F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Rolex Belgian Grand Prix 202030 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,501 - Q2, Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB161:43,744--21
2.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:43,7920,0480,04812
3.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:43,8400,0960,04823
4.23Alexander AlbonRed Bull RB161:44,1340,3900,29421
5.11Sergio PerezRacing Point RP201:44,1370,3930,00323
6.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:44,1620,4180,02527
7.4Lando NorrisMcLaren MCL351:44,1680,4240,00622
8.31Esteban OconRenault R.S.201:44,2080,4640,04023
9.55Carlos SainzMcLaren MCL351:44,4740,7300,26623
10.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:44,6000,8560,12627
11.18Lance StrollRacing Point RP201:44,6780,9340,07823
12.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:44,8261,0820,14826
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:44,8611,1170,03529
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:44,8961,1520,03523
15.16Charles LeclercFerrari SF10001:45,4401,6960,54419
16.63George RussellWilliams FW431:45,4631,7190,02325
17.5Sebastian VettelFerrari SF10001:45,6831,9390,22021
18.6Nicholas LatifiWilliams FW431:45,7742,0300,09126
19.8Romain GrosjeanHaas VF-201:45,8342,0900,06012
20.20Kevin MagnussenHaas VF-201:46,2422,4980,40812
107% najlepszego czasu: 1:51,006

Embed from Getty Images

Max Verstappen zakończył drugą sesją treningową przed GP Belgii z najlepszym czasem. Za kierowcą Red Bulla znaleźli się Daniel Ricciardo oraz Lewis Hamilton.

Mały deszcz, jaki spadł po zakończeniu pierwszego treningu, nie miał wpływu na przebieg drugiej sesji. Kierowcy nie kwapili się jednak z wyjazdem na tor. Pierwszym z nich, który zdecydował się wyjechać z garażu, był Antonio Giovinazzi. Włoch szybko zabrał się za nadrabianie zaległości z pierwszego treningu, gdzie zarówno on, jak i obaj kierowcy Haasa nie przejechali ani jednego mierzonego okrążenia.

Chwilę później do Włocha dołączył Kimi Raikkonen. Fin zgłosił przez radio problemy z wibracjami. Około 20 minut po rozpoczęciu treningu na tor wyjechała duża grupa kierowców. Na swoim pierwszym okrążeniu gwałtownie zwolnił Lando Norris. Kierowca McLarena, ze względu na problemy z jednostką napędową, zjechał powoli do garażu.

Po pierwszych trzydziestu minutach sesji na czele klasyfikacji znalazł się Max Verstappen. Kierowca Red Bulla wyprzedził Bottasa, Strolla, Pereza oraz Albona. Cała pierwsza piątka korzystała z opon pośrednich. Szósty czas ustanowił Lewis Hamilton, jednak Brytyjczyk korzystał z twardej mieszanki opon. Tymczasem na tor powrócił Norris, którego mechanicy szybko uporali się z problemami z jednostką napędową.

Hamilton szybko poprawił swój czas i wskoczył na drugą lokatę, nadal korzystając z twardych opon. Kierowcy po chwili zaczęli zjeżdzać z toru celem przygotowania się do przeprowadzenia symulacji wyścigowej. W połowie sesji czasu nie ustanowili jedynie kierowcy Haasa, których mechanicy nadal nie uporali się z problemami technicznymi z pierwszego treningu.

Drugą połowę treningu rozpoczęły szybkie przejazdy kierowców Mercedesa, jednak tym razem na czele znalazł się Hamilton. Chwilę później na drugie miejsce wskoczył Alexander Albon, a tuż za nim uplasował się Sergio Perez. Świetnym, piątym czasem popisał się Esteban Ocon. Drugi kierowca Renault, Daniel Ricciardo zaskoczył jednak wszystkich, chwilowo meldując się na pierwszym miejscu. Jego czas szybko poprawił Verstappen, jednak różnica między byłymi kolegami z Red Bulla wynosiła zaledwie 0,048 sekundy.

Podobnie jak w pierwszym treningu, słabe tempo pokazali kierowcy Ferrari. Zarówno Charles Leclerc, jak i Sebastian Vettel nie mogli wskoczyć do pierwszej dziesiątki, a ich czasy były porównywalne do czasów obu kierowców Williamsa. Na pół godziny przed końcem sesji na torze w końcu pojawił się Kevin Magnussen, a kilka minut później dołączył do niego Romain Grosjean. Obaj kierowcy Haasa wyjechali z garażu z nowymi jednostkami napędowymi.

Na 22 minuty przed zakończeniem treningu Daniel Ricciardo zatrzymał swój bolid na prostej Kemmel. Kłopoty z ciśnieniem hydraulicznym w samochodzie Australijczyka zmusiły sędziów do zneutralizowania sesji za pomocą wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Dobre tempo Ricciardo z pewnością będzie dodatkową motywacją dla mechaników Renault, którzy będą musieli uporać się z problemami w samochodzie.

Dwanaście minut przed zakończeniem sesji wywieszona została czerwona flaga. Powodem zamieszania były banery reklamowe, które odczepiły się od bariery na wyjściu z La Source i znalazły się na torze. Porządkowi błyskawicznie poradzili sobie z reklamami, dzięki czemu sesja została wznowiona na ostatnie dziewięć minut. Na torze pojawili się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Daniela Ricciardo. Klasyfikacja nie uległa jednak większym zmianom.

Piątkowe treningi zapowiadają emocjonujące kwalifikacje oraz wyścig. Wraz z zakładami bukmacherskimi Fortuna zapraszamy was do skorzystania z ekskluzywnej oferty, przygotowanej specjalnie dla czytelników naszego portalu. W ramach specjalnej oferty dla czytelników Wyprzedź Mnie! otrzymujecie zakład bez ryzyka do 210 złotych, bonus od depozytu do 2000 złotych oraz freebet w wysokości 20 złotych na start. Oferta dostępna jest na stronie internetowej zakładów bukmacherskich Fortuna.

Fortuna online zakłady bukmacherskie sp. z o.o. – legalny bukmacher działający w Polsce na podstawie zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych. Graj rozważnie, hazard może uzależniać. Za udział w nielegalnych grach hazardowych grożą konsekwencję prawne.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25 °C
Temperatura powietrza: 18 °C
Prędkość wiatru: 6,4 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca