F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Santander 201122 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Sebastian Vettel
Red Bull 66 okr. 1h39m03,301
2.
Lewis Hamilton
McLaren 66 okr. +0:00,630
3.
Jenson Button
McLaren 66 okr. +0:35,697
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.11Sebastian VettelRed Bull RB7661h39m03,3014
2.13Lewis HamiltonMcLaren MP4-2666+0:00,6304
3.24Jenson ButtonMcLaren MP4-2666+0:35,6973
4.32Mark WebberRed Bull RB766+0:47,9664
5.15Fernando AlonsoFerrari 150° Italia651 okr. (1 okr.)4
6.47Michael SchumacherMercedes GP W02651 okr. (17,839)3
7.=8Nico RosbergMercedes GP W02651 okr. (00,875)3
8.169Nick HeidfeldRenault R31651 okr. (00,445)3
9.317Sergio PerezSauber C30651 okr. (20,590)3
10.416Kamui KobayashiSauber C30651 okr. (04,718)3
11.510Witalij PietrowRenault R31651 okr. (12,827)3
12.415Paul di RestaForce India VJM04651 okr. (06,361)3
13.414Adrian SutilForce India VJM04651 okr. (05,826)3
14.318Sebastien BuemiToro Rosso STR6651 okr. (06,502)3
15.612Pastor MaldonadoWilliams FW33651 okr. (00,242)4
16.319Jaime AlguersuariToro Rosso STR6642 okr. (1 okr.)4
17.211Rubens BarrichelloWilliams FW33642 okr. (02,155)4
18.=21Jarno TrulliLotus T128642 okr. (55,239)3
19.124Timo GlockVirgin MVR-02633 okr. (15,937)3
20.325Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-02624 okr. (1 okr.)3
21.122Narain KarthikeyanHRT F111615 okr. (1 okr.)3
Niesklasyfikowani
6Felipe MassaFerrari 150° Italia58skrzynia biegów3
20Heikki KovalainenLotus T12848wypadł z toru3
23Vitantonio LiuzziHRT F11128skrzynia biegów1
Najszybsze okrążenie: Lewis Hamilton (McLaren MP4-26) - 1:26,727 na 52 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 186,020 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
mlospeed, 22.05.2011 20:06[!]
A cóż to?! Dziś już nikt nie wiesza psów na MSC????????????????????????????????

Niemożliwe! Nagle, facet, który pierwszy wyścig w F1 miał 20 lat temu a dziś nadal jest konkurencyjny, jest cacy, szkoda że tylko tak niewielu dalej w niego wierzy..
W ponad 60-letniej historii F1 nigdy wcześniej, nikt nie pokazywał się w F1 tak długo i tak wyjątkowo mocno na torze..

I to nie Alonso miał najlepszy start w tym GP, tylko po raz kolejny już w tym sezonie Schumiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Po prostu rakieta ;p
Jacobss, 22.05.2011 20:21[!]
MairJ23 - Zaslepia cie niechec do Vettela, a nie widzisz faktow. Fakt, ze Webber nie umial dogonic Buttona, majac swiezsze opony, a Vettel ledwo utrzymywal Hamiltona za soba, swiadczy raczej o czyms zupelnie innym, niz ty piszesz. Ponadto, to ze RBR ma 1 sekunde w kwalu przewagi, nie znaczy, ze maja tyle w wyscigu. Samochod jest po prostu ustawiony na kwal i malo paliwa. Tyle. W wyscigu dzisiaj McLaren byl lepszy.

Wypowiedz Lewisa po wyscigu? Coz, sam przyznal, ze McLaren byl dzisiaj szybszy.

I think our raw speed was... we were faster. If I was able to get past I think I would have been able to pull away.

I co, lyso teraz?
jpslotus72, 22.05.2011 21:00[!]
@mlospeed
To chyba dobrze? (że nikt "nie wiesza psów") - bo znaczy to, ze nikt nie "czepia się " Schumiego bo się na niego "uwziął", tylko na podstawie realnych wyników Michaela (po poprzednim wyścigu sam mistrz był dla siebie surowym krytykiem). Pojechał przyzwoicie ale bez jakichś rewelacji - nie widzę powodu ani do krytyki ani do specjalnych pochwał. Można chwalić di Restę, kiedy wygrywa z Sutilem, ale wychwalanie Schumachera za to, ze przyjechał przed Rosbergiem to już byłaby przesada. Gdyby przynajmniej skończył wyścig na podium, byłoby o czym mówić, a tak...
mlospeed, 22.05.2011 21:46[!]
Cytat jpslotus72 :
Można chwalić di Restę, kiedy wygrywa z Sutilem, ale wychwalanie Schumachera za to, ze przyjechał przed Rosbergiem to już byłaby przesada.

Szanowałem dotąd wszystkie Twoje rzeczowe przemyślenia na forum wm.pl ale to zdanie chyba nie do końca przemyślałeś?! Po pierwsze dziś nie podkreśliłem nigdzie, że Schumi pokonał partnera z zespołu, wręcz przeciwnie przypominam w niemal każdym moim poście o MSC - ile lat ma mistrz i jaka dzieli go przepaść wiekowa od czołówki F1, w tym Nico, więc pokonanie go i tych innych jest coraz trudniejsze, dlatego chwała mu za każdą, kolejną chwilę w F1!!!

A co do podium, wszystko w tej chwili zależy tylko i wyłącznie od W02.
jpslotus72, 22.05.2011 22:14[!]
@mlospeed
Nie mam "licencji na nieomylność" (i niektóre opinie na temat moich komentarzy zawsze wydawały mi się przesadzone - czytam przecież wpisy innych i obok "niewypałów", widzę tu naprawdę solidne głowy, którym z pewnością ustępuję - choćby pod względem wiedzy technicznej).

Na tle ogólnej postawy Mistrza po jego powrocie do ścigania, dzisiejszy wyścig jest rzeczywiście jednym z jaśniejszych punktów - ale oczekiwania i przed poprzednim i przed tym sezonem były jednak wyższe. I nie chodzi o oczekiwania kibiców, ale samego kierowcy i jego szefów (Brawna, Hauga). Ten bolid był projektowany "pod Schumiego" i miał mu zapewnić walkę o wyższe pozycje. Co do jego wieku i kondycji fizycznej to również on sam i ludzie od "fitnessu" w Mercedesie zapewniali, że wszystko jest absolutnie w porządku. Nawet jeśli się to przecedzi przez sito PR, to w tym kontekście postawa Michaela jest wciąż rozczarowaniem - powiązanym oczywiście z rozczarowującymi osiągami W02 (nie mówię tu o dzisiejszym wyścigu). Gdyby Schumacher jeździł tylko po to, by cieszyć się każdą chwilą, którą może jeszcze spędzić w bolidzie F1, to nie byłoby tej jego wypowiedzi o głębokiej frustracji po poprzednim GP.

Oczywiście szanuję Twój punkt widzenia - i być może masz w tym więcej racji niż Brawn (który powinien wiedzieć lepiej) w jego zapewnieniach, że Schumacher jeszcze powróci do swojej formy.
Dzisiaj pojechał solidnie - ale zostaje jednak to "ale", gdy się pamięta, kto to jest... Oceniając jego wyniki nie można się pozbyć tej dwuznaczności:
1.) jest to 7-krotny mistrz świata, więc można oczekiwać od niego więcej,
2.) miał on 3-letnią przerwę w ściganiu i jest w "podeszłym" wieku jak na kierowcę F1, więc zrozumiałe jest, że nie jest już tym kierowcą sprzed 10-15 lat.
I w ten sposób rozczarowanie będzie się mieszać z uznaniem - taki już los "byłego mistrza": raz akcent pada na "mistrza", innym razem na "byłego"... (I chyba właśnie my rozłożyliśmy różnie te akcenty.)
kabans, 22.05.2011 23:56[!]
schumacher dojechał przed rosbergiem ale to rosberg był szybszy
MairJ23, 23.05.2011 01:45[!]
@Jacobss na poczatek proponuje ci abys nei rozmawial ze mna jak z jakims kolega z klatki.
Ja mowilem o jego wypowiedzi bezposrednio po wyscigu...
Lewis przyznal ze robil co mogl ale jak juz byl .2 sek za Vettelem to wszystko szlag trafial w ostatnich 3 zakretach.... a to jest zaleta samochodu. Naprawde prosze cie nie mow do mnie tak jakbym byl twoim kolega z lawki bo nim nie jestem
Lewis sam powiedzial ze dzisiaj mogl sam dokladnei zaobserwowac na czym polega wielkosc RBR bo czul jak Vettel szybko odchodzi w ostatnim zakrecie i nie bylo szans aby przy uzyciu DRS i KERS mogl go dojsc.
Ja nikomu do gardla nie skacze i nie uzywam jezyk zaczepnego... wiec tego samego oczekuje od ciebie !

zreszta ile czssu trzeba ogladac wyscigi i to na tym torze aby tego samemu tez nie dostrzec... kazde3 okrazenie z ostatnich 10 wygladalo tak samo...
Przez radio lewisowi mowil jego inzynier aby po przekroczeniu mety zostawil ten KERS w spokoju juz - nie wiem czemu Lewis nei poslcuhal.. czemu do konca robil okrazenie po okrazeniu dokladnei to samo.
Uzywal pol baterii przed meta i pol baterii po przekroczeniu mety co nei dawalo mu ciaglosci podczas przyspieszania i o to chodzilo inzynierowi... ale to zupelnei inny temat.

They were massively, massively quick in the high speed turn three, turn nine and through the last corner. His downforce was incredibly clear for me to see. - o te slowa Lewisa mi chodzilo - znalezles jakis cytat i mi tu swirujesz i naskakujesz...
wilkxt, 23.05.2011 08:00[!]
a ja sie zastanawiam kiedy się komus z czołówki auto zepsuje, w monaco vetel nie wygra
jpslotus72, 23.05.2011 10:26[!]
@mlospeed
Jeszcze małe PS:
Ten fragment o chwaleniu Schumachera za pokonanie Rosberga nie był skierowany bezpośrednio do Ciebie - dlatego użyłem określenia, że "byłaby to przesada" - inaczej napisałbym, że "to jest przesada"... Po prostu w ten sposób określiłem ogólnie wynik Schumiego w tym wyścigu, bo regułą była raczej odwrotna kolejność na mecie załogi Mercedsa - ktoś mógłby więc to uznać za "sukces" Michaela - i to, moim zdaniem, byłaby właśnie "przesada" (bo sukcesem w tej sytuacji nazwałbym dopiero podium).
To tak gwoli jasności. :)
Kamikadze2000, 23.05.2011 14:45[!]
@MairJ23 - Vettel był szybszy tylko na tym wyjściu, ale na reszcie toru już ustępował HAMowi. McLareny mają świetnie tempo wyścigowe i bzdurą jest gadanie, że są gorsi od Red Bulla, bo tak nie jest! RBR dominuje tylko w kwalifikacjach, było tak też w zeszłym sezonie. Dominowały to Ferrari, które odjeżdżały bez problemu (w czasach Schumiego). RB7 to kontrukcja, która na pustym baku jest w stanie osiągać genialne czasy, dzięki kilku rozwiązaniom. Ale w wyścigu to wszystko już nie daje przewagi. Są szybcy, ale bez przesady. McL w Hiszpanii był szybszy o Red Bulla, na pewno. Pozdrawiam! ;)
mlospeed, 23.05.2011 15:05[!]
@jpslotus72
Dziękuję za dyskusję i jasność w temacie ;)
pozdrawiam.
NEO86, 23.05.2011 15:12[!]
Świetny start Fernando Alonso. Macki zaspały na stracie. Widać tempo Red Bulla w kwalifikacjach jest dużo lepsze niż w wyścigu. Bardzo dobry wyścig pojechał Schumi- miał dobry start i dobre tempo wyścigowe. Ostatnie okrążenia były bardzo emocjonujące za sprawą Vettela i Hamiltona. Pomimo tego że Sebastian miał problemy z KERSem a także to że Lewis mógł używać DRS to jednak Sebastian utrzymał Lewisa za sobą i bardzo się z tego cieszę.
MairJ23, 23.05.2011 15:54[!]
@Kamikadze2000 no i znow jakis personalny atak na mnie - czy ja powiedzialem ze RBR sa szybsze od McLarenow ? - to nie ja tak powiedzialem tylko Lewsi na konferencji prasowej po wyscigu - wiec swoje zale wylewaj na niego a nie na mnie !
