|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2014 | 30 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:39,008 | - | - | 13 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:39,240 | 0,232 | 0,232 | 13 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:40,156 | 1,148 | 0,916 | 13 |
4. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:40,387 | 1,379 | 0,231 | 14 |
5. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:40,523 | 1,515 | 0,136 | 15 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:40,686 | 1,678 | 0,163 | 14 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:40,736 | 1,728 | 0,050 | 14 |
8. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:40,781 | 1,773 | 0,045 | 20 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:40,891 | 1,883 | 0,110 | 20 |
10. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:41,029 | 2,021 | 0,138 | 15 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:41,182 | 2,174 | 0,153 | 18 |
12. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:41,441 | 2,433 | 0,259 | 18 |
13. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:41,552 | 2,544 | 0,111 | 15 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:42,041 | 3,033 | 0,489 | 17 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:42,749 | 3,741 | 0,708 | 16 |
16. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:43,539 | 4,531 | 0,790 | 20 |
17. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:43,977 | 4,969 | 0,438 | 16 |
18. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:44,170 | 5,162 | 0,193 | 18 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:44,457 | 5,449 | 0,287 | 12 |
20. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:46,015 | 7,007 | 1,558 | 7 |
21. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 2:05,555 | 26,547 | 19,540 | 4 |
22. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | - | - | - | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:45,939 |
|
|
Jak zwykle w Malezji każda z sesji zagrożona jest opadami deszczu. Nie inaczej było w dzisiejszym trzecim treningu, więc ekipy zaraz po pojawieniu się zielonego światła wyjechały na okrążenie instalacyjne. Każda z ekip chciała sprawdzić swoje usprawnienia przed kwalifikacjami, jednak najszybszy okazał się Nico Rosberg..
Pierwsi do poważniejszej pracy zabrali się kierowcy Lotusa i Caterhama, gdyż wczorajsze treningi nie były dla nich łaskawe i zaległości w przygotowaniach mieli spore. Vettel tymczasem poinformował zespół, iż zauważył luźną część na poszyciu swojego bolidu. Pierwsze czasy wykręcili Maldonado i Ericsson, jednak wyniki nie były w żaden sposób miarodajne i konkurencyjne.
Po 15 minutach na czoło tabeli wskoczył Massa z wynikiem 1:42,855 i był to pierwszy mocniejszy wynik w tej sesji. Wynik Brazylijczyka poprawił o sekundę Raikkonen, mimo dużego zblokowania koła w ostatnim zakręcie. Problemy z jednostką napędową zgłosił Kevin Magnussen, a jego mocne zwolnienie na torze niezbyt podobało się Massie.
Mocne tempo pokazali tradycyjnie kierowcy Mercedesa i na czele mieliśmy Rosberga z wynikiem 1:40,946, a za nim plasował się Hamilton, który jednak po kolejnych kółkach wskoczył przed partnera z czasem 1:40,552. Co ciekawe, w bolidach McLarena dostrzeżono zmniejszone otwory chłodzące w porównaniu do wczorajszych. Mimo to Button narzekał na bardzo słabą przyczepność tylnej osi.
Dość późno, bo dopiero po 30 minutach swój czas wykręcili kierowcy Red Bulla, a lepszy z nich – Ricciardo wskoczył na 4 miejsce przejeżdżając okrążenie Sepang w czasie 1:42,072. W tym czasie pośrednie opony weszły do użycia na 20 minut przed końcem sesji i pierwszy czas na takich gumach wykręcił Alonso, ale mimo to nie był w stanie wyprzedzić Hamiltona.
Sztuka wskoczenia na pierwsze miejsce udała się Raikkonenowi, który dokonał tego z czasem 1:40,156, jednak szybko o ponad sekundę lepiej pojechał Rosberg, który legitymował się wynikiem 1:39,008. Z drugiej strony tabeli McLaren doświadczył problemu z czujnikiem w silniku, który przez wadliwe działanie wysyłał sygnał zmuszający silnik do zgaszenia. Problem dotyczył obu bolidów i uniemożliwił dalsze jazdy ekipie z Woking.
Końcówka sesji nie przyniosła dużych przetasowań w czubie stawki. Grosjean zaliczył jeszcze dość szeroki wyjazd w pułapkę żwirową, jednak udało mu się wrócić na tor. Spore problemy miał też Caterham w bolidzie Kobayashiego i musiał rozłożyć w garażu na czynniki pierwsze bolid Japończyka.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|