|
|
|
|
|
|
Eni Magyar Nagydíj 2012 | 29 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:22,821 | - | - | 30 |
2. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:22,922 | 0,101 | 0,101 | 24 |
3. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:23,397 | 0,576 | 0,475 | 24 |
4. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:23,628 | 0,807 | 0,231 | 29 |
5. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:23,633 | 0,812 | 0,005 | 24 |
6. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:23,845 | 1,024 | 0,212 | 26 |
7. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:23,904 | 1,083 | 0,059 | 25 |
8. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:23,983 | 1,162 | 0,079 | 24 |
9. | 19 | Valtteri Bottas | Williams FW34 | | 1:24,152 | 1,331 | 0,169 | 24 |
10. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:24,268 | 1,447 | 0,116 | 27 |
11. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:24,300 | 1,479 | 0,032 | 23 |
12. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:24,394 | 1,573 | 0,094 | 19 |
13. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:24,546 | 1,725 | 0,152 | 24 |
14. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:24,559 | 1,738 | 0,013 | 22 |
15. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:24,608 | 1,787 | 0,049 | 25 |
16. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:25,354 | 2,533 | 0,746 | 25 |
17. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:25,559 | 2,738 | 0,205 | 27 |
18. | 12 | Jules Bianchi | Force India VJM05 | | 1:25,715 | 2,894 | 0,156 | 26 |
19. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:26,444 | 3,623 | 0,729 | 27 |
20. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:26,705 | 3,884 | 0,261 | 23 |
21. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:26,755 | 3,934 | 0,050 | 28 |
22. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:27,015 | 4,194 | 0,260 | 24 |
23. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:27,101 | 4,280 | 0,086 | 21 |
24. | 23 | Dani Clos | HRT F112 | | 1:28,176 | 5,355 | 1,075 | 24 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:28,618 |
|
|
Za nami półmetek sezonu, a przed ostatni weekend przed letnią przerwą, podczas której wszystkie zespoły zamkną na miesiąc swoje fabryki. Pierwsza sesja na Hungaroringu rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie, a termometry wskazywały 26 stopni w powietrzu i 34 na trasie. Pogoda z pewnością jeszcze nie raz będzie na ustach fanów w ten weekend, ponieważ niedzielny wyścig ma się odbyć w mokrej aurze, co dodaje pikanterii całym zawodom.
Na Węgrzech zapowiadała się pierwsza od GP Europy w pełni sucha piątkowa sesja. Zespoły z pewnością były zadowolone z tego faktu, gdyż w końcu mogły przetestować wszystkie nowe części w swoich bolidach. Tradycyjnie pierwsze minuty upłynęły pod znakiem okrążeń instalacyjnych. Dodatkowo ważnym tematem weekendu jest klaryfikacja FIA dotycząca momentu obrotowego, co stało się gorącą kwestią podczas poprzedniego GP.
Lotus ponownie zainstalował w bolidzie Kimiego Raikkonena innowacyjny system mający wspomagać DRS. Sauber podróżował z aparaturą pomiarową przymocowaną do lewego wlotu powietrza, a Red Bull malował tylne skrzydła farbą fluorescencyjną. W tym sezonie pierwsze treningi to głównie testy sprzętu, a w mniejszym stopniu typowe przygotowanie do kwalifikacji i wyścigu.
Pierwsze 20 minut sesji nie było jednak zbyt pracowite dla ekip i pierwszy czas okrążenia wykręcił Heikki Kovalainen, który samotnie podróżował po torze. Dopiero po chwili dołączył do niego Raikkonen i również wykręcił czas. Oba wyniki były dalekie od wiarygodnych rezultatów. Po kilku okrążeniach w radiu Raikkonena pojawił się komunikat ostrzegający, że Lotus ma duże problemy z chłodzeniem jego silnika.
Tymczasem więcej akcji na torze pojawiło się na godzinę przed końcem treningu. Z garażu wyjechało więcej kierowców i zaczęli kręcić kolejne kółka. Czasowo na czele pozostawał Raikkonen z wynikiem 1:25,117. Tempo podkręcili kierowcy McLarena, a na czoło tabeli wskoczył Hamilton z czasem 1:23,941, który poprawił niemal o pół sekundy na następnym okrążeniu i po kilku kolejnych meldował się z 1:22,821.
Po 45 minutach bez czasu okrążenia pozostawali jedynie kierowcy Ferrari oraz Jules Bianchi. Temperatura toru nieco spadła w porównaniu do początku treningu i wynosiła 30 stopni. Ekipa z Maranello ostatecznie zdecydowała się wyjechać i wykręcić czasy, aczkolwiek w czubie wiele się nie zmieniło. Prowadził McLaren przed Mercedesem. Reszta ekip dalej testowała różne konfiguracje bolidów.
Tor ciągle nie był idealnie przyczepny i wielu kierowców ratowało się wyjazdem na pobocze, a widok zablokowanych przednich kół również nie był rzadkością. Pastor Maldonado sprawdzał limity przyczepności na tyle mocno, że wylądował w żwirze, aczkolwiek bez problemów powrócił na tor, a jego bolid nie doznał zniszczeń.
Na kręceniu konkurencyjnych czasów skupił się praktycznie tylko McLaren i do Hamiltona najmniej tracił jego partner zespołowy (około 0,3 sekundy), a kolejny Nico Rosberg notował stratę 0,8 sekundy. Reszta ekip odstawała jeszcze mocniej, co sugerowało, iż skupiła się na zupełnie innym programie. Tymczasem 25 minut przed końcem treningu temperatura powróciła do poziomu 37 stopni.
10 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Alonso wskoczył na 3 pozycję z czasem 1:23,503. Do końca sesji Alonso poprawił się o nieco ponad 0,1 sekundy, a reszta ekip kontynuowała spokojną jazdę dokoła tor pod Budapesztem. W tabeli nie zaszły już znaczące zmiany.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|