|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2012 | 4 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:43,285 | - | - | 21 |
2. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:43,618 | 0,333 | 0,333 | 19 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:44,050 | 0,765 | 0,432 | 23 |
4. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:44,366 | 1,081 | 0,316 | 21 |
5. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:44,542 | 1,257 | 0,176 | 22 |
6. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:44,694 | 1,409 | 0,152 | 23 |
7. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:45,115 | 1,830 | 0,421 | 26 |
8. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:45,194 | 1,909 | 0,079 | 19 |
9. | 19 | Valtteri Bottas | Williams FW34 | | 1:45,347 | 2,062 | 0,153 | 25 |
10. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:45,422 | 2,137 | 0,075 | 15 |
11. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:45,567 | 2,282 | 0,145 | 24 |
12. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:45,587 | 2,302 | 0,020 | 20 |
13. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:45,722 | 2,437 | 0,135 | 20 |
14. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:45,743 | 2,458 | 0,021 | 20 |
15. | 11 | Jules Bianchi | Force India VJM05 | | 1:45,769 | 2,484 | 0,026 | 22 |
16. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:45,811 | 2,526 | 0,042 | 22 |
17. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:46,649 | 3,364 | 0,838 | 24 |
18. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:46,708 | 3,423 | 0,059 | 26 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:47,418 | 4,133 | 0,710 | 23 |
20. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:47,891 | 4,606 | 0,473 | 21 |
21. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:48,354 | 5,069 | 0,463 | 22 |
22. | 25 | Max Chilton | Marussia MR01 | | 1:48,887 | 5,602 | 0,533 | 22 |
23. | 23 | Ma Qing Hua | HRT F112 | | 1:50,487 | 7,202 | 1,600 | 20 |
24. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT01 | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:50,515 |
|
|
Pierwszą sesję treningową spokojnie można nazwać sesją testową. Zespoły przez cały sezon w piątkowy poranek sprawdzają swoich kierowców testowych i nowe części do bolidu. Tym razem Formuła 1 zawitała na imponujący tor Yas Marina i zawodnicy nie mogli się doczekać występu na nim. Na tle Ferrari World szybko pojawiły się bolidy na okrążeniach instalacyjnych.
Emiraty Arabskie w ten weekend na pewno nie ugoszczą pogody podobnej do naszej. Na początku treningu temperatury oscylowały w okolicach 32 stopni powietrza i aż 45 stopni nawierzchni. Tymczasem Ferrari pokazuje determinację w walce o mistrzostwo i złamało dzisiaj "godzinę policyjną", najprawdopodobniej by odebrać nowe części.
Końcówka sezonu jeszcze mocniej wzmogła testy i z aparaturami pomiarowymi podróżował między innymi Timo Glock i kierowcy McLarena. Ekipy tym samym przygotowują się do przyszłego sezonu. Red Bull również zdecydował się na pomiary i założył w bolidzie Vettela kamerę na podczerwień, by zbadać temperatury opon.
Przez pierwsze pół godziny treningu na torze nie działo się praktycznie nic. Dopiero po 30 minutach Jean-Eric Vergne zdecydował się wykręcić czas okrążenia w szybszym tempie. Jego wyniki były dalekie od dobrych, ale zwiastował on kolejne wyjazdy innych kierowców. Tak też się stało i po kolejnych 10 minutach na czoło wskoczył Bottas z czasem 1:45,602. Zaraz za nim plasował się Maldonado.
Wynik Bottasa po kilku minutach pobił Schumacher, który nieustanie szukał limitów na torze, często zaliczając wyjazd na pobocze. Kolejnym liderem został Alonso z wynikiem 1:45,099. Tor szybko się poprawiał, a kierowcy nabierali pewności siebie. Wszyscy czekali jednak na to co pokaże Red Bull i czy znowu będzie dominował w ten weekend?
Na 35 minut przed końcem treningu z ponad sekundę lepszym czasem od Alonso wyskoczył Lewis Hamilton, a Vettel w tym momencie plasował się za nim ze stratą 0,642 sekundy. Za Hamiltona wskoczył jeszcze Button, z czasem gorszym o 0,147. Na pierwszym przejeździe McLareny wyglądały bardzo konkurencyjnie i może to zwiastować ciekawy weekend, gdzie walczyć będzie większa ilość kierowców od jednego Vettela.
Tymczasem problemy z bolidem Giedo van der Garde skutecznie uniemożliwiły mu zdobywanie dalszego doświadczenia. Na 15 minut przed końcem sesji czołówka pozostawała bez zmian i zdecydowanie prowadził Hamilton przed Buttonem i Red Bullami.
Ostatecznie Hamilton pozostał na czele tabeli do końca sesji, a Jenson Button zmniejszył swoją stratę do 0,333 sekundy. Po południu temperatury z pewnością opadną i będą bardziej zbliżone do tych w wyścigu, co pokaże nam bardziej dokładny rozkład sił w stawce. Zapraszamy do śledzenia dalszej części weekendu z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|