|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2017 | 22 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:34,999 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:34,478 | - | - | 15 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF70H | | 1:34,570 | 0,092 | 0,092 | 19 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:34,692 | 0,214 | 0,122 | 17 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF70H | | 1:34,755 | 0,277 | 0,063 | 17 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB13 | | 1:35,103 | 0,625 | 0,348 | 14 |
6. | 19 | Felipe Massa | Williams FW40 | | 1:35,346 | 0,868 | 0,243 | 11 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.17 | | 1:35,608 | 1,130 | 0,262 | 21 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.17 | | 1:35,650 | 1,172 | 0,042 | 16 |
9. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB13 | | 1:35,723 | 1,245 | 0,073 | 17 |
10. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM10 | | 1:35,802 | 1,324 | 0,079 | 16 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM10 | | 1:35,965 | 1,487 | 0,163 | 17 |
12. | 18 | Lance Stroll | Williams FW40 | | 1:36,118 | 1,640 | 0,153 | 12 |
13. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL32 | | 1:36,239 | 1,761 | 0,121 | 15 |
14. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL32 | | 1:36,599 | 2,121 | 0,360 | 14 |
15. | 39 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR12 | | 1:36,818 | 2,340 | 0,219 | 26 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-17 | | 1:37,271 | 2,793 | 0,453 | 16 |
17. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C36 | | 1:37,319 | 2,841 | 0,048 | 17 |
18. | 94 | Pascal Wehrlein | Sauber C36 | | 1:37,807 | 3,329 | 0,488 | 15 |
19. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-17 | | 1:37,891 | 3,413 | 0,084 | 9 |
20. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR12 | | 1:38,500 | 4,022 | 0,609 | 6 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,091 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton potwierdził konkurencyjne tempo z piątku i uzyskał najlepszy czas w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Max Verstappen. Stoffel Vandoorne, który od samego początku korzystał z ultramiękkiego ogumienia nie zdecydował się na pokonanie pomiarowego okrążenia i powrócił do swojego garażu. Pierwszy rezultat uzyskał w sobotę Brandon Hartley z Toro Rosso – 1:41,499s, mający w swoim bolidzie miękką mieszankę. Chwilę później Carlos Sainz wskoczył na czoło klasyfikacji, uzyskując 1:41,499s na ultramiękkich oponach. Pół sekundy gorszym wynikiem popisał się za to zespołowy partner Hiszpana z Renault – Nico Hulkenberg, także na "różowych" w ten weekend Pirelli PZero.
Po kwadransie do głosu doszli kierowcy Ferrari – najpierw na pierwsze miejsce awansował Sebastian Vettel, a chwilę później lepszym czasem – dokładnie 1:35,562s na ultramiękkich oponach – błysnął Kimi Raikkonen. Niedługo po tym duet stajni z Maranello rozdzielił Daniel Ricciardo. Pierwsze tego poranka szybkie kółka przejechali także reprezentanci Mercedesa – Lewis Hamilton był drugi, a Valtteri Bottas trzeci. Brytyjczyk i Fin podkręcili tempo i kilka minut po tym znajdowali się już na na pierwszym i trzecim miejscu. Przed Finem, z przewagą zaledwie 0,002s znajdował się Vettel.
Po 25 minutach od startu zajęć okrążenia pomiarowego wciąż nie miał na swoim koncie Max Verstappen, w którego bolidzie dokonano wymiany podzespołów jednostki napędowej. Tymczasem kierowca juniorskiej ekipy Red Bulla – Daniił Kwiat zgłaszał swojemu inżynierowi ciężką pracę kierownicy. Dokładnie na półmetku sesji na torze zarządzono wirtualną neutralizację w związku z incydentem, w jakim wziął udział Romain Grosjean. Francuz stracił kontrolę nad swoim bolidem pokonując siódmy zakręt i ślizgając się po asfaltowym poboczu wpadł w żwirową pułapkę. Bolid VF-17 został unieruchomiony, a sesja byłego zawodnika takich teamów jak Renault i Lotus przedwcześnie dobiegła końca.
Po sześciu minutach porządkowi ściągnęli z toru bolid Haasa, umożliwiając kierowcom jazdę wyścigowym tempem. Verstappen, któremu żółte flagi przeszkodziły w ukończeniu szybkiego kółka, rozpoczął przejazd od awansu na drugie miejsce, ze stratą 0,092s do Hamiltona. Niedługo po tym jednak punktem odniesienia był już Vettel z rekordowym czasem 1:34,570s. Niemiec nie spędził zbyt wiele czasu na fotelu lidera, gdyż w przeciągu minuty Hamilton uzyskał wynik 1:34,478s. Na trzecim miejscu widniało nazwisko Bottasa, a pozycję niżej plasował się Raikkonen. Dalsze lokaty należały do Verstappena, Ricciardo, Massy, Alonso, Strolla i Ocona. W tym samym czasie w garażu STR trwały prace nad bolidem Kwiata.
Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę poza pit lane znajdowali się wyłącznie Alonso, Vandoorne i Magnussen. Opisując swój ostatni przejazd w rozmowie z inżynierem, Hamilton zwracał uwagę na zbyt dużą podsterowność, jaka przyczyniła się do jego szerszego wyjazdu w dziewiątym zakręcie. W międzyczasie Vandoorne znalazł się w najlepszej dziesiątce, legitymując się czasem lepszym o 0,2s od Alonso. Dwukrotny mistrz świata odpowiedział jednak wynikiem, jaki pozwolił mu powrócić na P7, przed Massę. W dole TOP10 znajdowali się reprezentanci Renault i Force India: Hulkenberg i Sainz oraz Perez i Ocon. W czołówce nie doszło już do większych zmian: Hamilton i Bottas nie pojawili się na torze w końcowych minutach treningu. Kierowcy Ferrari opuścili co prawda swoje garaże, ale pozostali na drugiej i czwartej pozycji.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|