F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201324 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenLotus E211:36,569--28
2.1Sebastian VettelRed Bull RB91:36,5880,0190,01927
3.4Felipe MassaFerrari F1381:36,6610,0920,07333
4.3Fernando AlonsoFerrari F1381:36,9850,4160,32423
5.2Mark WebberRed Bull RB91:37,0260,4570,04129
6.8Romain GrosjeanLotus E211:37,2060,6370,18026
7.9Nico RosbergMercedes F1 W041:37,4480,8790,24232
8.14Paul di RestaForce India VJM061:37,5711,0020,12330
9.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:37,5741,0050,00332
10.15Adrian SutilForce India VJM061:37,7881,2190,21410
11.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:37,8381,2690,05021
12.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:37,8651,2960,02729
13.11Nico HulkenbergSauber C321:38,0681,4990,20331
14.12Esteban GutierrezSauber C321:38,6452,0760,57723
15.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:38,7382,1690,09331
16.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:38,8012,2320,06327
17.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:38,9042,3350,10331
18.22Jules BianchiMarussia MR021:39,5082,9390,60430
19.17Valtteri BottasWilliams FW351:39,6603,0910,15228
20.20Charles PicCaterham CT031:40,7574,1881,09729
21.21Giedo van der GardeCaterham CT031:40,7684,1990,01132
22.23Max ChiltonMarussia MR021:41,4384,8690,67023
107% najlepszego czasu: 1:43,329

Drugi trening rozpoczął się przy zachmurzonym niebie, a w Malezji mogło to oznaczać tylko jedno. Mimo wszystko początek sesji był suchy, jednak tym razem nikt nie zamierzał czekać 30 minut w garażu. Kierowcy ustawili się na końcu pitlane jeszcze zanim zapaliło się zielone światło.

Pierwsze krople pojawiły się już na początku sesji, gdy na torze mieliśmy praktycznie całą stawkę. Nie zmusił on jednak póki co do zmiany opon na przejściowe, a po kilku minutach na czele tabeli zameldował się Raikkonen z czasem 1:37,302, który już chwilę później porpawił na 1:37,042. Fin dzisiaj zdecydowanie najszybciej osiągał optymalne tempo.

Już po 14 minutach na pośrednich oponach jako pierwszy pojawił się Jean-Eric Vergne. Francuz poprawił się na nich około 0,7 sekundy. Poprawił się również Massa co dało mu pierwsze miejsce w tabeli z wynikiem 1:36,661. Gdy na pośredniej mieszance pojawił się Vettel, poprawił czas Massy o 0,073 sekundy, jednak jego bolid wyglądał na znacznie bardziej stabilny.

Po 30 minutach asfalt na torze Sepang ciągle był suchy, jednak czarne chmury dookoła niego groziły ogromnymi opadami. Dlatego też wszyscy uwijali się, by jak najszybciej wykonać swój program na suchą nawierzchnię. Na tor na pośredniej mieszance wyjechał również Raikkonen, który znowu okazał się najszybszy, jednak z mniejszą przewagą – 0,019 sekundy. Kimi brylował w pierwszym i trzecim sektorze, ale stracił w środkowym.

W końcu nadeszły opady i tor częściowo stawał się coraz bardziej mokry. Kierowcy co chwile informowali przez radio, że jest coraz trudniej utrzymać bolidy na trasie. Pierwszą ofiarą śliskiej drogi był Hulkenberg, który wpadł w poślizg na wjeździe do pitlane, chwilowo go blokując. Nadszedł moment, w którym gładkie opony były już nie do użycia.

Deszcz sprawił kilka cichych minut, gdy wszyscy zjechali do garażów, jednak po chwili na torze pojawiło się sporo kierowców. Jedni jechali na przejściówkach, a inni na w pełni deszczowych gumach. Tymczasem u Adriana Sutila wystąpił problem z bolidem i już nie pojawił się do końca sesji na torze.

Opady szybko się zakończyły, a dzięki wysokiej temperaturze tor szybko przesychał, dzięki czemu w końcówce zawodnicy ponownie mogli wyjechać na gładkich oponach. Nie zmieniło to jednak nic w tabeli i piątkowe sesje mieliśmy za sobą. Póki co możemy zauważyć, że układ sił raczej się nie zmienił w stosunku do tego z Australii, jednak kto będzie najszybszy? Tego dowiemy się w dalszej części weekendu.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Wilgotno

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
IceMan11, 22.03.2013 13:34[!]
@MegaZmiya
Ich formą nie jestem absolutnie zaskoczony. Pisałem, że oni i RBR są najlepsi. Nie sądziłem jednak, że RB9 będzie tak zjadał oponki. Trochę Williams mnie zawiódł. Sądziłem, że są lepsi.
bombka, 22.03.2013 13:53[!]
Williams jak Williams,ale że McLaren wyłapie takiego doła to chyba nikt się nie spodziewał.
Viewer, 22.03.2013 15:05[!]
Suche qual i mokry wyscig, byloby fajnie. Oczywiscie mokry umiarkowanie, a nie takie cos, jak 3 lata temu (chyba), gdzie dostawali mniej punktow.
MairJ23, 22.03.2013 15:44[!]
lipa - na F1.com pogoda wskazuje jutro i niedziele na deszcz :( czekam na suchy wyscig i kwalifikacje :( ale chyba sie nie doczekam.
MPOWER, 22.03.2013 16:04[!]
@MairJ23
Tam jest zawsze deszcz :) Tylko dwa pytania - czy ominie wyścig czy nie oraz czy spadnie deszczyk czy ulewa ;)
mateuszKM, 22.03.2013 17:44[!]
Ja natomiast zastanawiam się, czy po wygranej lotusa tydzień temu nie próbują maksymalnie ustawić bolidów na wyścig (oszczędzanie opon), kosztem szybkości jednego kółeczka;)
MairJ23, 22.03.2013 17:52[!]
@MPOWER polowa punktow bedzie znow rozdana jak w 2009 :)
MPOWER, 22.03.2013 18:02[!]
Wypluj te słowa @MairJ23 :P Oby nie ;)
MairJ23, 22.03.2013 18:41[!]
@MPOWER lol a sam wyscig bedzie trwal 3 godziny :) z czego 2 godziny beda siedziec w bolidach pod parasolami a Iceman bedzie jadl loda z algidy :P heheh
Viewer, 22.03.2013 21:27[!]
No faktycznie patrzac na parodie z kwalifami w Australii kto wie, co tym razem geniusze na stolku wymysla, jak im lunie w Malezji. Niech jada przeciez, przynajmniej zobaczymy w akcji deszczowe opony, to jest najlepsza okazja. A tez dramaturgii wiecej bedzie i bardziej umiejetnosci sie beda liczyc.
christoff.w, 22.03.2013 23:07[!]
Lotus,RBR,Ferrari..oto swieta trojca tego sezonu! raczej...czas poakze! ;)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca