|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Santander von Deutschland 2012 | 22 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:16,014 | - | - | 14 |
2. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:16,091 | 0,077 | 0,077 | 20 |
3. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:16,202 | 0,188 | 0,111 | 20 |
4. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:16,238 | 0,224 | 0,036 | 27 |
5. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:16,447 | 0,433 | 0,209 | 19 |
6. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:16,475 | 0,461 | 0,028 | 18 |
7. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:16,664 | 0,650 | 0,189 | 18 |
8. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:16,771 | 0,757 | 0,107 | 15 |
9. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:16,807 | 0,793 | 0,036 | 25 |
10. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:16,930 | 0,916 | 0,123 | 23 |
11. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:16,962 | 0,948 | 0,032 | 26 |
12. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:17,033 | 1,019 | 0,071 | 26 |
13. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:17,148 | 1,134 | 0,115 | 23 |
14. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:17,238 | 1,224 | 0,090 | 25 |
15. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:17,266 | 1,252 | 0,028 | 22 |
16. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:17,491 | 1,477 | 0,225 | 23 |
17. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:17,491 | 1,477 | 0,000 | 26 |
18. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:18,366 | 2,352 | 0,875 | 21 |
19. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:18,818 | 2,804 | 0,452 | 22 |
20. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:19,778 | 3,764 | 0,960 | 22 |
21. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:20,235 | 4,221 | 0,457 | 22 |
22. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:20,318 | 4,304 | 0,083 | 9 |
23. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:20,741 | 4,727 | 0,423 | 21 |
24. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:20,914 | 4,900 | 0,173 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,335 |
|
|
Trzeci trening rozpoczął się w suchych warunkach i na zupełnie suchym asfalcie, co sprawiło, iż już od samego początku mieliśmy wiele akcji na torze. Kierowcy zaraz po zapaleniu się zielonego światła wyjechali na okrążenia instalacyjne. Deszcz w dalszym ciągu straszył wszystkich, gdyż prognozy mówiły o nadejściu opadów w ciągu 30 minut.
Kilku kierowców od razu zdecydowało się na okrążenia pomiarowe, a pierwszym z nich był Vergne z czasem 1:22,262, co było w dalszym ciągu bardzo zachowawczym przejazdem i wynikiem dalekim od normalnie osiąganych tutaj na suchej nawierzchni. Udowodnił to Kimi Raikkonen, który już po chwili pobił kierowcę Toro Rosso o niemal 2 sekundy.
W użyciu była głównie średnia mieszanka, jednak Lewis Hamilton zdecydował się od razu założyć miękką. Rosberg był kolejnym kierowcą, który zdecydowanie podbił tempo kręcąc czas 1:18,455 i poprawiając go na kolejnych. Tymczasem w bolidzie Charlesa Pica wykryto nieszczelność powietrza w silniku, co zapowiadało dużo pracy, gdyż w bolidzie Francuza trzeba było rozpocząć zmianę jednostki.
Po 10 minutach niemal połowa stawki miała już na swoim koncie czas okrążenia. Rosberg podróżował na średniej mieszance i z okrążenia na okrążenie jechał szybciej. Niemca na czele stawki zwolnił Bruno Senna z czasem 1:17,391, jednak o miarodajności wyników mogła mówić czwarta pozycja Timo Glocka w Marussii. Chwilę po Sennie, Maldonado zszedł poniżej czasu 1:17. Dwójkę Williamsa pogodził Vettel z wynikiem 1:16,652, jednak był on jedynie o 0,012s lepszy od Maldonado.
Po 25 minutach sesji wszyscy oprócz Pereza zjechali do garażów, co dało chwilę ciszy nad torem. Po chwili jednak wszystko wróciło do normy i zawodnicy powrócili na tor, głównie na miękkiej mieszance, kontynuując przejazdy póki deszcz nie dawał o sobie znać. Tym razem najszybszy okazał się Alonso, który wskoczył na pozycję lidera z czasem 1:16,124. Przejazd odbywał się na miękkich oponach.
Temperatura toru w porównaniu z dniem wczorajszym wzrosła znacząco i osiągnęła 30 stopni. McLaren zdecydował się na taktykę inną niż reszta stawki i początkowo podróżował na miękkiej mieszance, by w drugiej części treningu założyć średnią i kręcić znacznie lepsze czasy, co dało Hamiltonowi pierwsze miejsce z wynikiem 1:16,091.
W dalszym ciągu zagadką pozostawał nowy system wspomagający DRS w Lotusie. Kimi Raikkonen miał dalej zamontowane charakterystyczne wloty powietrza, ale czy zespół zdecyduje się na użycie ich w wyścigu jest niewiadomą. Tymczasem na tor wyjechał ponownie Alonso i pobił czas Hamiltona o 0,077 sekundy. Nad torem zaczęły się zbierać bardzo ciemne chmury i deszcz wydawał się tylko kwestią czasu.
Mechanicy Marussii spisali się niesamowicie dobrze i doprowadzili bolid Charlesa Pica do używalności, dzięki czemu Francuz wyjechał na tor na 12 minut przed końcem treningu. Na 7 minut przed końcem treningu usłyszeliśmy z radia Romaina Grosjeana komunikat "pada deszcz". W tym czasie na nowych miękkich oponach na tor wyjechali Button i Hamilton, jednak nie byli już w stanie poprawić swoich wyników. Przeszkodziło to szczególnie Buttonowi, dla którego był to pierwszy przejazd w tym treningu z małą ilością paliwa.
Był to koniec miarodajnych przejazdów i tylko kilku kierowców zdecydowało się pozostać na torze. Warunki były jednak już zbyt zdradliwe, by ryzykować szybkie tempo. Deszcz rozpadał się na dobre z siłą monsunu i wszyscy zjechali do garażów. Przed nami pozostała czasówka, którą będziecie mogli śledzić razem z Wyprzedź Mnie!. Zapraszamy!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|