|
|
|
|
|
|
Japanese Grand Prix 2014 | 5 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:35,078 | - | - | 28 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:35,318 | 0,240 | 0,240 | 27 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:36,279 | 1,201 | 0,961 | 24 |
4. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:36,409 | 1,331 | 0,130 | 28 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:36,436 | 1,358 | 0,027 | 24 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:36,529 | 1,451 | 0,093 | 19 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:36,637 | 1,559 | 0,108 | 26 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:36,714 | 1,636 | 0,077 | 31 |
9. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:36,943 | 1,865 | 0,229 | 27 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:37,186 | 2,108 | 0,243 | 3 |
11. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:37,219 | 2,141 | 0,033 | 19 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:37,504 | 2,426 | 0,285 | 16 |
13. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:37,563 | 2,485 | 0,059 | 31 |
14. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:37,700 | 2,622 | 0,137 | 18 |
15. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:37,786 | 2,708 | 0,086 | 8 |
16. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:37,798 | 2,720 | 0,012 | 27 |
17. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:38,010 | 2,932 | 0,212 | 25 |
18. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:38,365 | 3,287 | 0,355 | 9 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:39,069 | 3,991 | 0,704 | 22 |
20. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:39,306 | 4,228 | 0,237 | 20 |
21. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:39,333 | 4,255 | 0,027 | 24 |
22. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:42,760 | 7,682 | 3,427 | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,733 |
|
|
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej, chaotycznej sesji treningowej przed GP Japonii, która stała pod znakiem kraks i niepewnych warunków pogodowych.
W przeciwieństwie do poranka to Max Chilton jako pierwszy opuścił aleję serwisową. Po sześciu minutach Romain Grosjean dysponował już czasem okrążenia na poziomie 1:38,440s. Chwilę później Kamui Kobayashi uderzył w bariery po utracie kontroli nad tyłem swojego Caterhama w trzecim zakręcie.
Gdy obsługa toru zakończyła prace nad usuwaniem z toru rozbitego bolidu, dosłownie trzy minuty później, najprawdopodobniej z powodu usterki technicznej, na poboczu zatrzymał się Jean-Eric Vergne. Dwadzieścia minut po starcie sesji, po zblokowaniu kół w ostatnim zakręcie w bariery uderzył ówczesny lider tabeli – Daniel Ricciardo. „Przepraszam, po prostu straciłem kontrolę nad tyłem” – powiedział Australijczyk po swojej kraksie. Z uwagi na mnogość incydentów, sesja została wstrzymana, a jej wznowienie nastąpiło dopiero o 14:36 czasu lokalnego.
Na torze bardzo szybko pojawili się kierowcy Mercedesa, a Lewis Hamilton już po swoim pierwszym kółku wskoczył na czoło klasyfikacji z czasem 1:35,432s. Za Brytyjczykiem równie szybko znalazł się drugi z kierowców Srebrnych Strzał – Nico Rosberg. Krótko po tym na torze po raz kolejny pojawiły się żółte flagi: tym razem spowodowane uderzeniem w bariery samochodu Estebana Gutierreza w zakręcie Spoon. Chwilę przed incydentem dwójkę kierowców Mercedesa zdołał przedzielić Kimi Raikkonen, mający już w swoim Ferrari szybszą, pośrednią mieszankę ogumienia.
Po uprzątnięciu rozbitego Saubera, na tor powrócił Jean-Eric Vergne. Od połowy sesji nad torem zaczęły zbierać się coraz ciemniejsze chmury, a siła wiatru dostrzegalnie wzrastała na sile. Zgodnie z zapewnieniami FIA uważnie monitoruje sytuację pogodową związaną z tajfunem, jaki może realnie zagrozić dalszej części wyścigowego weekendu na Suzuce. Po tym jak Hamilton i Rosberg zaczęli korzystać z pośredniej mieszanki znacznie poprawili swoje osiągnięcia, z tym że pierwsze miejsce ciągle należało do mistrza świata z 2008 roku. Niemiec miał co prawda doskonałą okazję do awansu na pozycję lidera, jednak zmarnował ją błędem popełnionym w szykanie Casio. Na trzecim miejscu plasował się doskonale dysponowany jak do tej pory Valtteri Bottas z Williamsa.
Na krótko przed końcem pierwszej godziny zajęć, gdy większość kierowców skupiała się już na dłuższych przejazdach, mechanicy Force India czynili ostatnie przygotowania przed pierwszym popołudniowym wyjazdem na tor Sergio Pereza. Z kolei mechanicy Ferrari dokonywali wymiany tylnego skrzydła w bolidzie Kimiego Raikkonena. Na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Perez zgłosił pierwsze, drobne opady w jedenastym zakręcie.
W ostatnich dziesięciu minutach opady przybierały na sile jednak nie na tyle, by kierowcy zdecydowali się na założenie do swych samochodów przejściowego ogumienia. Pogarszające się warunki w połączeniu z realizowanymi programami przyczyniły się do utrzymania stabilności w klasyfikacji generalnej. Praktycznym zakończeniem treningu było wywieszenie czerwonej flagi po tym, jak na prostej prowadzącej do zakrętu 130R, Jean-Eric Vergne po raz kolejny zatrzymał swój bolid z powodu awarii.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho/mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|