F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 20122 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari F20121:48,542--18
2.9Kimi RaikkonenLotus E201:48,6830,1410,14121
3.15Sergio PerezSauber C311:48,8500,3080,16723
4.14Kamui KobayashiSauber C311:48,8630,3210,01320
5.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:49,0910,5490,22818
6.6Felipe MassaFerrari F20121:49,0920,5500,00116
7.2Mark WebberRed Bull RB81:49,1640,6220,07221
8.10Romain GrosjeanLotus E201:49,2660,7240,10223
9.1Sebastian VettelRed Bull RB81:49,2920,7500,02623
10.11Paul di RestaForce India VJM051:49,3820,8400,09022
11.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:49,5611,0190,17923
12.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:49,6151,0730,05419
13.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:49,6211,0790,00626
14.12Nico HulkenbergForce India VJM051:49,6741,1320,05323
15.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:49,7101,1680,03621
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:49,7761,2340,06622
17.19Bruno SennaWilliams FW341:50,0271,4850,25120
18.20Heikki KovalainenCaterham CT011:52,3393,7972,31221
19.25Charles PicMarussia MR011:52,5664,0240,22720
20.24Timo GlockMarussia MR011:52,6304,0880,06418
21.21Witalij PietrowCaterham CT011:52,8094,2670,17922
22.22Pedro de la RosaHRT F1121:53,3834,8410,57422
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:53,5625,0200,17923
24.8Nico RosbergMercedes F1 W031:58,1139,5714,5515
107% najlepszego czasu: 1:56,140

W sobotni poranek, pierwszy raz po wakacyjnej przerwie pogoda pozwoliła kierowcom Formuły 1 na założenie opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Wraz z zapaleniem się zielonego światła, na torze pojawiły się niemal wszystkie bolidy, zapowiadając bardzo ciekawą, trzecią sesję treningową.

Niektórzy chcąc nadrobić stracony czas, od razu zaczęli kręcić okrążenia pomiarowe na nienagumowanym torze Spa. Pierwszym kierowcą, który uzyskał czas na suchym torze był Jean-Eric Vergne – 1:58.079. Bardzo szybko udział w sobotniej sesji treningowej zakończył natomiast Nico Rosberg, kiedy to w zakręcie Puhon awarii uległ jego Mercedes. Powtórki wskazują na to, że Niemiec przegrał z awarią skrzyni biegów.

Stosunkowo długo w garażach pozostawały bolidy McLarena i Ferrari – na tor wyjechały dopiero po piętnastu minutach, kiedy inni kierowcy mieli na koncie już blisko dziesięć okrążeń. Po pierwszej serii przejazdów pierwszym czasem legitymował się Fernando Alonso. Lider mistrzostw świata przejechał pętlę belgijskiego toru w 1:50.690. Wynik ten jednak był mało miarodajny, ponieważ – jak można się domyśleć – każdy zespół realizował inny program.

Przez długi okres czasu kierowcy pozostawali wierni twardej mieszance. Opony z białym kolorem zostały założone dopiero w połowie sesji . Przejazdy na średniej mieszance sprawiły, że klasyfikacja zaczęła wracać do normy i nie mieliśmy już w pierwszej trójce Timo Glocka. Na dwadzieścia minut przed końcem najszybszy był Webber przed Alonso i Perezem.

W ubiegłym roku, podczas trzeciego treningu najwięcej okrążeń wykonał niejeżdżący już Jaime Alguersuari – szesnaście. Dzisiejszy natłok pracy sprawił, że taka ilość przejechanych kilometrów była na koncie kierowców zaledwie po czterdziestu minutach. Na dziesięć minut przed końcem zespoły schowały się do garaży, czekając na ostatnią serię przejazdów, symulującą kwalifikacje.

Po wielu przetasowaniach w stawce, ostatecznie na czoło wskoczył Fernando Alonso z czasem 1:48.542. Tuż za nim uplasowali się Raikkonen i Perez. Niewielkie różnice w czasach zwiastują kolejną, bardzo ciekawą sesję kwalifikacyjną. Warto dodać, że podczas godzinnego treningu, Michael Schumacher okrążył tor dwadzieścia sześć razy, czyli więcej niż połowa dystansu wyścigu, który liczy czterdzieści cztery pętle.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 01.09.2012 12:17[!]
Ferdek w czołówce, McL daleko - gdyby tak mogło być w wyścigu. :))
Koper, 01.09.2012 12:17[!]
Ciekawy opis, bardzo przyjemnie się czyta:)
DJ Malina, 01.09.2012 12:18[!]
No, Kimi blisko Fernando i Saubery wysoko. Może być ciekawie ;)
Karol24, 01.09.2012 12:24[!]
"Wolne" Ferrari daje o sobie znać i Fernando najszybszy.
MPOWER, 01.09.2012 12:26[!]
Mam nadzieję, ze ten trening nie pokazał wszystkiego.
McLareny słabo, Hamilton gorzej jak Button.
Podobnie RBR - Webber lepiej jak Vettel.

