F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201322 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:44,173--15
2.8Romain GrosjeanLotus E211:44,3640,1910,19116
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:44,7410,5680,37718
4.2Mark WebberRed Bull RB91:44,9060,7330,16514
5.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:44,9210,7480,01514
6.3Fernando AlonsoFerrari F1381:45,2571,0840,33613
7.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:45,5001,3270,24312
8.11Nico HulkenbergSauber C321:45,8761,7030,37619
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:45,8901,7170,01413
10.4Felipe MassaFerrari F1381:45,9351,7620,04513
11.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:46,0841,9110,14915
12.7Kimi RaikkonenLotus E211:46,1471,9740,06313
13.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:46,3382,1650,19117
14.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:46,3582,1850,02016
15.17Valtteri BottasWilliams FW351:46,6602,4870,30217
16.14Paul di RestaForce India VJM061:46,8792,7060,21916
17.12Esteban GutierrezSauber C321:46,8932,7200,01413
18.15Adrian SutilForce India VJM061:47,2493,0760,35619
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:48,9314,7581,68217
20.20Charles PicCaterham CT031:49,0374,8640,10618
21.23Max ChiltonMarussia MR021:49,9825,8090,94520
21.22Jules BianchiMarussia MR021:49,1825,009-21
107% najlepszego czasu: 1:51,465

Sebastian Vettel zakończył ostatnią sesję treningową przed Grand Prix Singapuru na szczycie tabeli najlepszych rezultatów, uzyskując czas lepszy od Romaina Grosjeana i Nico Rosberga.

Jako pierwszy na torze pojawił się Esteban Gutierrez, za którym swe okrążenia instalacyjne przejechali kolejni kierowcy. W garażach pozostali wyłącznie zawodnicy Red Bulla i Force Indii. Otwierający rezultat dnia odnotował Charles Pic. Francuz przejechał okrążenie toru Marina Bay uzyskując 1:51,954 sek.

Kierowcy bardzo szybko rozpoczęli prace nad swymi samochodami. Sebastian Vettel został poproszony przez zespół o rozgrzanie tarcz tylnich hamulców. Z kolei Esteban Gutierrez na dobre rozpoczął walkę z czasem, niepewnie unikając kontaktu z barierą w dziewiątym zakręcie. Z kolei w siódmym wirażu, po zbyt agresywnym przejechaniu krawężników fruwał Nico Hulkenberg.

Niezbyt optymistycznie sesja rozpoczęła się dla Adriana Sutila. Niemiec przyznawał, że jego samochód spisuje się znacznie gorzej niż w piątek i bardzo często blokuje na dohamowaniach przednie koła. W międzyczasie na czele tabeli znalazł się Daniel Ricciardo, za którym z minimalną stratą plasował się Kimi Raikkonen. W pewnym momencie kierowca Toro Rosso przesadził na wejściu w pierwszy zakręt, ale spokojnie skorzystał z szerokiej strefy wyjazdowej powracając na tor.

Po pół godzinie jedynymi kierowcami bez odnotowanego czasu okrążenia byli tylko Mark Webber oraz Fernando Alonso. Ten pierwszy krótko po tym awansował jednak na pierwszą pozycję, spychając z niej Lewisa Hamiltona. Czas kierowcy Red Bulla wynosił 1:46,220 sek. Z kolei tempo Hiszpana pozwoliło mu jedynie na załapanie się do pułapu czołowej piątki. Kilka chwil później na drugie miejsce wskoczył Sebastian Vettel, tracąc do swego zespołowego kolei z Red Bulla 0,08 sek.

Na około piętnaście minut przed końcem treningu, zespoły rozpoczęły przygotowania do przeprowadzenia symulacji sesji kwalifikacyjnej. Pięć minut później Romain Grosjean jako pierwszy wyjechał na tor na supermiękkiej mieszance. Francuz odnotował na swoim inauguracyjnym, mierzonym okrążeniu czas na poziomie 1:44,364 sek, obejmując tym samym prowadzenie w tabeli.

Niedługo później na drugiej lokacie znalazł się ze stratą dziewięciu dziesiętnych sekundy Fernando Alonso, a na prowadzenie wysunął się Vettel z rezultatem 1:44,173 sek. Dalej duet Mercedesa rozdzielał Mark Webber. Różnice w czołówce były jednak zdecydowanie mniejsze niż miało to miejsce podczas wczorajszego, nocnego treningu, jednoznacznie zdominowanego przez Red Bulla.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 21.09.2013 13:18[!]
Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości kto wygra ten wyścig?
robertunio, 21.09.2013 13:22[!]
Gdyby Sebastian nie natrafil na traffic na swoim najszybszym kolku to minimalnie przelamalby bariere 1:44, ale widac ze nie maja juz tak miazdzacej przewagi jak wydawalo sie po drugim treningu. Na sredniej mieszance RedBulle tez byly najszybsze, oto czasy jak by ktos nie ogladal: 1.WEB 1:46.220, 2. VET 1:46.299, 3. HAM 1:46.445, 4. GRO 1:46.616, 5. ROS 1:46.632, 6. ALO 1:47.087.
Ten tor "lezy" Sebastianowi i RedBullowi ogolnie od lat. Rezultaty koncowe Sebastiana z lat poprzednich (w nawiasie pozycja startowa): 2012 1(3), 2011 1(1) 2010 2(2), 2009 4(2), 2008 5(6) w slabym Toro Rosso. Dla porownania Kubica w 2010 skonczyl 7 a startowal 8, w 2009 skonczyl 8 a startowal 7, a w 2008 skonczyl 11 a startowal 4. Licze na solidny rezultat kwalifikacyjny w wykonaniu Sebastiana i udany wyscig.
iceneon, 21.09.2013 13:34[!]
Przewaga Vettela jest miażdżąca.
Ależ tam gorąco.
MildSeven, 21.09.2013 13:37[!]
Alonso juz musi zapomniec o tytule, a vettel juz moze otwierac konto w innym banku
THC-303, 21.09.2013 13:38[!]
Cytat :
Rezultaty koncowe Sebastiana z lat poprzednich (w nawiasie pozycja startowa): 2012 1(3), 2011 1(1) 2010 2(2), 2009 4(2), 2008 5(6) w slabym Toro Rosso. Dla porownania Kubica w 2010 skonczyl 8 a startowal 7, w 2009 skonczyl 8 a startowal 7, a w 2008 skonczyl 11 a startowal 4.

Nie ma jak porównać rezultaty czterokrotnego (nie bawmy się w PR, nie trzykrotnego z wielkimi szansami na czwarty tytuł, tylko czterokrotnego) mistrza z wynikami kierowcy który nigdy nie był w TOP3 WDC ;)

Ale ogólnie to tor Red Bullom (Vettelowi?) leży, w 2010 gdyby nie mały błąd w Q3 startowałby pewnie z P1, a że w wyścigu jechał tym samym tempem co Alonso mógł wygrać.
IceMan11, 21.09.2013 13:39[!]
Powtórka z roku ubiegłego? Mimo, że Vettel na P1, nie wydaję mi się, aby miażdzył konkurencję.
Webber wygląda tak samo konkurencyjnie, a Merce nie przejechały czystego okrążenia co widać po czasach.
PP Niemca nie jest oczywistością.

@THC-303
W 2009, gdyby nie błąd, również wygrałby wyścig.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca