F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 201127 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:12,460--21
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:12,5470,0870,08719
3.2Mark WebberRed Bull RB71:12,5970,1370,05021
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:12,6220,1620,02515
5.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:12,7650,3050,14317
6.14Adrian SutilForce India VJM041:13,1130,6530,34822
7.8Nico RosbergMercedes GP W021:13,2860,8260,17321
8.7Michael SchumacherMercedes GP W021:13,3930,9330,10719
9.15Paul di RestaForce India VJM041:13,4190,9590,02619
10.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:13,5831,1230,16418
11.10Witalij PietrowRenault R311:13,8381,3780,25520
12.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:14,2831,8230,44519
13.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:14,2861,8260,00320
14.16Kamui KobayashiSauber C301:14,3111,8510,02524
15.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:14,4541,9940,14322
16.17Sergio PerezSauber C301:14,5472,0870,09324
17.9Bruno SennaRenault R311:14,5512,0910,00415
18.21Jarno TrulliLotus T1281:15,8433,3831,29224
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:16,0263,5660,18322
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:16,6164,1560,59026
21.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:17,1434,6830,52723
22.22Daniel RicciardoHRT F1111:17,2964,8360,15323
23.24Timo GlockVirgin MVR-021:17,9845,5240,68823
24.18Sebastien BuemiToro Rosso STR6---3
107% najlepszego czasu: 1:17,532

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w finałowej sesji treningowej na brazylijskim torze Interlagos, a tuż za jego plecami znaleźli się Jenson Button i Mark Webber, co zwiastuje fascynujące kwalifikacje do ostatniego wyścigu sezonu 2011.

Już od pierwszych minut sesji Jenson Button skarżył się na problemy z widocznością spowodowane problemami z wizjerem w swoim kasku, jednak podobnie jak większość kierowców, Brytyjczyk wyjechał na okrążenie instalacyjne i szybko powrócił do swego garażu w alei serwisowej.

Po ośmiu minutach na torze pojawił się miejscowy idol, Bruno Senna, który ustanowił pierwszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej – 1:16,622 sek. W miarę upływu czasu wyniki ulegały systematycznej poprawie, choć czołówka ciągle spędzała czas w garażach, czekając na dogodny moment wyjazdu.

Po dwudziestu minutach od startu, najpierw Lewis Hamilton, a później Sebastian Vettel śrubowali czas okrążenia, przebijając barierę najpierw 1:14 sek, a kilka minut później także 1:13 sek. W przeciwieństwie do reprezentantów Red Bulla i McLarena, w alei serwisowej ciągle znajdowały się bolidy Ferrari, które przejechały tylko po jednym okrążeniu wyjazdowym. Tymczasem na padoku – prawdopodobnie po raz pierwszy od GP Węgier 2009 – pojawił się Nelson Piquet Junior, który skorzystał z czasu wolnego po zakończeniu sezonu w NASCAR.

Przez długi czas kierowcy podróżowali na twardszej mieszance ogumienia, która prócz gorszych osiągów gwarantowała także niższy poziom przyczepności, przez który kilku kierowców miało drobne problemy z utrzymaniem się na torze w kilku zakrętach. Tymczasem Ferrari potwierdziło, że w bolidzie Alonso doszło do usterki systemu DRS, a jej naprawa zmniejszyła czas przeznaczony na przygotowania do sesji kwalifikacyjnej.

Na półmetku sesji, na czele tabeli znajdowali się Vettel, Button, Webber, Hamilton oraz Alonso. Problemy dotknęły z kolei Sebastiena Buemiego, w którego bolidzie doszło najprawdopodobniej do awarii układu hydraulicznego, co przełożyło się na problemy ze wspomaganiem kierownicy. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji, Szwajcarowi udało się przejechać zaledwie trzy kółka, choć na żadnym z nich nie ustanowił czasu okrążenia.

Ostatnie dwadzieścia minut należało już w całości do miękkiej mieszanki – jako pierwsi założyli ją kierowcy Mercedesa, jednak ich tempo nie pozwoliło na pobicie czasów, które Vettel i Button ustanowili jeszcze na twardszym ogumieniu. Po chwili przebił go jednak Webber, a niespełna minutę po nim Sutil.

Ostatnie dziesięć minut zespoły standardowo poświęciły na symulację kwalifikacji. Najpierw czas kierowcy Force India poprawił Alonso, chwilę po nim Hamilton, a umowną kropkę nad "i" po pierwszej serii przejazdów postawił Vettel. Na kolejnym pomiarowym okrążeniu Niemiec poprawił swój rezultat, schodząc na 1:12,460 sek. W końcówce na drugą lokatę wskoczył Button, a czołową trójkę dopełnił rzutem na taśmę Mark Webber.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceMan11, 26.11.2011 15:30[!]
Vettel po 15PP w sezonie!!!
Psyche, 26.11.2011 15:32[!]
Zapowiada sie ciasna czasowka ;) Go Lewis!
Sgt Pepper, 26.11.2011 15:32[!]
@IceMan11
Jak go przetrzyma jakaś łajza na starcie jak ostatnim razem to będzie znowu "bum"...
katinka, 26.11.2011 15:35[!]
Ale szkoda Buemiego i tej awarii, jego mina mowila wszystko. Za to swietnie Sutil i calkiem dobrze Rubens, znow przed Maldonado, trzymam za ich qual kciuki. No i czekam niecierpliwie na kwalifikacje, bedzie poskromienie RBR, czy nie? ;) Dawaj Lewis, wiem ze potrafisz! :)
Simi, 26.11.2011 15:47[!]
IceMan11 - czemu piszesz to pod tak wieloma newsami? ;)
No, ale (niestety) to Vettel jest faworytem. Na Interlagos, Red Bulle czują się bardzo dobrze, więc raczej ciężko będzie komukolwiek zagrozić Sebie. W wyścigu może być nieco inaczej, tym bardziej jeśli będzie padać.
IceMan11, 26.11.2011 15:53[!]
@Sgt Pepper
Nie rozumiem o co ci chodzi :/

@Simi
Z racji dopingu ;P
Sgt Pepper, 26.11.2011 16:00[!]
Wiele serwisów pisało że wybuch opony prawdopodobnie spowodowany był zbyt długim postojem na starcie (z powodu maruderów- za długo dojeżdżali/ustawiali się na linii). Spaliny w RBR ponoć dogrzewają opony. Oczywiście nie przeszkodzi mu to wcześniej zdobyć historycznego PP.
IceMan11, 26.11.2011 16:11[!]
@Sgt Pepper
No, więc właśnie... :)
DJ Malina, 26.11.2011 16:41[!]
Lewis po drugie PP w sezonie 2011! :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca