi, trafiłeś na wyznawców ALO i na tym forum poparcia nie zdobędziesz, a na twoje komentarze znajdzie sie 10 innych ze nie masz pojęcia o czym piszesz.
dex, 22.08.2014 20:42[!]
pancio93 mefistofele
Ja Was popieram i piszecie prawdę. Co nie znaczy że uważam Alonso za słabego kierowcę. Ale wiemy jak jest.
pawlos, 22.08.2014 20:47[!]
Widzę, że Ricciardo jest na P1 w klasyfikacji speed trap. Wychodzi na to, że RB jeździ bez docisku:D Poza tym spodziewałem się mocniejszej postawy Willamsów. A tak w ogóle to wiadomo, nie można na podstawie piątkowych testów wyciągać daleko idących wniosków.
TommyYse, 22.08.2014 21:58[!]
@pawlos
Wiesz gdzie jest Speed trap? Na wyjściu z Eau Rouge :P Na prostych to jadą z 30-40 km/h szybciej.
pawlos, 22.08.2014 22:51[!]
To wiem. I dziwie się, że w niby tak zaawansowanej technicznie dyscyplinie nie udostępniają bardziej miarodajnych danych. A żeby mieć pełny LT trzeba wykupić aplikacje na smart fona. Kto się nie rozwija ten się cofa. A F1 w tym względnie nawet nie stoi w miejscu, tylko się cofa - vide casus z LT. Żenada.
L00Kass, 23.08.2014 01:04[!]
Alonso zmienia złom w bolid, Pastor zmienia się w pasażera, heh.
rocque, 23.08.2014 01:23[!]
@mefistofele
Cytat :
zgadzam sie z Tobą w 100% ale przykro mi, trafiłeś na wyznawców ALO


Kurde dobry jesteś. Po drugim treningu już znasz wyniki wyścigu, a to mi się wydawało, że potrafię przyszłość przewidzieć - jak widać byłem w błędzie. Albo nie, może tylko mylisz pojęcia: 'trening' z 'wyścig', nie wiem i nie mi snuć nad tym domysły.
Dla porównania wstawiam wyniki drugiego treningu z Bahrajnu(gdzie wyścig - jak się później okazało - był najsłabszym GP Ferrari w sezonie), w którym Alonso też był trzeci.
http://www.f1wm.p...amp;nr=3&dzial=3

To już wszystko. Teraz idę bić pokłony przed kapliczką dla Fernando, a potem spać. Kiedyś jeszcze muszę skoczyć do Oviedo na pielgrzymkę w intencji kolejnego tytułu dla Alonso. Zapomniałbym, jeszcze się trzeba pomodlić do Czarnego Konia i Pana i Władcy Ecclestone'a, żeby Hamilton i Rosberg odpadli po bratobójczej walce, a Fernando dojechał do mety jako zwycięzca (oczywiście po starcie z trzeciego pola bo był trzeci w drugim treningu), z przewagą 0,1s nad kolejnym zawodnikiem (żeby broń Boże nie było, że dobry bolid w końcu dostał) i był gloryfikowany jaki to nie jest piękny i wspaniały. Jeszcze Kimi musi odpaść, w końcu król jest tylko jeden i zaszkodziłoby mu, gdyby 'jakiś Raikkonen' dojechał do mety, a co gorsza z nim wygrał.

POZDRAWIAM, WYZNAWCA
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca