F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201225 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:13,188--22
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:13,2450,0570,05721
3.2Mark WebberRed Bull RB81:13,3850,1970,14025
4.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:13,3890,2010,00417
5.10Romain GrosjeanLotus E201:13,4200,2320,03124
6.11Paul di RestaForce India VJM051:13,4860,2980,06621
7.12Nico HulkenbergForce India VJM051:13,6020,4140,11622
8.5Fernando AlonsoFerrari F20121:13,6910,5030,08915
9.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:13,7000,5120,00920
10.6Felipe MassaFerrari F20121:13,7120,5240,01217
11.19Bruno SennaWilliams FW341:13,9480,7600,23620
12.8Nico RosbergMercedes F1 W031:14,1260,9380,17825
13.15Sergio PerezSauber C311:14,1901,0020,06426
14.14Kamui KobayashiSauber C311:14,1921,0040,00221
15.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:14,3471,1590,15524
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:14,6871,4990,34021
17.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:15,1081,9200,42119
18.21Witalij PietrowCaterham CT011:15,1591,9710,05122
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:15,7072,5190,54821
20.24Timo GlockMarussia MR011:15,7632,5750,05624
21.25Charles PicMarussia MR011:16,0592,8710,29621
22.22Pedro de la RosaHRT F1121:16,1983,0100,13915
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:16,7933,6050,59517
24.9Kimi RaikkonenLotus E20---3
107% najlepszego czasu: 1:18,311

Zgodnie z nie najlepszymi zapowiedziami meteorologicznymi, słońce opuściło obiekt Interlagos, jednakże aura nie zabrała kierowcom możliwości na jazdę po suchym torze, pozwalając tym samym na dobre przygotowanie się do popołudniowej sesji kwalifikacyjnej, ostatniej w sezonie 2012.

Tradycyjnie, po okrążeniach wyjazdowych, kierowcy ponownie pojawili się w swoich garażach, a ich mechanicy wzięli się za wprowadzanie poprawek przed pierwszymi pomiarowymi przejazdami. Jako pierwsi, walkę z czasem podjęli kierowcy Mercedesa. Tor od początku dnia zdawał się mieć lepszą przyczepność niż podczas piątkowych sesji, co potwierdzały czasy okrążeń reprezentantów stajni z Brackley. W komunikacie radiowym, przyznał to także Jenson Button.

Pierwsze 10 minut na torze upłynęło bez większych emocji, ponieważ po torze jeździło tylko trzech zawodników – kierowcy Mercedesa oraz Kobayashi. Po 10 minutach, na torze rozpoczął się spory ruch. Wraz z pojawieniem się większej ilości kierowców na torze, wzrósł także poziom emocji – bardzo szybko posłuszeństwa odmówił silnik Renault w bolidzie Kimiego Raikkonena.

Po 15 minutach, najlepszym czasem legitymował się Jenson Button – 1:14,419. Brytyjczyk, chwilę potem jako pierwszy podczas tego weekendu zszedł poniżej 1:14,000 – czas Buttona to 1:13,917, uzyskany na twardej mieszance opon. Bardzo długo w boksach pozostawali kierowcy Ferrari, którzy opuścili pitlane dopiero po upływie 25 minut.

Kierowcy Ferrari po pierwszych okrążeniach pomiarowych wskoczyli na 9 i 10 miejsce – Massa przed Alonso. Najszybsze okrążenie pierwszego stintu dało Massie 4 lokatę ze stratą niespełna 0,2s do Jensona Buttona. Gorzej szło Alonso – Hiszpan tracił po pierwszym wyjeździe pół sekundy do kierowcy McLarena.

W dolnej części tabeli tradycyjnie: Caterham przed Marussią i HRT. Witalij Pietrow prezentował bardzo dobre tempo i przez całą sesję deptał po piętach kierowcom stajni Toro Rosso, którzy kolejny raz nie mieli szans na nawiązanie walki o punktowane miejsca.

Do niebezpiecznej sytuacji doszło na wyjściu czternastego zakrętu: Bruno Senna zahaczył pobocze i stracił panowanie nad bolidem, w efekcie wjechał pod koła pędzącego Michaela Schumachera, ale na szczęście Niemiec uniknął kolizji z bolidem Williamsa. Po tym incydencie, Senna szybko pojawił się w alei serwisowej.

W czołówce było bardzo ciasno – dziewiąty Maldonado tracił do Buttona jedynie 0,5s. Na 15 minut przed końcem, na torze zapanowała cisza, a w bolidach zakładano opcjonalne opony, w celu symulacji okrążeń kwalifikacyjnych. W samej końcówce doszło do kilku przetasowań w czołówce – Button umocnił się na pierwszym miejscu, a za jego plecami uplasowali się Vettel, Webber, Hamilton i Grosjean. Z dobrej strony pokazali się kierowcy Force India – szósta i siódma lokata. Daleko Ferrari – Alonso ósmy, a Massa dziesiąty.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 24.11.2012 15:07[!]
Przed Weekendem byłem pewny że RedBulle w S2 bedą robić conajmniej po 0,2s przewagi nad resztą, tymczasem McLaren uczepił się ich jak rzep :)

Bardzo żałuję że Hamilton miał ogólnie pechowy sezon bo mniemam, że mielibyśmy detronizację Vettelcia i WIELKIE MISTRZOWSKIE pożegnanie Lewisa z Mckiem :(
AlbertoArmstrong, 24.11.2012 15:08[!]
@francorchamps Chyba mistrzowskie pozostanie, a nie pożegnanie :).
francorchamps, 24.11.2012 15:10[!]
up@

Myślisz że zostałby?
Viewer, 24.11.2012 15:12[!]
Ciekawi mnie, kto jechal na ustawieniach full suchych, a kto kombinowal cos pod deszcz.
Mcle w formie. Stawiam PP ktoregos z nich.
AlbertoArmstrong, 24.11.2012 15:12[!]
@francorchamps Zdecydowanie, bo zdobywałby punkty, czyli nie miałby awarii.
+AS+, 24.11.2012 15:19[!]
Albo to Petrov nauczyl sie jezdzic, albo to Kovalainen stracil tempo (to sie powtarza od kilku GP)
krisow, 24.11.2012 15:28[!]
Hamilton zdecydowanie byłby pierwszy. Policzcie tylko punkty gdyby kończył wyścigi na pozycjach z kwalifikacji. Po prostu niezawodność bolidu plus kilka razy błędy zespołu w boksach :(
Dante, 24.11.2012 15:50[!]
@krisow - Uwielbiam jak ktoś gdyba... A gdyby Caterham zrobił lepszy samochód to zdetronizowałBY w tym roku Red Bulla. :)

Zastanawiająca jest ta awaria w bolidzie Kimiego - czy walnął sam silnik który dadzą radę wymienić na inną sprawną jednostkę czy może popsuło się coś jeszcze. Jeżeli okaże się, że mają tylko dość mocno używany silnik, to jutro może być loteria. :)
ROOK, 24.11.2012 15:50[!]
@krisow:
    MSZ nie jest słuszne takie gdybanie – w McLarenie wystrugali swój wózek na absolutnym limicie, a nawet troszkę go przekroczyli. Nic dziwnego, że są bardzo szybcy, ale i jednocześnie trapią ich awarie.

    Nb.: Dokładnie na tej samej zasadzie dziwują się komentatorzy Polsatu: zachwycają się szybkim tempem zmian opon i zarazem dziwią się fatalnym wpadkom, tymczasem jedno jest skutkiem drugiego: gdy się człowiek śpieszy, to się diabeł cieszy.


    BTW: ZNA KTOŚ RADAROWĄ PROGNOZĘ OPADÓW NA QUAL?
Kazik, 24.11.2012 16:11[!]
A mnie dziwi,że w opisie tej sesji nie ma ani jednego słowa o tym,że kupa dymu poszła z silnika Raikkonena. Chyba,że ja nie dowidzę już ....a opis sesji jest rzetelny i dlatego Kimi jest na 24 miejscu co przecież jest normalne (?)
Pumba, 24.11.2012 16:18[!]
@Kazik 3 akapit ostatnie zdanie :)
IceMan11, 24.11.2012 16:25[!]
Hamilton odjedzie w Q3 dość sporo. Stawiam na jakieś 0.250 i wzwyż. Z kolei RBR traci w S3 i to dosyć sporo. Stawiam Hamiltona na PP ze sporą przewagą (jak na obecne różnice w Brazylii).

Lekko kropi. Szkoda, że w kwalifikacjach, bo zapewne przerwą i będziemy czekać jak te głupki...
Kazik, 24.11.2012 16:38[!]
@Pumba , aaa sorry,..faktycznie już nie dowidzę..
Kamikadze2000, 24.11.2012 16:56[!]
@francorchamps - przyczynił się do tych awarii jazdą bez szacunku dla skrzyni i silnika. ;] Ludzie - awaria to nie pech! To część rywalizacji! ;]

@ROOK - no właśnie - jedyny trafny komentarz. Ale dla niektórych awaria to pech. ;]
MPOWER, 24.11.2012 16:59[!]
Lotus podpisał kontrakt z Coca- Colą (Burn) i już mamy płomienny bolid Lotusa :P Silnik Raikkonena poszedł się ...ć
Żeby nie było powtórki sezonu 2005 w sezonie 2013 ;/

Najważniejsze, że bez kary bo zamontują mu starszą używaną jednostkę
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca