|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2014 | 6 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:34,508 | - | - | 14 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:34,736 | 0,228 | 0,228 | 35 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:35,244 | 0,736 | 0,508 | 32 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:35,511 | 1,003 | 0,267 | 11 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:35,627 | 1,119 | 0,116 | 27 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:36,016 | 1,508 | 0,389 | 33 |
7. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:36,228 | 1,720 | 0,212 | 34 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:36,299 | 1,791 | 0,071 | 35 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:36,554 | 2,046 | 0,255 | 29 |
10. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:36,583 | 2,075 | 0,029 | 26 |
11. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:36,671 | 2,163 | 0,088 | 29 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:36,778 | 2,270 | 0,107 | 31 |
13. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:36,951 | 2,443 | 0,173 | 35 |
14. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:37,064 | 2,556 | 0,113 | 35 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:37,097 | 2,589 | 0,033 | 33 |
16. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:37,236 | 2,728 | 0,139 | 37 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:37,449 | 2,941 | 0,213 | 27 |
18. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:37,520 | 3,012 | 0,071 | 25 |
19. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:38,658 | 4,150 | 1,138 | 11 |
20. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:39,068 | 4,560 | 0,410 | 31 |
21. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:39,224 | 4,716 | 0,156 | 28 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:39,762 | 5,254 | 0,538 | 21 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,124 |
|
|
Drugi trening przed GP Wielkiej Brytanii stawiał przed wieloma kierowcami spore wyzwanie. Biorąc pod uwagę, jak ciężko prowadziły się bolidy środka stawki, ekipy miały nad czym pracować. Dodatkowo pierwsza sesja została nieco skrócona przez wypadek Felipe Massy, więc zapowiadał się intensywny trening.
Zaraz po zapaleniu się zielonego światła na pętli toru Silverstone pojawiła się spora grupa kierowców z Chiltonem na czele. Tymczasem w garażu Williamsa ciągle trwały pracy nad doprowadzeniem do stanu używalności bolidu Felipe Massy. Bardzo szybko kierowcy zaczęli wykręcać czasy, przy okazji tasując się na czele tabeli. Początkowo najdłużej utrzymywał się na nim Button, z wynikiem 1:37,414. W bolidzie Vettela doszło do problemu z prawym przednim hamulcem, co mechanicy starali się jak najszybciej wyeliminować.
Buttona poprawił Bottas, oraz chwilę później Alonso, który wykręcił wynik 1:36,024. W dalszym ciagu wielu kierowców informowało o problemach z balansem bolidów, szczególnie negatywnie wypowiadał się Romain Grosjean. W tym czasie Rosberg poprawił czas Alonso, a następnie wszystkich przebił Hamilton z wynikiem 1:35,424. Vettel po szybkiej naprawie wskoczył na czwarte miejsce ze stratą sekundy do Hamiltona.
Pierwszym kierowcą na pośredniej mieszance był Ericsson, a jeszcze na twardej dobrze zaprezentował się Ricciardo, wskakując na drugie miejsce i tracąc zaledwie 0,087 do Anglika w Mercedesie. Szwed dzięki ogumieniu wskoczył na 19 pozycję, a w jego ślady poszedł Gutierrez, wskakując na szóstą pozycję. Na torze pojawił się również Massa, którego bolid ostatecznie odbudowano na godzinę przed końcem treningu.
Z czołówki pierwszym kierowcą na pośrednich gumach był Magnussen, ale poprawił się zaledwie o 0,4 sekundy, jednak później dołożył kolejne 0,4. Romain Grosjean zaliczył sporą wycieczkę poza tor, po czym zjechał do boksu z mocno zabrudzonymi oponami. Podobnie na pośredniej mieszance poszło kierowcom Mercedesa, którzy poprawili się o niemal sekundę. Teraz Hamilton Meldował się wynikiem 1:34,508.
Zaraz z początkiem symulacji wyścigowych problem z silnikiem spotkał Hamiltona, który zatrzymał się w pierwszym sektorze, donosząc przez radio, iż silnik po prostu się wyłączył. Rosberg w tym czasie kręcił okrążenia z czasami 1:39. Większość kierowców zdecydowała się na symulacje z pośrednią mieszanką, jednak inaczej postąpili Bottas, Grosjean i Vergne, którzy wyjechali na twardych oponach.
Do bardzo dziwnej awarii doszło w bolidzie Vergne'a, któremu odpadło przednie lewe koło, Na szczęście Francuz zatrzymał się zanim całkowicie zeszło z piasty. Równie dziwną awarię zaliczył Bottas, któremu nagle odpadła część pokrywy silnika, pozostawiając solidną wyrwę.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 6,9 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|