|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Santander von Deutschland 2012 | 22 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:27,476 | - | - | 14 |
2. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:27,564 | 0,088 | 0,088 | 24 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:27,902 | 0,426 | 0,338 | 24 |
4. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:28,402 | 0,926 | 0,500 | 26 |
5. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:28,420 | 0,944 | 0,018 | 20 |
6. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:28,495 | 1,019 | 0,075 | 22 |
7. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:28,513 | 1,037 | 0,018 | 23 |
8. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:28,516 | 1,040 | 0,003 | 16 |
9. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:28,877 | 1,401 | 0,361 | 21 |
10. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:29,327 | 1,851 | 0,450 | 22 |
11. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:29,364 | 1,888 | 0,037 | 26 |
12. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:29,719 | 2,243 | 0,355 | 15 |
13. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:29,785 | 2,309 | 0,066 | 24 |
14. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:30,090 | 2,614 | 0,305 | 19 |
15. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:30,220 | 2,744 | 0,130 | 16 |
16. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:30,291 | 2,815 | 0,071 | 22 |
17. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:30,331 | 2,855 | 0,040 | 26 |
18. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:30,437 | 2,961 | 0,106 | 14 |
19. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:30,617 | 3,141 | 0,180 | 16 |
20. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:31,207 | 3,731 | 0,590 | 20 |
21. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:32,241 | 4,765 | 1,034 | 22 |
22. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:32,349 | 4,873 | 0,108 | 17 |
23. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:32,777 | 5,301 | 0,428 | 18 |
24. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:42,566 | 15,090 | 9,789 | 8 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:33,599 |
|
|
Drugi trening rozpoczął się w strugach ulewnego deszczu. Żaden z zespołów nie zamierzał się śpieszyć z wyjazdem na tor, a w garażu Williamsa trwała walka z czasem, by naprawić rozbity w pierwszym treningu bolid Senny. Mechanicy spisali się wyśmienicie, gdyż Brazylijczyk był pierwszym, który pojawił się na torze.
Okrążenie instalacyjne Senny pokazało, że tor przypomina bardziej rzekę, a nie arenę Grand Prix, więc kolejne minuty upływały pod znakiem oczekiwania na lepsze warunki. Były one najbardziej dotkliwe dla zespołów z wieloma nowymi częściami, gdyż uciekał im czas na przetestowanie ich i dostrojenie.
Kolejnym odważnym okazał się Jean-Eric Vergne, który wyjechał na tor, a dołączyli do niego Pic i Rosberg. Kierowcy wykręcili nawet czasy, ale oscylowały one w granicach 1:44, co było dalekie od miarodajnych wyników. Po 20 minutach oczekiwania w garażach, deszcz nieco zelżał i na tor wyjechało kilku kolejnych zawodników.
Po 30 minutach treningu na tor nie wyjechali jedynie kierowcy Ferrari oraz Hamilton i de la Rosa, a w międzyczasie kilku kierowców zeszło poniżej 1:40, gdyż deszcz najwyraźniej przestał padać i wody na trasie było coraz mniej. Czasy ciągle się poprawiały i gdy Jean-Eric Vergne wykręcił 1:38,051, a inni kierowcy zeszli poniżej 1:38, Nico Rosberg zdecydował się na wyjazd na przejściowych gumach.
Niemiec od razu wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:37,285. Do końca treningu pozostawało 50 minut, a na torze nie widzieliśmy jeszcze Pedro de la Rosy, który doświadczył kłopotów technicznych z hamulcami. Alonso również wyjechał na przejściowych oponach i dwaj kierowcy poprawiali się z okrążenia na okrążenie, tasując się na pierwszej pozycji.
Czasy poprawiały się w mgnieniu oka i na 35 minut przed końcem sesji najszybszy był Massa z czasem 1:29,719. Kierowcy na czele tabeli zmieniali się jak w kalejdoskopie i kolejne minuty nie były pod tym względem wyjątkiem. Kwestią czasu była zmiana opon na gładkie, jednak prognozy mówiły o ponownych opadach deszczu, który faktycznie pojawił się 25 minut przed końcem treningu. W tym momencie najszybszy był Maldonado z wynikiem 1:27,476.
Deszcz okazał się na tyle mocny, że wszyscy zjechali do garażów, pozostawiając nad torem ciszę. Niemiecka aura mocno uprzykrzała dziś życie wszystkim w F1. Do jazdy powrócili Raikkonen, Senna i Hamilton ale warunki pogorszyły się znacznie i opony przejściowe nie były już wystarczające, by pewnie poruszać się po trasie.
15 minut przed końcem na tor wyjechał po raz pierwszy Pedro de la Rosa, u którego mechanicy uporali się z awarią. Kolejne kilka minut opierało się na kręceniu okrążeń ze słabymi czasami, a Daniel Ricciardo stał się pierwszą ofiarą zdradliwych warunków i wpadł w pułapkę żwirową. Australijczyk przyznał się do błędu przez radio.
Chwilę później poważnie rozbił się Michael Schumacher, przez co nad torem zawisły czerwone flagi. Niemiec najechał na wyjściu z zakrętu na białą linię, stracił panowanie nad tyłem bolidu i uderzył w barierę z opon. Bolid nie został usunięty przed końcem sesji, także nikt już nie był w stanie wyjechać na tor. Maldonado tym samym utrzymał swoją pozycję i był najszybszy w drugim treningu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|