F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 20136 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
191,939 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:38,673--31
2.1Sebastian VettelRed Bull RB91:38,7810,1080,10830
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:38,7970,1240,01632
4.2Mark WebberRed Bull RB91:38,8440,1710,04735
5.4Felipe MassaFerrari F1381:39,1140,4410,27030
6.8Romain GrosjeanLotus E211:39,2260,5530,11234
7.3Fernando AlonsoFerrari F1381:39,4440,7710,21831
8.7Kimi RaikkonenLotus E211:39,7571,0840,31333
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:39,7741,1010,01729
10.15Adrian SutilForce India VJM061:40,0061,3330,23234
11.14Paul di RestaForce India VJM061:40,0071,3340,00134
12.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:40,1521,4790,14531
13.12Esteban GutierrezSauber C321:40,1861,5130,03433
14.11Nico HulkenbergSauber C321:40,2101,5370,02434
15.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:40,4461,7730,23630
16.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:40,5521,8790,10626
17.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:41,1172,4440,56535
18.17Valtteri BottasWilliams FW351:41,2892,6160,17234
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:42,4613,7881,17236
20.20Charles PicCaterham CT031:42,7984,1250,33735
21.22Jules BianchiMarussia MR021:43,1084,4350,31031
22.23Max ChiltonMarussia MR021:43,4414,7680,33329
107% najlepszego czasu: 1:45,580

Druga sesja treningowa rozpoczęła się przy prawie idealnej pogodzie, więc zawodnicy od razu zabrali się do roboty i już po pierwszych pięciu minutach zobaczyliśmy pomiarowe okrążenie.

Pierwszym, który dokonał tej sztuki był Jules Bianchi, który pauzował podczas pierwszej sesji na rzecz Rodolfo Gonzaleza. Francuz wykręcił 1:45,027, które jednak bardzo szybko zostało pobite.

15 minut po rozpoczęciu sesji na czele znajdował się Lewis Hamilton z czasem 1:39,510s, a oprócz niego barierę minuty i 40 sekund złamali jeszcze zawodnicy Red Bulla, którzy uplasowali się na kolejnych miejscach – Webber przed Vettelem. Na torze mieliśmy już wszystkich kierowców, także Kimiego Raikkonena, którego bolid był odbudowany po sporej kraksie z pierwszego treningu, jednak zarówno Fin, jak i Jenson Button, nie przejechali jeszcze pomiarowego okrążenia.

Kierowca Lotusa zaczął od czasu na poziomie 1:43,3, ale szybko go poprawił i już na drugim okrążeniu wskoczył na jedenaste miejsce. W międzyczasie doszło do drobnego incydentu pomiędzy Grosjeanem i Hulkenbergiem. Francuz na wyjściu z jednego zakrętów jechał dość wolno, czym mocno przyblokował Niemca. Kierowcy Saubera się to nie spodobało i w kolejnym zakręcie postanowił się zrewanżować – zupełnie jak znane z naszych dróg "wymierzanie sprawiedliwości", gdy ktoś wymusza. Oprócz tego niektórzy zawodnicy zwiedzali pobocza, w tym Nico Rosberg a zjeździe do alei serwisowej, jednak obeszło się bez żadnych kraks.

Gdy zegar wskazał godzinę do końca na czele nic się nie zmieniło, a jednak dosłownie kilka chwil później pierwsi kierowcy założyli supermiękkie opony – m.in. Hulkenberg i Webber. Niemiec swojego czasu nie poprawił po błędzie w trzecim sektorze, jednak kierowca Red Bulla poprawił swój czas o ponad 0,7 sekundy i wskoczył na pierwsze miejsce. Długo jednak na nim nie zabawił, gdyż szybkie kółko na miękkich oponach zdecydowali się przejechać także kierowcy Mercedesa i Hamilton znów wskoczył na pierwsze miejsce, a Rosberg również dał radę pojechać szybciej niż Mark Webber. Co ciekawe, żaden z nich nie poprawił rekordu pierwszego sektora, który Vettel wykręcił na twardszej gumie.

Pół godziny przed końcem Lewis Hamilton nadal utrzymywał się na czele, jednak Sebastian Vettel przejechał już okrążenie na supermiękkich oponach i wskoczył na drugie miejsce przedzielając zawodników Mercedesa. Jego strata do Brytyjczyka wyniosła nieco ponad jedną dziesiątą sekundy. Na tym etapie zaczęły się też długie wyjazdy, więc czasy praktycznie można było uznać za ostateczne.

Na dystansie kilku okrążeń najszybszy ponownie wydaje się Vettel, który sprawdzał teraz miękką mieszankę, jednak także Kimi Raikkonen był w stanie notować stałe czasy na dobrym poziomie. Na taki ruch zdecydował się także Nico Rosberg, jednak opony w jego bolidzie szybko się kończyły. Na twardej mieszance Hamilton i Webber mieli podobne tempo, jednak z lekkim wskazaniem na kierowcę Red Bulla. Wyniki oczywiście się już nie zmieniły, więc za Hamiltonem, Vettelem i Rosbergiem znaleźli się Webber przed Massą, Grosjeanem, Alonso i Raikkonenem, a czołową dziesiątkę uzupełnili Jenson Button i Adrian Sutil.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 04.10.2013 10:36[!]
W porównaniu do najlepszego okrążenia to Raikkonen wyróżniał się mocnym tempem a'la wyścigowym, poza Vettelem oczywiście.
IceMan11, 04.10.2013 11:42[!]
Szykuje się zacięta walka o PP.
pawel92setter, 04.10.2013 13:14[!]
Fajnie się wyklarował układ sił w drugiej połowie stawki ;)
Simi, 04.10.2013 13:36[!]
@IceMan11
O PP pewnie tak - Hamilton vs Vettel. Ale w wyścigu będzie już tylko Vettel vs gwizdy kibiców ;)
ROOK, 04.10.2013 14:10[!]
Cytat Aeromis :
W porównaniu do najlepszego okrążenia to Raikkonen wyróżniał się mocnym tempem a'la wyścigowym
.     No i fajnie oraz konkretnie dawał zespołowi informację zwrotną: — „Uderzyłem w ścianę.” :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca