|
|
|
|
|
|
Shell Belgian Grand Prix 2012 | 2 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:48,542 | - | - | 18 |
2. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:48,683 | 0,141 | 0,141 | 21 |
3. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:48,850 | 0,308 | 0,167 | 23 |
4. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:48,863 | 0,321 | 0,013 | 20 |
5. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:49,091 | 0,549 | 0,228 | 18 |
6. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:49,092 | 0,550 | 0,001 | 16 |
7. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:49,164 | 0,622 | 0,072 | 21 |
8. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:49,266 | 0,724 | 0,102 | 23 |
9. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:49,292 | 0,750 | 0,026 | 23 |
10. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:49,382 | 0,840 | 0,090 | 22 |
11. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:49,561 | 1,019 | 0,179 | 23 |
12. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:49,615 | 1,073 | 0,054 | 19 |
13. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:49,621 | 1,079 | 0,006 | 26 |
14. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:49,674 | 1,132 | 0,053 | 23 |
15. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:49,710 | 1,168 | 0,036 | 21 |
16. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:49,776 | 1,234 | 0,066 | 22 |
17. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:50,027 | 1,485 | 0,251 | 20 |
18. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:52,339 | 3,797 | 2,312 | 21 |
19. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:52,566 | 4,024 | 0,227 | 20 |
20. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:52,630 | 4,088 | 0,064 | 18 |
21. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:52,809 | 4,267 | 0,179 | 22 |
22. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:53,383 | 4,841 | 0,574 | 22 |
23. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:53,562 | 5,020 | 0,179 | 23 |
24. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:58,113 | 9,571 | 4,551 | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:56,140 |
|
|
W sobotni poranek, pierwszy raz po wakacyjnej przerwie pogoda pozwoliła kierowcom Formuły 1 na założenie opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Wraz z zapaleniem się zielonego światła, na torze pojawiły się niemal wszystkie bolidy, zapowiadając bardzo ciekawą, trzecią sesję treningową.
Niektórzy chcąc nadrobić stracony czas, od razu zaczęli kręcić okrążenia pomiarowe na nienagumowanym torze Spa. Pierwszym kierowcą, który uzyskał czas na suchym torze był Jean-Eric Vergne – 1:58.079. Bardzo szybko udział w sobotniej sesji treningowej zakończył natomiast Nico Rosberg, kiedy to w zakręcie Puhon awarii uległ jego Mercedes. Powtórki wskazują na to, że Niemiec przegrał z awarią skrzyni biegów.
Stosunkowo długo w garażach pozostawały bolidy McLarena i Ferrari – na tor wyjechały dopiero po piętnastu minutach, kiedy inni kierowcy mieli na koncie już blisko dziesięć okrążeń. Po pierwszej serii przejazdów pierwszym czasem legitymował się Fernando Alonso. Lider mistrzostw świata przejechał pętlę belgijskiego toru w 1:50.690. Wynik ten jednak był mało miarodajny, ponieważ – jak można się domyśleć – każdy zespół realizował inny program.
Przez długi okres czasu kierowcy pozostawali wierni twardej mieszance. Opony z białym kolorem zostały założone dopiero w połowie sesji . Przejazdy na średniej mieszance sprawiły, że klasyfikacja zaczęła wracać do normy i nie mieliśmy już w pierwszej trójce Timo Glocka. Na dwadzieścia minut przed końcem najszybszy był Webber przed Alonso i Perezem.
W ubiegłym roku, podczas trzeciego treningu najwięcej okrążeń wykonał niejeżdżący już Jaime Alguersuari – szesnaście. Dzisiejszy natłok pracy sprawił, że taka ilość przejechanych kilometrów była na koncie kierowców zaledwie po czterdziestu minutach. Na dziesięć minut przed końcem zespoły schowały się do garaży, czekając na ostatnią serię przejazdów, symulującą kwalifikacje.
Po wielu przetasowaniach w stawce, ostatecznie na czoło wskoczył Fernando Alonso z czasem 1:48.542. Tuż za nim uplasowali się Raikkonen i Perez. Niewielkie różnice w czasach zwiastują kolejną, bardzo ciekawą sesję kwalifikacyjną. Warto dodać, że podczas godzinnego treningu, Michael Schumacher okrążył tor dwadzieścia sześć razy, czyli więcej niż połowa dystansu wyścigu, który liczy czterdzieści cztery pętle.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|