Skad ja niby mialbym wiedziec czy oni sa szybsi czy nie - ja tymi samochodami nie jezdze. Wiem tylko co Lewis powiedzial po 10 okrazeniach prob wyprzedzenia go na torze Catalunya ! Przeczytaj ten cytat ktory wstawilem na koncu albo wejdz na strone F1.com i sam przeczytaj cala jego wypowiedz. - post-race conference (Spain) - jak nie znasz angielskiego - chetnie przetlumacze !
Badz tak elokwentny i napisz do Lewisa ze bzdury gada a nie do mnie !
jpslotus72, 23.05.2011 15:57[!]
@mlospeed
"Zawsze do usług" (jeśli dyskusja - jak z Tobą - jest merytoryczna). :)
I ja pozdrawiam!
Kamikadze2000, 23.05.2011 16:29[!]
@MairJ23 - "Vettel nie obronil sie dzieki ponadrzecietnemu talentowi tylko dzieki ponadprzecietnemy talentowi Neweya..." - ja zinterpretowałem to, jako negowanie talentu Vettela i podkreślenie "genialności" bolidu. Otóż w tym wyścigu RBR nie był poza zasięgiem McL w osiągach, był nawet słabszy na dystansie. Widocznie po prostu słabiej radzi sobie z ogumieniem o twardej specyfikacji. RB7 jest bezkonkurencyjny w qualach, ale w wyścigu już nie jest taki genialny, jest po prostu dobry! Ale graty należą się Vettelowi, który pomimo nacisków, nie dał się, i nie popełnił błędu. To świadczy o jego dojrzałości! Co do talentu, trudno przecież powiedziec, że go nie ma. A co do szykany, poparłem Cię - tam Seba miał przewagę, gdyż jego bolid był tam bardziej stabilny. Ale na reszcie toru Lewis z KERSem nie pozwalał mu uciec i go naciskał. Pzdr ;)
MairJ23, 23.05.2011 17:44[!]
o widzisz - teraz sie zgadzamy :)
nei uwazam ze Vettel jest przecietnym kierowca. Uwazam ze jest ponadprzecietny - na jego ponadprzecietnosc ma wplyw jeszcze jego wiek.. ale Lewis tez jest swietnym kierowca i ja sie powolalem na jego wypowiedz po wyscigu. Powiem szczerze ze bylem zaskoczony ze Vettel zdolal sie obronic - zwlaszcza ze mial problem z KERS. Ale jak widac bylo z onboard Lewisa to Seba mu uciekal niesamowicie na ostatnim szybkim zakrecie - co pozniej potwierdzil sam Lewis - ze ten samochod RB7 ma niesamowita przyczepnosc na szybkich zakretach i ta przyczepnosc nei pozwolila mu go wyprzedzic.
Seba jest naprawde niesamowity - to przeciez FAKT - nie trzeba sie o to spierac - ale nie nalezy zapominac ze Lewis jest takze niesamowity i tym razem sebastiana obronila konstrukcja RB7 a nie nieprzecietny talent Niemca - obaj sa ponad przecietna... obaj sa niesamowici. tyle ze narazie McLaren jest nieco z tylu.
Jezeli chodzi o wygranie calego wyscigu.... to przeciez inny kierowca mogl popelnic choc jeden blad i by go nie wygral - ale Seba pojechal wysmienicie ! - wiec naprawde chodzilo mi tylko o ostanie 10 okrazen - ktore pokazaly subtelna ale widoczna roznice w docisku ktora wynika z roznic w charakterystyce konstrukcji a nie z umiejetnosci.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca