F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20128 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,908 - Fernando Alonso (Ferrari), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,175 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Romain GrosjeanLotus E201:56,552--13
2.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:56,8270,2750,27510
3.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:57,1740,6220,3476
4.15Sergio PerezSauber C311:57,6641,1120,49011
5.6Felipe MassaFerrari F20121:58,1191,5670,4557
6.2Mark WebberRed Bull RB81:58,4631,9110,3447
7.14Kamui KobayashiSauber C311:58,4831,9310,02019
8.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:58,4931,9410,01010
9.8Nico RosbergMercedes F1 W031:58,9422,3900,4498
10.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:59,0762,5240,13412
11.1Sebastian VettelRed Bull RB81:59,4142,8620,33811
12.21Witalij PietrowCaterham CT011:59,6143,0620,2009
13.19Valtteri BottasWilliams FW341:59,7333,1810,1197
14.20Heikki KovalainenCaterham CT011:59,7873,2350,05410
15.18Pastor MaldonadoWilliams FW342:00,1253,5730,3385
16.9Kimi RaikkonenLotus E202:00,2533,7010,1286
17.3Jenson ButtonMcLaren MP4-272:01,8345,2821,5816
18.24Timo GlockMarussia MR012:01,8355,2830,0016
19.22Pedro de la RosaHRT F1122:04,3417,7892,5069
20.23Dani ClosHRT F1122:05,0228,4700,68111
21.25Charles PicMarussia MR012:11,76015,2086,7386
22.5Fernando AlonsoFerrari F2012---4
23.11Paul di RestaForce India VJM05---3
24.12Jules BianchiForce India VJM05---1
107% najlepszego czasu: 2:04,711

Weekend GP Wielkiej Brytanii przywitał nas mokrą pogodą, co nie powinno nikogo dziwić w tym rejonie geograficznym. Jednak kierowcy nie czekali długo i zaraz po rozpoczęciu sesji wyjechali na tor, by sprawdzić panujące na nim warunki. Ilość wody na torze skłoniła zespoły do założenia opon w pełni deszczowych.

Jako pierwszy na przejechanie okrążenia pomiarowego zdecydował się Sergio Perez, pokazując nam jak dużo wody jest na torze, wzniecając w powietrze ogromne chmury wody. Temperatura również nikogo nie rozpieszczała i kształtowała się na poziomie 16 stopni. Tymczasem w ślady Pereza poszli kierowcy McLarena, aczkolwiek zjechali przed ustanowieniem czasu.

Jak wiadomo pierwszy trening jest najczęściej wykorzystywany do sprawdzania nowinek w bolidach. Wartym uwagi był nowy wydech zastosowany w bolidzie Heikkiego Kovalainena, który przypominał rozwiązanie zapoczątkowane przez McLarena. Williams również eksperymentował z tą koncepcją. Red Bull również i na to GP zabrał kolejną wersję wydechu.

Po wczesnych okrążeniach instalacyjnych kierowcy schowali się w zaciszach swoich garażów i przez kolejne minuty nie wykazywali chęci do wyjazdu na mokry tor Silverstone. Ciszę przerwał Kobayashi i Pic ale nie na długo.

Kolejni kierowcy wyjeżdżali na okrążenia pomiarowe, jednak czasy przekraczały 2 minuty, z powodu wody zalegającej na torze. Ekipy spodziewały się stopniowego przesychania toru, do momentu gdy możliwe będzie założenie przejściowych opon, co zwiastowało większą ilość przejazdów w drugiej połowie treningu. Po pierwszych 30 minutach na czele tabeli znajdował się Ricciardo z czasem 1:58,827.

Przewidywania zespołów przez moment wydawały się potwierdzać, jednak deszcz ponownie nawiedził angielski tor. Czasy do tej chwili stopniowo spadały i na szczycie tabeli w połowie treningu znajdował się Romain Grosjean z czasem 1:56,552, który został niepokonany do końca sesji.

Opady deszczu nie zachęcały nikogo do wyjazdu na tor i pojawiali się na nim pojedynczo niektórzy zawodnicy, kręcąc bardzo wolne okrążenia. Na 20 minut przed końcem sesji McLaren poinformował, że zmienia silnik w bolidzie Hamiltona, jednak jest to spowodowane rutynowym wykorzystaniem jednostek, a obecna miała być jedynie sprawdzona, czy wypadek z Walencji wpłynął na jej żywotność.

Na 15 minut przed końcem treningu czasu nie wykręcili jeszcze kierowcy Force India jak i Fernando Alonso. Stan ten nie zmienił się już do końca treningu i trójka pozostała bez czasu w pierwszej sesji treningowej. Kierowcy Ferrari zdecydowali się jeszcze w końcówce wykonać próbne starty na końcu pitlane.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
plastic, 06.07.2012 12:30[!]
Sesja się jeszcze nie skończyła a Wy już wynik podajecie, cwaniaki :> Ale tym razem wybaczam,na 99,9% w tych warunkach nie dało się poprawić czasu Romka.
Kamikadze2000, 06.07.2012 12:33[!]
Oj, warunki niestety są nie do jazdy! ;/ Ciekawie prezentuje się RB8. :))
renegade, 06.07.2012 12:36[!]
Warunki sie utrzymaja, ma u nas spasc tyle deszczu w ciagu dwoch dni ile w miesiac.
TommyYse, 06.07.2012 12:49[!]
Cieszy mnie to, że Bottas przed Maldonado. Wiem, że to nic nie znaczy, ale w statystyki pójdzie. Na wyjściu z Aintree w ogóle przyczepności nie było. Mam nadzieję, że dzisiaj już nie popada. A Bianchi sobie nie pojeździł.
Masio, 06.07.2012 12:50[!]
Chciałbym taką pogodę w wyścigu, tyle żeby dało się jeździć.
+AS+, 06.07.2012 13:08[!]
Za to Ferrari i Force India w dobrej sytuacji pod wzgledem opon jezeli utrzyma sie taka pogoda ;]
DJ Malina, 06.07.2012 13:42[!]
@TommyYse
Mam nadzieję, że utalentowany Fin będzie kierowcą etatowym w sezonie 2013 ;) Williams ma dobry samochód, Maldonado potrafi dowieźć dobre punkty jak się nie rozwali, więc zapowiadałoby się nieźle.
Sasilton, 06.07.2012 13:58[!]

obecnie jak są warunki na deszczowe opony to na 100% wyścig będzie rozpoczynał sie za SC
takie mamy czasy gdzie boją sie wypuścić kierowców na mokrej nawierzchni
gnt3c, 06.07.2012 14:05[!]
trudno mi wyobrazić sobie, co dzieje się w głowie artysty, który wykonał tę oto pracę, natomiast myślę, że jest to odpowiedni wątek do jej prezentacji: http://i46.tinypic.com/2e4clqo.jpg
lerloare, 06.07.2012 14:50[!]
Natomiast wie ktoś może czemu mają akurat pomarańczowe gwiazdki dla de Villoty?
Prophet, 06.07.2012 15:04[!]
Dla zainteresowanych taka ciekawostka z Twittera:

http://yfrog.com/nrmzoj

Opona mokra po 19 okrążeniach. To dlatego nie muszą się oszczędzać podczas treningu pomimo tylko trzech takich opon na cały weekend :)
TommyYse, 06.07.2012 18:51[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca