|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2014 | 25 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:16,758 | - | - | 27 |
2. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:16,808 | 0,050 | 0,050 | 26 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:16,874 | 0,116 | 0,066 | 26 |
4. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:17,184 | 0,426 | 0,310 | 23 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:17,428 | 0,670 | 0,244 | 22 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:17,448 | 0,690 | 0,020 | 24 |
7. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:17,725 | 0,967 | 0,277 | 23 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:18,074 | 1,316 | 0,349 | 21 |
9. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:18,136 | 1,378 | 0,062 | 19 |
10. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:18,166 | 1,408 | 0,030 | 26 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:18,249 | 1,491 | 0,083 | 28 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:18,262 | 1,504 | 0,013 | 21 |
13. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:18,430 | 1,672 | 0,168 | 31 |
14. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:18,542 | 1,784 | 0,112 | 30 |
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:18,598 | 1,840 | 0,056 | 24 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:18,776 | 2,018 | 0,178 | 26 |
17. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:18,872 | 2,114 | 0,096 | 23 |
18. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:19,118 | 2,360 | 0,246 | 18 |
19. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:19,149 | 2,391 | 0,031 | 28 |
20. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:20,271 | 3,513 | 1,122 | 32 |
21. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:20,394 | 3,636 | 0,123 | 25 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:20,589 | 3,831 | 0,195 | 30 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,131 |
|
|
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed Grand Prix Monako, potwierdzając topową formę Mercedesa. Na drugim miejscu tabeli uplasował się Daniel Ricciardo, a na trzecim Nico Rosberg.
W przeciwieństwie do czwartku, w sobotę pogoda rozpieszczała kierowców swymi śródziemnomorskimi urokami. Jako pierwszy okrążenie instalacyjne ukończył Daniel Ricciardo. Po sześciu minutach Nico Rosberg odnotował pierwszy rezultat dnia, ustanawiając czas na poziomie 1:24,410s.
Po niespełna dziesięciu minutach od startu sesji, Marcus Ericsson zblokował koła na dohamowaniu do zakrętu Ste Devote. Szwed nie uszkodził samochodu i powoli powrócił na tor. W międzyczasie na pozycję lidera awansował Rosberg, który zszedł do 1:17,736s. Pomimo tego, że Hamilton prezentował ogólnie lepsze tempo od zespołowego kolegi z Mercedesa, to jednak zawsze trafiał na swojej drodze na wolniejszych kierowców i był zmuszany do odpuszczania walki o kolejne części sekundy.
Mistrz świata z 2008 roku nie ustawał jednak rywalizacji z czasem: najlepszym tego dowodem był przejazd zakrętu Tabac, w którym W05 niemal zetknął się z barierami okalającymi tor. Dwadzieścia minut po rozpoczęciu zajęć pierwsze pomiarowe okrążenie przejechał Sebastian Vettel. Niemiec awansował dzięki niemu na siódmą pozycję. Drugi z kierowców Red Bulla – Ricciardo, zajmował w tym czasie trzecie miejsce, wyprzedzając Kimiego Raikkonena. Kolejne okrążenie czterokrotnego mistrza świata pozwoliło mu jednak przesunąć się do czołowej trójki tabeli.
Po pół godzinie, w bolidzie Romaina Grosjeana znalazł się komplet supermiękkich opon, dzięki czemu Francuz przesunął się na szóstą pozycję. W tym samym czasie McLaren walczył z usterką hamulców w bolidzie Jensona Buttona. Rosberg nie marnował czasu i dalej korzystając z miękkiej mieszanki, wyśrubował swoje osiągnięcie do poziomu 1:17,351s. Chwilę później Ricciardo zepchnął Niemca na drugą lokatę, ustanawiając na opcjonalnym ogumieniu rezultat 1:16,808s. Hamilton narzekał tymczasem na prowadzenie się swojego samochodu, punktując zachowanie tylnej osi.
Końcówka sesji przyniosła kolejne wyjazdy na oznaczonym czerwonym kolorem ogumieniu Pirelli. Hulkenberg przesunął się na piąte, a Vettel na drugie miejsce. Niedługo na pozycję lidera awansował Ricciardo – jak się okazało na krótko, bo kilkanaście sekund później piastował ją już Hamilton legitymujący się osiągnięciem 1:16,758s. Różnica pomiędzy prowadzącą dwójką wynosiła dokładnie 0,05 sekundy.
Brytyjczyk został zmuszony do odpuszczenia drugiego szybkiego kółka z powodu przestrzelenia szykany za tunelem. Z kolei Vettel natknął się na wolniejszych kierowców. Wszystko wskazuje jednak na to, że walka o pierwsze pole startowe do niedzielnego wyścigu rozstrzygnie się w ekscytującej walce pomiędzy bolidami Mercedesa i Red Bulla. Zapraszamy do śledzenia jej razem z Wyprzedź Mnie!
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|