F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201228 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:26,221--35
2.2Mark WebberRed Bull RB81:26,3390,1180,11833
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:26,8200,5990,48134
4.8Nico RosbergMercedes F1 W031:27,0220,8010,20238
5.9Kimi RaikkonenLotus E201:27,0300,8090,00840
6.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:27,1310,9100,10138
7.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:27,1820,9610,05124
8.12Nico HulkenbergForce India VJM051:27,2331,0120,05137
9.10Romain GrosjeanLotus E201:27,3971,1760,16436
10.19Bruno SennaWilliams FW341:27,7381,5170,34136
11.11Paul di RestaForce India VJM051:28,0041,7830,26632
12.15Sergio PerezSauber C311:28,1781,9570,17439
13.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:28,2222,0010,04437
14.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:28,2392,0180,01737
15.6Felipe MassaFerrari F20121:28,2962,0750,05723
16.14Kamui KobayashiSauber C311:28,4552,2340,15940
17.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:28,5962,3750,14138
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:29,1672,9460,57135
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:29,3203,0990,15343
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:29,6063,3850,28622
21.22Pedro de la RosaHRT F1121:30,9504,7291,34437
22.24Timo GlockMarussia MR011:31,1134,8920,16335
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:31,3725,1510,25920
24.25Charles PicMarussia MR011:31,4935,2720,12131
107% najlepszego czasu: 1:32,256

Drugi trening przyniósł podobne warunki do porannych, a zawodnicy postanowili szybciej zabrać się do pracy. Już po kilku minutach większość stawki miała na swoim koncie czas okrążenia. Najwyraźniej przyszedł czas na typowe przygotowania do wyścigu.

Zespoły tak ochoczo rozpoczęły jazdę, że po 10 minutach jedynie Ferrari nie miało wykręconego czasu. Na czele bez niespodzianek – meldował się Webber z wynikiem 1:28,847. Ciekawostką jest, że McLaren w bolidzie Hamiltona testował dzisiaj nowe części z myślą o przyszłym roku, ale zespół nie powiedział mu jakie to części, by nie wyniósł ich tajemnic do Mercedesa.

Znowu powtórzyła się historia z poranka, gdy Button przebił czas Webbera, ale Vettel pogodził wszystkich i wskoczył na czoło tabeli z wynikiem 1:28,064. Tor również ponownie poprawiał się z każdym przejechanym okrążeniem.

Hamilton zapragnął dalszej powtórki rannego scenariusza i wraz z Alonso przebili czas Vettela. Anglik legitymował się wynikiem 1:27,762, co można było już uznać za niezły rezultat. Wszyscy zawodnicy jeździli póki co na twardych oponach, więc każdy z niecierpliwością czekał na porównanie tej mieszanki z miękką. Tymczasem Hiszpan pojechał jeszcze szybciej i wyprzedził Hamiltona o 0,360s.

Pierwszym kierowcą z przygodami był Felipe Massa, który po tym jak wyjechał nieco zbyt mocno na pobocze, stracił kontrolę nad bolidem i obrócił się. Bolid jednak nie ucierpiał, jedynie lewa przednia opona została dość mocno spłaszczona. Chwilę później taką samą przygodę ale w innym miejscu toru zaliczył Grosjean. Również nie było to nic groźnego. Można powiedzieć, że nagle nadeszła plaga takich samych obrotów, gdyż Senna również obrócił się. Tor jak widać ciągle był bardzo śliski i zdradliwy.

Vettel wyjechał ponownie na tor i powrócił na pierwsze miejsce, tym razem zaliczył czas 1:27,256. Pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Witalij Pietrow, jednak ciężko brać jego wyniki za wiarygodne porównanie opon, więc uwaga była skupiona na czołowych zespołach. Kolejnym odważnym był Kimi, którego czas na miękkich oponach był o około 1,2s lepszy od poprzedniego wykręconego na twardych gumach.

