|
|
|
|
|
|
British Grand Prix 2016 | 10 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:31,660 | - | - | 35 |
2. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:32,051 | 0,391 | 0,391 | 30 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:32,286 | 0,626 | 0,235 | 35 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:32,570 | 0,910 | 0,284 | 39 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:32,736 | 1,076 | 0,166 | 37 |
6. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:33,040 | 1,380 | 0,304 | 30 |
7. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:33,493 | 1,833 | 0,453 | 37 |
8. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:33,614 | 1,954 | 0,121 | 31 |
9. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:33,763 | 2,103 | 0,149 | 19 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:33,801 | 2,141 | 0,038 | 29 |
11. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:33,840 | 2,180 | 0,039 | 26 |
12. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:34,000 | 2,340 | 0,160 | 31 |
13. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:34,139 | 2,479 | 0,139 | 34 |
14. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:34,154 | 2,494 | 0,015 | 24 |
15. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:34,321 | 2,661 | 0,167 | 34 |
16. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:34,356 | 2,696 | 0,035 | 36 |
17. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:34,549 | 2,889 | 0,193 | 39 |
18. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:34,610 | 2,950 | 0,061 | 40 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:34,722 | 3,062 | 0,112 | 35 |
20. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:34,959 | 3,299 | 0,237 | 40 |
21. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:35,841 | 4,181 | 0,882 | 35 |
22. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,076 |
|
|
Lewis Hamilton potwierdził świetną dyspozycję, uzyskując najlepszy czas okrążenia w trakcie drugiego treningu przed swoim domowym wyścigiem F1 – Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Pierwsze minuty jazd tradycyjnie zostały przeznaczone na okrążenia instalacyjne. Bardzo szybko pomiarowe okrążenie pokonał Esteban Gutierrez, który został pierwszym liderem tabeli z wynikiem 1:38,681s. Chwilę później pomiarowe kółko ukończył Kimi Raikkonen, odnotowując 1:34,374s. Podobnie jak miało to miejsce o poranku, zebrali na trybunach brytyjscy fani entuzjastycznie reagowali na pojawienie się na torze swoich rodzimych kierowców: Hamiltona, Buttona i Palmera.
Pierwsze minuty zajęć nie układały się po myśli Daniiła Kwiata – Rosjanin najpierw popełnił błąd w zakręcie Copse (problemy miał tam też Kevin Magnussen), a następnie uszkodził przednie skrzydło swego bolidu po obrocie w wirażu Club. Podczas gdy kierowca Toro Rosso w wolnym tempie wracał do alei serwisowej, Hamilton przewodził tabeli mając przy swoim nazwisku czas 1:33,505s. Za zawodnikiem Mercedesa znajdował się duet Red Bulla – Daniel Ricciardo i Max Verstappen.
W międzyczasie Nico Rosberg przebywał w garażu Srebrnych Strzał, gdzie mechanicy starali się uporać z drobnym wyciekiem wody. Około dwadzieścia minut po godzinie czternastej czasu lokalnego na torze na krótko pojawiły się żółte flagi – prawdopodobnie po to, by porządkowi mogli oczyścić tor z odłamków karoserii z uszkodzonego wcześniej bolidu Kwiata. Krótko po tym Vettel awansował na pierwsze miejsce, pociągając na miękkiej mieszance wynik 1:32,570s. Postępów dokonał także Fernando Alonso – Hiszpan z McLarena przesunął się z dziewiątej na piątą lokatę.
Dosłownie pięć minut później Hamilton, także na miękkiej mieszance, odpowiedział na wynik uzyskany przez Niemca, przejeżdżają pętlę Silverstone w czasie 1:31,66s. Na drugie miejsce, ze stratą 0,4s do Brytyjczyka, awansował Ricciardo. Wkrótce Mercedes poinformował, że nie będzie w stanie uporać się przed końcem sesji z problemami technicznymi występującymi w bolidzie Rosberga. Co ciekawe w punkcie pomiaru czasu najwyższe wartości osiągał Manor Rio Haryanto – 330km/h.
Kwiat powrócił na tor z nowym skrzydłem, ale narzekał na prowadzenie się bolidu. Problemy z utrzymaniem się na torze w zakrętach Luffield i Copse mieli odpowiednio Carlos Sainz i Max Verstappen. Przed rozpoczęciem długich przejazdów Hamilton zajmował pierwsze miejsce w klasyfikacji treningu, wyprzedzając kierowców Red Bulla i Ferrari. Dalej plasował się Alonso przed Bottasem i Grosejanem. Czołową dziesiątkę uzupełniali Massa i Sainz.
Mniej więcej na 40 minut przed zakończeniem jazd, Hamilton zaczął notować wyniki będące o o miej więcej 6 sekund wolniejsze od rekordowych czasów. Tymczasem Button zgłaszał swemu inżynierowi poważne problemy z prowadzeniem się samochodu, stwierdzając, iż ma do dyspozycji niesamowicie niską przyczepność. Chwilę wcześniej Brytyjczyk zaliczył krótką wizytę w garażu po tym, jak poinformował swój zespół o dziwnej pracy silnika – szczególnie przekazywania mocy.
Podczas gdy większość kierowców pokonywała kolejne okrążenia z dużym zapasem paliwa, zbierając przy tym dane na temat pracy ogumienia, Felipe Nasr spędzał drugą połowę sesji w alei serwisowej, gdzie jego mechanicy krzątali się przy tylnych partiach Saubera #12. Po kilku minutach od zgłoszenia problemów, Button podkręcił tempo wskakując na dziewiątą pozycję. W ostatnich dziesięciu minutach nie doszło do żadnych zmian w tabeli i incydentów. W pit lane przebywały jedynie dwa bolidy: Mercedes W07 Rosberga i Williams FW38 Massy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 4,7 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|