|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2013 | 24 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:36,935 | - | - | 15 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:37,003 | 0,068 | 0,068 | 15 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:37,104 | 0,169 | 0,101 | 21 |
4. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:37,319 | 0,384 | 0,215 | 13 |
5. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:37,588 | 0,653 | 0,269 | 19 |
6. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:37,769 | 0,834 | 0,181 | 17 |
7. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:37,771 | 0,836 | 0,002 | 15 |
8. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:37,773 | 0,838 | 0,002 | 15 |
9. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:37,840 | 0,905 | 0,067 | 18 |
10. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:37,915 | 0,980 | 0,075 | 17 |
11. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:38,173 | 1,238 | 0,258 | 16 |
12. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:38,673 | 1,738 | 0,500 | 16 |
13. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:38,830 | 1,895 | 0,157 | 17 |
14. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:39,054 | 2,119 | 0,224 | 17 |
15. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:39,204 | 2,269 | 0,150 | 16 |
16. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:39,208 | 2,273 | 0,004 | 19 |
17. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:39,284 | 2,349 | 0,076 | 17 |
18. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:39,567 | 2,632 | 0,283 | 16 |
19. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:40,728 | 3,793 | 1,161 | 17 |
20. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:40,996 | 4,061 | 0,268 | 14 |
21. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:41,163 | 4,228 | 0,167 | 18 |
22. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:41,513 | 4,578 | 0,350 | 14 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:43,720 |
|
|
Weekend w Malezji należy do jednego z najciekawszych w kalendarzu. Jednak warunki są tutaj bezlitosne dla każdego w F1. Pogoda nie oszczędza ani mechaników, ani bolidów. Trening rozpoczął się więc przy temperaturze 30 stopni i bardzo wysokiej wilgotności. Dodatkowym urokiem strefy klimatycznej Malezji są regularne deszcze, więc jak zwykle spodziewano się opadów.
Pierwsze pół godziny było niezwykle leniwe ze strony ekip. Wszyscy wykonali jedynie okrążenia instalacyjne i schowali się w garażach. Dopiero po 25 minutach Max Chilton zdecydował się na przejechanie kółka pomiarowego. Brytyjczyk dopiero uczył się toru, więc i czas nie był w żaden sposób reprezentatywny.
W jego ślady poszedł Sergio Perez i Jenson Button. McLaren miał wiele rzeczy do przetestowania, więc nie dziwiła obecność farby na ich bolidzie, jak i stosunkowo wczesny wyjazd z garażu. Po kolejnych kilku minutach na torze w końcu zobaczyliśmy więcej kierowców, a od Pereza niemal od razu szybszy był Hamilton z wynikiem 1:38,113. Chwilę później czas Anglika pobił Grosjean i zszedł poniżej 1:38 z wynikiem 1:37,915.
Można było się spodziewać, że na czele tabeli często zobaczymy zmianę warty i tak też się stało. Kolejnym zawodnikiem na szczycie był Rosberg, a następnym Webber. Większość stawki była w tym momencie na torze. Kolejną barierę pobił właśnie Webber i wykręcił czas 1:36,935.
30 minut przed końcem sesji czasu na swoim koncie nie miał jedynie Kimi Raikkonen, co było spowodowane problemem z KERS, jednak zespół uważał, że kłopot dotyczył jedynie czujnika, a system nie uległ poważnej awarii. Fin od razu pojawił się zaraz za Webberem ze stratą 0,068 sekundy. Tymczasem przygodę zaliczył w tym czasie Adrian Sutil i musiał zjechać do mechaników po nowe przednie skrzydło.
Raikkonen po kilku okrążeniach bardzo powoli zjechał do garażu, a powtórki wskazywały na problem ze skrzynią biegów, co jednak nie okazało się prawdą. Do końca sesji nikt nie pobił czasu Australijczyka, a im bliżej końca, tym więcej zawodników narzekało na zużyte opony, które wytrzymywały około 15 okrążeń. Red Bull ponownie zakończył trening na czele, jednak różnice w czołówce są małe, a dalsze odpowiedzi na temat tempa będziemy mieli po drugim treningu, o ile nie spadnie deszcz. Dowiecie się tego śledząc weekend z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|