A gdyby patrząc na to, ze trening pokazał potencjał, to Kimi lepiej jak Groszek a Alonso znowu blefował, ze Ferrari jest słabe. Massa też ładnie pojechał.
I i III sektor należy do Ferrari a II sektor Kimi i Saubery.
Ferrari również w czołówce razem z RBR w prędkościach maksymalnych.
Zastanawia mnie tylko dlaczego Kimi tyle traci w I sektorze? Jeden z gorszych wyników :(
Brakuje tego DDRS - mogło być ciekawiej.

Ale nie przypuszczam, żeby Vettel i Hamilton byli niżej od swoich kolegów z zespołu. Więc czekamy na kwalifikacje, które znowu (i bardzo dobrze) zapowiadają się bardzo ciekawie :)
katinka, 01.09.2012 12:26[!]
No i popsuli bolid Hamiltonowi... :/ Ale on i tak sobie poradzi, Go Lewis!
Alonso narzekał, a najwolniejszym bolidem z czołówki jest najszybszy, czary jakieś ;) No i Kimi ładnie, mam nadzieje, że E20 jest tu mocny. Zaryzykowałam, pozbyłam sie mojego ukochanego zespołu i postawiłam na Lotusy i Saubery, mam nadzieję, że sie opłaci...
Xjumpaytech, 01.09.2012 12:28[!]
To są tylko treningi, o tym, czy bolid jest szybki czy wolny decydują kwalifikacje i wyścig. Nie mam nic przeciwko temu, żeby Alonso miał tą pozycję, Massa mógłby być nawet wyżej, ale czy tak będzie - będzie można się przekonać dopiero w kwalifikacjach.
jpslotus72, 01.09.2012 12:35[!]
Lubię sesje treningowe współkomentowane na BBC przez Alguersuariego (audio leci jednocześnie w radio i tv). Jaime jest bardzo konkretny i zawsze naświetla dane sytuacje od strony technicznej - pomaga np. odgadywać strategie zespołów przyjęte na dany trening (kto nad czym aktualnie pracuje - widzi więcej niż komentatorzy). Niedawne doświadczenia z bolidem (Pirelli, DRS itp.) dają mu przewagę nad Coulthardem w tych niuansach. W kontekście kwalifikacji Algiersuari powiedział np., że najtrudniejszym i najważniejszym miejscem na Spa wcale nie jest Eau Rouge czy inne zakręty "rzucające się w oczy", ale do9hamowanie do obecnej szykany Bust Stop i wejście w jej pierwszy zakręt - na przykładzie ostatniego pomiarowego okrążenia Vettela, który popełnił właśnie mały błąd na tym dohamowaniu, wyjaśniał, ze minimalny błąd tutaj powoduje stratę pracy całego okrążenia (traci się tył na wejściu w szykanę i lecą grube ułamki sekund).
Gdyby tak w Polsacie mógł przynajmniej od czasu do czasu współkomentować Robert (Maurycy to jednak nie to samo) - ale chyba trudno byłoby połączyć rehabilitację we Włoszech z obecnością w studio Polsatu. A zresztą - jego sprawa i jego prawo...
Campeon, 01.09.2012 12:37[!]
@Karol24 - być może po przerwie letniej Ferrari nie będzie/jest wcale takie wolne, ale twierdzenie, że przed wakacjami Ferrari było bardzo szybkie, zakrawa o śmieszność. Fernando zdobył tyle punktów dzięki pogodzie i umiejętnościom, podczas gdy na suchym torze można było zobaczyć prawdziwą szybkość Ferrari - czwartą w stawce. Ferdek mógł co najwyżej pomarzyć o podium na Hungaroringu. Fernando mówiąc o najwolniejszym wśród najszybszych, miał na myśli sytuację sprzed przerwy, a tutaj można czytać komentarze o blefowaniu...
Aeromis, 01.09.2012 12:52[!]
Póki co mamy scenariusz, który już znamy z GP Wielkiej Brytanii i Niemiec. Deszcz w t1 i t2 uwieńczony najlepszym czasem Alonso w t3. Coś jest w tym Ferrari (tu mam na myśli zespół, nie bolid), że potrafią szybciej niż inni się dostosować ustawiając bolid i to właśnie tutaj bym się doszukiwał tempa Ferrari, a nie w domniemanym blefie Alonso. To już trzeci raz. W taki zbieg okoliczności mógłby uwierzyć chyba tylko Jaś Fasola.
SirKamil, 01.09.2012 12:56[!]
Słuszna uwaga.
waldif1, 01.09.2012 13:02[!]
Chciałbym by jutro wygrało E20 ma na to duże szanse. Choć wydaje się że byki mają małą przewagę a i Ferdek nie odpuści ciekawe co tak naprawdę z McLa!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca