F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201218 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:25,681--18
2.10Romain GrosjeanLotus E201:25,7580,0770,07721
3.2Mark WebberRed Bull RB81:25,9000,2190,14220
4.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:25,9060,2250,00617
5.8Nico RosbergMercedes F1 W031:25,9290,2480,02323
6.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:26,0780,3970,14914
7.1Sebastian VettelRed Bull RB81:26,2110,5300,13312
8.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:26,4700,7890,25917
9.15Sergio PerezSauber C311:26,6320,9510,16220
10.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:26,7231,0420,09117
11.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:26,7331,0520,01015
12.9Kimi RaikkonenLotus E201:26,7371,0560,00419
13.14Kamui KobayashiSauber C311:26,7551,0740,01821
14.12Nico HulkenbergForce India VJM051:27,0291,3480,27423
15.19Bruno SennaWilliams FW341:27,1191,4380,09020
16.5Fernando AlonsoFerrari F20121:27,3231,6420,20419
17.11Paul di RestaForce India VJM051:27,4281,7470,10522
18.6Felipe MassaFerrari F20121:28,0232,3420,59519
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:28,3412,6600,31819
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:28,7283,0470,38711
21.24Timo GlockMarussia MR011:30,7285,0472,00013
22.25Charles PicMarussia MR011:31,2255,5440,49714
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:33,1147,4331,88912
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:33,2617,5800,14713
107% najlepszego czasu: 1:31,679

Lewis Hamilton zdołał uzyskać najlepszy czas okrążenia w ostatniej sesji treningowej bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Australii. Czołową trójkę uzupełnili Grosjean i Webber.

W przeciwieństwie do piątku, dzisiejsza pogoda w żaden sposób nie mogła utrudniać kierowcom i zespołom przygotowań do czasówki i samego wyścigu. Innym tematem była za to przyczepność toru, która po wczorajszych opadach deszczu mogła pozostawiać wiele do życzenia.

Skąpany w promieniach słońca, jako pierwszy na torze pojawił się Witalij Pietrow a zaraz za nim z alei serwisowej wyjechała potężna kawalkada pozostałych kierowców, co zwiastowało niezwykle aktywną sesję. Rzeczywiście, fani nie musieli długo czekać na rozpoczęcie realizacji programów. Jako pierwszy, czas okrążenia odnotował Nico Rosberg, który rozpoczął kółko od drobnego wyjechania na trawę w pierwszym zakręcie. Podobne problemy miał także Michael Schumacher, który zgłosił powstanie spłaszczenia na ogumieniu i zjechał do garażu.

Tymczasem Rosberg z okrążenia na okrążenie poprawiał swój czas okrążenia, jak szalony używając systemu DRS połączonego z kanałem F i agresywnie pokonując każdy zakręt. Niemiec wykręcił czas 1:26,982 sek podczas drugiego kółka, a na trzecim zjechał do garażu Mercedesa. Jako kolejni swe rezultaty odnotowali Grosjean, Perez i di Resta, jednak żaden z nich nie dorównywał osiągnięciu Rosberga. Standardowo, na początku sobotnich zajęć zespoły korzystały z pośredniej mieszanki ogumienia, przygotowując się do założenia miękkiej w końcowych minutach sesji.

Pierwszym zawodnikiem, który przebił czas Rosberga był Lewis Hamilton. Brytyjczyk odnotował 1:26,620 sek, a chwilę później na drugie miejsce awansował Jenson Button, który stracił kilka setnych sekundy w trzecim sektorze. Kierowców McLarena pogodził jednak bardzo szybko Michael Schumacher, który odnotował 1:26,234 sek. Limitu pecha nie wykorzystał jeszcze ciągle Felipe Massa, który zaliczył obrót w przedostatnim zakręcie toru.

Jenson Button zgłosił występowanie wibracji w przedniej części swojego samochodu, wskutek czego został poproszony o zjazd do boksów. W tym samym czasie na torze pracowali niemal wszyscy kierowcy, a Rosberg zdołał nawet poprawić czas Schumachera i zejść poniżej bariery 1:26 sek. Na półmetku sesji niewyraźnie prezentował się Red Bull: Webber i Vettel zajmowali odpowiednio piąte i czwarte miejsce. Dużo szczęścia miał za to Bruno Senna, który podobnie jak Massa wypadł poza tor w przedostatnim zakręcie, tracąc panowanie nad tylną osią swego FW34.

Marussia wykorzystała sobotni trening na prace nad aerodynamiką MR01, czego dowodem były ślady farby flo-wiz po prawej stronie bolidu Timo Glocka. Patrząc na dolną część tabeli, można było odnieść wrażenie, że skądś to już znamy. Ostatnie miejsca piastowali jak zwykle kierowcy HRT, nieco wyżej znajdowali się – to niespodzianka – kierowcy Sahara Force India, którzy mieli jednak za sobą aż jedenaście okrążeń na pośredniej mieszance, prawdopodobnie bardziej skupiając się na przygotowaniach do wyścigu i nadrabianiem straconego wczoraj czasu. Wyżej mogliśmy zobaczyć Glocka i Pica, którzy ustępowali jednak tempem bolidom Caterhama.

W miarę upływu czasu rozkręcał się Raikkonen. Fin z okrążenia na okrążenie poprawiał swój czas, choć ciągle ustępował Romainowi Grosjeanowi. Jeśli wierzyć temu, co wczoraj powiedział Sir Jackie Stewart, wczorajsze problemy mistrza świata z 2007 roku nie sprowadzały się do awarii układu kierowniczego, ale szukania optymalnych ustawień wspomagania kierownicy. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji, Raikkonen zajmował dziesiątą lokatę, tracąc do pierwszego Rosberga nieco ponad 1,3 sek.

Jako pierwszy na miękkiej mieszance ogumienia pojawił się Fernando Alonso, który poprawił swój osobisty rezultat okrążenia wskakując na trzynaste miejsce. Czas byłby zapewne lepszy, gdyby nie zbyt szeroki wyjazd z piętnastego zakrętu. Po wczorajszych, nieco niepokojących osiągnięciach, poprawę odnotowali kierowcy Toro Rosso. Piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Ricciardo był jedenasty, a Vergne szesnasty. Tymczasem ich potencjalny, przyszły kolega z zespołu, Sebastian Vettel poprawił czas okrążenia awansując na trzecie miejsce i na następnym kółku wpadł w żwir w zakręcie nr 6. Czas nieustannie zbliżał się do końca i wyglądało na to, że Niemiec nie wykona symulacji kwalifikacji na miękkich oponach.

Na nieco ponad siedem minut do końca, na pierwszą lokatę wskoczył Romain Grosjean, podczas gdy w garażu Caterhama trwały prace przy podłodze samochodu Witalija Pietrowa. Porównując ruchy kierownicy, jakie wykonywał Button i Massa, można było odnieść wrażenie, że pomiędzy oboma samochodami występuję potężna różnica punktów docisku, szczególnie było to zauważalne w szybkich zakrętach, takich jak nr 2 i 16. W piachu wylądował tymczasem Schumacher. Niemiec nie opanował swego F1 W03 w szykanie Clarka i zakończył sesję na pięć minut przed jej oficjalnym finiszem.

Ostatnia minuta to definitywna poprawa tempa w przypadku McLarena. Hamilton nie próżnował i wysłał sygnał w kierunku konkurencji, minimalnie wyprzedzając pierwszego Grosjeana. Inżynier Brytyjczyka szybko pochwalił go za świetne przejechanie ostatniego sektora i w rezultacie awans na pierwszą lokatę. Drugie miejsce dla Francuza w Lotusie E20, a trzecie dla Webbera i jego red Bulla RB8. Optymizmem napawała postawa Williamsa (Maldonado na ósmym, a Senna na piętnastym miejscu), z kolei drobny niepokój rodziła dyspozycja Ferrari (Massa osiemnasty, a Alonso szesnasty).

Zdobywca pierwszych pól startowych do dwóch ostatnich wyścigów w żwirze, Ferrari ciągle cierpiące na brak przyczepności, niezwykle szybki Mercedes i duet McLarena, który za wszelką cenę pragnie udowodnić, że w Woking zimę przepracowano lepiej niż kiedykolwiek. Bez wątpienia czekają nas niezwykle emocjonujące kwalifikacje.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 17.03.2012 05:20[!]
No, no, na Ulubionym Zakręcie sporo wylotów… :)
Q_be_2, 17.03.2012 05:27[!]
Interesujace, pierwsza trojka mi pasi. Niemieccy mistrzowie w piochu, ale czy to realny poziom Ferrari?
Nuuskamuikkunen, 17.03.2012 05:29[!]
Ciekawa sesja za nami i mam wrażenie bardzo ciekawy qual przed. Może to nie wiele znaczy, ale od 5 lat tj. od 2007 roku włącznie panuje trend, że ten kto wygrywał qual na Albert Park ten na koniec sezonu okazywał się mistrzem :) Liczę na Lewisa, zawsze i wszędzie, a wszystkie znaki na niebie i ziemi (przytaczając słowa klasyka) wskazują, że jest mocny ;)
katinka, 17.03.2012 05:29[!]
Lewis i McLaren :))) Wspaniale! Z niezlej strony pokazal sie tez Mercedes, no i Grosjean bardzo szybki, no no, ktos tu chyba mial racje, a ja nie ;) Za to Petrov przed Heikkim, zaś Hulkenberg przed di Resta. A Ferrari slabo naprawde, chyba jeszcze nie znalezli czemu tak jest, Alonso i Massa musieli walczyc z samochodem i kontrowac. W sumie nie wiadomo tak dokladnie, jakie tempo RBR, bo Vettel pewno nie wycisnal z RB8 wszystkiego. No i na na koniec dwaj Mistrzowie sprawdzali jakość żwiru na poboczu ;) Czekam teraz na wspaniale kwalifikacje :)
Q_be_2, 17.03.2012 05:33[!]
Czas Vettela na twardych wiec to juz daje do myslenia.
ROOK, 17.03.2012 05:34[!]
@katinka: "Za to Petrov przed Heikkim"

Wyłącz to dziadostwo, lepiej patrz na f1wm… ;-)


BTW: Jestem z lekka zawiedziony Caterhamem, bo jeśli wyrzucić z tabeli Ferrari, to wciąż mają sekundę straty do najsłabszych średniaków.
katinka, 17.03.2012 05:42[!]
@ROOK , a faktycznie, patrzylam nie tam gdzie trzeba ;) Ale jeszcze na kilka minut przed koncem sesji bylo tak jak napisalam :P Ja w sumie tez liczylam na troche lepsze tempo Caterhama, a nawet myslalam, ze moze beda przed ktoryms z zespolow srodka stawki. Ale moze za duzo wymagamy, to dopiero pierwsze GP ;)
Aeromis, 17.03.2012 05:47[!]
Trening bardzo, a wręcz MEGA obiecujący, w 1 sek straty zmieściło się 9 kierowców, w 1,5 sek straty aż 15.
SirKamil, 17.03.2012 05:54[!]
Cytat Q_be_2 :
Czas Vettela na twardych wiec to juz daje do myslenia.


W Australii nie ma opon twardych, są średnie.Od biedy "te twardsze", które względem miękkich wycenia się na jakieś +0,4-0,5 s czyli czas Vettela tak średnio póki co "daje do myślenia". Pewnie mógłby być szybszy, ale to już insza inszość.
SilverX, 17.03.2012 05:59[!]
Mercedes prawdopodobnie użyję dopiero f-ductu dopiero w kwalifikacjach. Będzie ciekawie.
lukaas97, 17.03.2012 06:09[!]
Q_be_2
No co ty, to byly pzeciez deszczowki, a Vettel pewnie bedzie w kwalifikacjach 10s przed wszystkimi xD
ROOK, 17.03.2012 06:19[!]
A ja jestem zły, bo bardzo liczyłem na te FP3, żeby dobrze rozpocząć GPM, tymczasem nie muszę wprowadzać żadnych zmian, no i to mnie wkurza… ;)
Mogłem spokojnie dospać do kwalifikacji, a inni skorzystają z tego, co sam miałem od FP1 – układ jest zbyt czytelny. :)
Z3RO, 17.03.2012 06:49[!]
@ROOK Noo, ja stawiam na Hamiltona (na PP), mam nadzieję, że jakieś punkty będą. Widać też, że Mercedes mocny, to muszę trochę pozmieniać :-)
bazyli1918, 17.03.2012 07:02[!]
Ferrari może mieć problem z wejściem do Q2
modlicha, 17.03.2012 07:05[!]
Macie livetiming na oficjalnej stronie?
Reyon, 17.03.2012 07:11[!]
Narain w Q1 widać jest w formie :D
Robson22, 17.03.2012 07:24[!]
A Kimas odpadł już z 18 czasem...
JohnnyStick, 17.03.2012 07:37[!]
Ja piedrole....żal mi ALO...Po MAS można się spodziewać, że kiepsko ale ALO.....szkoda :(
Kamikadze2000, 17.03.2012 09:29[!]
Mocny to jest bolid Hamiltona, a nie on sam. Jego forma się nie zmieniła. ;]
katinka, 17.03.2012 11:32[!]
Kamikadze, niech bedzie i bolid i Lewis, no prosze daj sie nam troche nacieszyc :) Ty od 2 sezonow juz to robisz, dzieki Sebie ;) Pozdrawiam
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca