|
|
|
|
|
|
Japanese Grand Prix 2013 | 13 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:33,852 | - | - | 35 |
2. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:34,020 | 0,168 | 0,168 | 35 |
3. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:34,114 | 0,262 | 0,094 | 36 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:34,202 | 0,350 | 0,088 | 17 |
5. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:34,411 | 0,559 | 0,209 | 30 |
6. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:34,442 | 0,590 | 0,031 | 36 |
7. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:34,473 | 0,621 | 0,031 | 30 |
8. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:34,698 | 0,846 | 0,225 | 35 |
9. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:34,912 | 1,060 | 0,214 | 34 |
10. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:35,087 | 1,235 | 0,175 | 32 |
11. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:35,089 | 1,237 | 0,002 | 36 |
12. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:35,109 | 1,257 | 0,020 | 34 |
13. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:35,182 | 1,330 | 0,073 | 34 |
14. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:35,275 | 1,423 | 0,093 | 35 |
15. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:35,341 | 1,489 | 0,066 | 25 |
16. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:35,709 | 1,857 | 0,368 | 8 |
17. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:36,136 | 2,284 | 0,427 | 41 |
18. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:36,722 | 2,870 | 0,586 | 6 |
19. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:37,630 | 3,778 | 0,908 | 31 |
20. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:37,905 | 4,053 | 0,275 | 36 |
21. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:38,121 | 4,269 | 0,216 | 33 |
22. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,422 |
|
|
Sebastian Vettel okazał się najszybszy podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Japonii. Kierowca Red Bulla wyprzedził o 0,168s swojego partnera zespołowego – Marka Webbera.
Druga sesja treningowa również przywitała kierowców idealnymi warunkami. Już na samym początku wiadomo było, że Jules Bianchi nie pojawi się na torze po porannej kraksie, gdyż uszkodził podwozie.
Jako pierwszy na torze pojawił się Maldonado, dwie minuty po rozpoczęciu zajęć, który od razu przejechał okrążenie pomiarowe i otworzył tabelę z czasami wynikiem 1:36,722s.
Oczywiście jego rezultat został jednak bardzo szybko pobity i po pierwszych piętnastu minutach na czele znajdował się Sebastian Vettel (1:34,487) przed Nico Rosbiegiem i Lewisem Hamiltonem. Na torze mieliśmy już wszystkich, oprócz Bianchiego oczywiście, jednak Alonso nie odnotował jeszcze czas okrążenia.
W użyciu były twarde opony, które sprawiały kierowcom trochę problemów, jednak największe z nich miał Pastor Maldonado, który wypadł na wyjściu z dziewiątego zakrętu i pozostawił swój bolid w barierach. Kilka chwil później w podobny sposób McLarena unieszczęśliwił Sergio Perez. Meksykanin najechał na sztuczną trawę na dohamowaniu do zakrętu Spoon, bolid od razu postawiło bokiem i spotkanie z barierami stało się nieuniknione. W tym przypadku również kierowcy nic się nie stało i wystarczyła tylko żółta flaga.
Pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na założenie pośrednich opon był Valtteri Bottas na nieco ponad godzinę przed końcem sesji. Fin po mierzonym okrążeniu na bardziej miekkich gumach awansował jednak tylko na szesnaste miejsce. Przez żółte flagi w czasach czołówki nie wiele się zmieniło – Webber wskoczył na trzecie miejsce, a Fernando Alonso po swoim mierzonym okrążeniu był szósty.
Kierowca Red Bulla kilka chwil później ubrał szybsze opony, które pozwoliły poprawić mu czas o ponad sześć dziesiątych sekundy i zająć pierwsze miejsce. Inni kierowca także rozpoczęli pracę z tą mieszanką, jednak Alonso trochę utrudnił sobie życie, kiedy zbyt mocno zaatakował tarki w zakręcie Degner i kręcił się na torze. Hiszpanowi udało uniknąć barier i mógł dzięki temu kontynuować jazdę.
Pół godziny przed końcem pierwsze miejsce okupował Vettel z wynikiem 1:33,852s – jedyny czas poniżej 1:34. Webber był blisko pokonania tej granicy, jednak ostatecznie nie udała mu się ta sztuka. Nico Rosberg był trzeci i taka sytuacja utrzymała się aż do flagi w szachownicę, gdyż na tym etapie większość pracowała już nad długimi przejazdami i miała w swoich samochodach spore ilości paliwa. W międzyczasie do kierowców pokonanych przez Suzukę dołączył Kimi Raikkonen, który wypadł na wyjściu z zakrętu z Dunlopa i zakopał się w żwirze.
Podczas jazdy na dystansie przewaga Red Bulla nadal była widoczna. Może nie jakaś szczególnie duża, no i nie znamy obciążenia paliwem, ale Vettel i Webber notowali wyraźnie lepsze czasy niż reszta. Drudzy w kolejce plasowali się zawodnicy Mercedesa, którzy mogą zaliczyć drugi dobry weekend z rzędu. Wolniejsza jazda z dużą ilością paliwa przełożyła się też na mniejszą ilość błędów. Co prawda kilku zawodników zwiedzało pobocza, jednak nikt nie został na nich na stałe.
Ostatecznie czasy również się nie zmieniły, więc piąty był Romain Grosjean, a dalej Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo i Felipe Massa. Dziesiątkę uzupełnili Jenson Button i Fernando Alonso.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 6,1 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|