|
|
|
|
|
|
UBS Chinese Grand Prix 2012 | 15 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:35,973 | - | - | 32 |
2. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:36,145 | 0,172 | 0,172 | 29 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:36,160 | 0,187 | 0,015 | 27 |
4. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:36,433 | 0,460 | 0,273 | 24 |
5. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:36,617 | 0,644 | 0,184 | 31 |
6. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:36,711 | 0,738 | 0,094 | 28 |
7. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:36,956 | 0,983 | 0,245 | 28 |
8. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:36,966 | 0,993 | 0,010 | 31 |
9. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:37,191 | 1,218 | 0,225 | 31 |
10. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:37,316 | 1,343 | 0,125 | 32 |
11. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:37,417 | 1,444 | 0,101 | 22 |
12. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:37,616 | 1,643 | 0,199 | 33 |
13. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:37,836 | 1,863 | 0,220 | 30 |
14. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:37,930 | 1,957 | 0,094 | 32 |
15. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:37,972 | 1,999 | 0,042 | 26 |
16. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:38,176 | 2,203 | 0,204 | 35 |
17. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:38,293 | 2,320 | 0,117 | 31 |
18. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:38,783 | 2,810 | 0,490 | 37 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:38,990 | 3,017 | 0,207 | 36 |
20. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:39,346 | 3,373 | 0,356 | 20 |
21. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:39,651 | 3,678 | 0,305 | 15 |
22. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:40,343 | 4,370 | 0,692 | 25 |
23. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:40,753 | 4,780 | 0,410 | 30 |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:41,125 | 5,152 | 0,372 | 26 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:42,691 |
|
|
Michael Schumacher okazał się najszybszy podczas drugiego treningu przed Grand Prix Chin.
Pierwszy trening rozgrywany był na wilgotnym torze, co znacznie ograniczyło jazdy, więc jasnym było, że każdy z zespołów będzie chciał dobrze wykorzystać kolejne 90 minut.
Lewis Hamilton szybko odnalazł tempo, które zapewniło mu najlepszy rezultat w pierwszym treningu i już po 8 minutach wskoczył na czoło tabeli. Brytyjczyk przejechał w sumie sześć okrążeń używając pośrednich opon. Większość kierowców zdecydowała się na tę mieszankę podczas pierwszych okrążeń pomiarowych. Czas kierowcy McLarena był o 0.134s lepszy niż Schumachera i ponad 0,3s od Vettela.
Pierwszym kierowcą, który ustanowił czas na miękkiej mieszance był Vettel, który pobił wynik Hamiltona o ponad dwie dziesiąte na pierwszym okrążeniu i kolejne cztery na drugim. Tuż przed połową sesji Mark Webber zbliżył się do swojego partnera na mniej niż 3 dziesiąte sekundy. Niedługo później Hamilton i Schumacher założyli miękkie opony i od razu zaprezentowali dobre tempo. Niemiec wykręcił 1:35,973s, a kierowca McLarena ustanowił rekord w pierwszym i drugim sektorze, jednak w trzecim stracił swoją przewagę i ostatecznie znalazł się 0,172s za Schumacherem.
Nico Rosberg i Jenson Button nie byli w stanie dorównać tempu swoich kolegów zespołowych i zakończyli trening na piątym i szóstym miejscu. Za nimi znalazł się Kobayashi, którego wcześniejsze okrążenie na pośrednich oponach wystarczyło na siódmą pozycję. Ósmy był Paul di Resta, który stracił niecałą sekundę do lidera. Nieco ponad dwie dziesiąte za jego plecami znalazł się drugi kierowca Force India – Nico Hulkenberg, a czołową dziesiątkę uzupełnił Fernando Alonso.
W trakcie sesji kilku kierowców zaliczyło wyjazdy poza tor. Di Resta i Pietrow obrócili bolid w ostatnim zakręcie, po zbyt szerokim wyjeździe, jednak najpoważniejszy incydent zaliczył Timo Glock. Niemiec stracił przednie skrzydło na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i po przejechaniu żwirowej pułapki uderzył w barierę. Zespół nie jest pewny co spowodowało wypadek, jednak pierwotne obawy o stan ręki Glocka okazały się przedwczesne.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Sucho
Źródło: autosport.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|