Na kolejnych kółkach Kimi zbił swój czas o kolejne pół sekundy, co daje nam dość dużą różnicę pomiędzy mieszankami i może skutkować ciekawymi strategiami w Q1. Tymczasem kierowcy Ferrari mieli ogromne problemy z przyczepnością na miękkiej mieszance i przy każdym najechaniu na krawężniki tracili kontrolę nad bolidem. Massa przez to zaliczył kolejny obrót, tym razem bardziej efektowny i niemal zakończył swój trening w żwirze.

Nie tylko Ferrari miało takie problemy, inni kierowcy również zaliczali mniejsze lub większe przygody. Takie chwile powodowały, że opony mocno się przecierały, co spowodowało nawet zniszczenie ich, zwłaszcza u Massy. Tymczasem na czele Vettel poprawił swój czas na miękkich oponach, ale nie był to tak duży progres jak w wypadku Lotusa i Niemiec uzyskał 1:26,921. Jednak Alonso złapał rytm i przeskoczył Vettela o 0,101s. Wynik byłby lepszy, jednak Hiszpan zbyt szeroko pojechał w jednym z zakrętów w ostatnim sektorze.

Po przejazdach kwalifikacyjnych przyszedł czas na symulacje wyścigu i rozpoczęli je kierowcy Lotusa i Mercedesa. Po kolejnych minutach dołączyli do nich inni. Długie przejazdy to jak zwykle analiza ilości okrążeń i czasów na nich notowanych. Dochodzi do tego jak zawsze zagadka, z jaką ilością paliwa były wykonywane. Z pewnością pojawią się na ten temat spekulacje i informacje, o których dowiecie się, śledząc weekend GP Indii z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 26.10.2012 20:03[!]
@znafcaf1 nie powinnismy chyba staczac tej dyskusji na pole polityczne. Ale moim zdaniem to juz przeszlosc. Kazdy popelnia bledy i raczej nie bede patrzyl na Niemcow jak na naszych oprawcow - bo to sa prawnukowie i wnukowie "tamtych" Niemcow - zreszta chyba nie mozna kazdego Niemca obarczac tym co sie stalo 1939-45 ?
A pozatym to sport o ktorym mowimy wiec nie powinnismy roztrzasac tego co sie stalo miedzy naszymi krajami 70 lat temu.
Z drugiej strony rozumiem ze to nie Ty wspomniales o tym "problemie". I tez jestem Polakiem wiec wiem ze z Niemcami mamy "wlasny problem" ktory jest wlasnei zwiazany z WWII.
Q_be_2, 26.10.2012 20:18[!]
@Dante
Raczej 7 i 8 :)
MairJ23, 26.10.2012 20:25[!]
@Dante jestem ciekaw samych kulisow odejscia Hamiltona. Bo to naprawde nie wyglada na wyjasnione. Piekna spiewka o nowych wyzwaniach... Ze niby odchodzi do Mercedesa zby mial wklad w bodowe czegostam :) A w McLarenie wszystko do tej pory bylo budowane pod niego.
Nie rozumiem nic z tego.
Pozatym zachowanie samego Lewisa pozostawialo wiele do zyczenia. Szefostwo nie bylo chyba zadowolone z jego postawy i rozwiazlego jezyka. On chyba za mlody jest aby rozumiec do konca co sie wokol niego dzieje tak na serio w McLarenie. Coz - krzyz mu na droge w mercedesie i oby tam kisl na pozycjach 5-10 do konca kariery :)
katinka, 26.10.2012 21:57[!]
@MairJ23, no jasne, że zachowanie McLarena wobec Niego zawsze było w porządku, widać to właśnie... My nie musimy nic rozumieć, bo to Hamiltona wybór, zycie i kariera, a ja wychodzę z założenia, że niech każdy ocenia własne decyzje i wybory. Może i Lewis będzie dojeżdżał na pozycjach 5-10, może jeszcze niżej i do końca kariery, ale przynajmniej ze świadomością, że w przeciwieństwie do niektórych zaryzykował, podjął jakieś wyzwanie, a nie kisił sie dalej tam, gdzie miał niby tak dobrze, i za to podziwiam Go jeszcze bardziej.
znafcaf1, 27.10.2012 08:30[!]
Petrova na szafot..oni nam dluzej krzywde robili, ba sa na bieżąco nadal w robieniu nam krzywdy
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca