F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201324 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:36,435--20
2.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:36,5680,1330,13317
3.15Adrian SutilForce India VJM061:36,5880,1530,02019
4.2Mark WebberRed Bull RB91:36,6130,1780,02520
5.7Kimi RaikkonenLotus E211:36,8060,3710,19319
6.14Paul di RestaForce India VJM061:36,8070,3720,00118
7.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:36,8220,3870,01516
8.4Felipe MassaFerrari F1381:36,9460,5110,12414
9.9Nico RosbergMercedes F1 W041:36,9490,5140,00325
10.3Fernando AlonsoFerrari F1381:37,3020,8670,35314
11.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:37,3590,9240,05711
12.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:37,5381,1030,17912
13.11Nico HulkenbergSauber C321:37,6851,2500,14723
14.8Romain GrosjeanLotus E211:37,6901,2550,00514
15.17Valtteri BottasWilliams FW351:37,9361,5010,24616
16.12Esteban GutierrezSauber C321:38,2941,8590,35817
17.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:38,3761,9410,08216
18.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:38,4251,9900,04915
19.20Charles PicCaterham CT031:38,9952,5600,57018
20.22Jules BianchiMarussia MR021:39,7173,2820,72221
21.21Giedo van der GardeCaterham CT031:40,2093,7740,49218
22.23Max ChiltonMarussia MR021:40,4954,0600,28618
107% najlepszego czasu: 1:43,185

Trzecia sesja treningowa to ostatnia godzina, która może nam dać pogląd na układ sił w stawce. Wczorajszy deszcz w drugim treningu nieco utrudnił analizę formy poszczególnych ekip, dlatego zarówno kibice, jak i zespoły miały nadzieję na suchą sesję.

Trening rozpoczął się w temperaturze 32 stopni i jak zwykle wysokiej wilgotności, jednakże niebo dawało szansę na niezakłócone jazdy. Zawodnicy bardzo szybko wyjechali na okrążenia instalacyjne. Równie szybko pojawił się pierwszy czas okrążenia ustanowiony przez Webbera oraz kierowców Caterhama. Red Bull przyznał wczoraj, że zmartwieniem dla nich może być tempo na długich przejazdach, więc pewnie będą starali się poprawić ten aspekt.

Pierwsze reprezentatywny wynik wykręcił Raikkonen i był to czas 1:38,474. Kolejne kilka minut to tasowanie się zawodników na pierwszej pozycji, gdzie po 20 minutach znajdował się Hamilton z wynikiem 1:37,527. Tymczasem pierwszym kierowcą na pośrednich oponach był po 30 minutach Nico Rosberg, który poprawił swój czas o około 0,8 sekundy oraz chwilowo wskoczył na pierwsze miejsce dzięki wykręceniu 1:36,949

Red Bull faktycznie w przeciwieństwie do reszty na początku sesji zaliczył długi przejazd, który został skrócony o jedno okrążenie w stosunku do planów, co nie do końca napawa ekipę optymizmem, po tym jak w nocy pracowano w Milton Keynes nad poprawą zużycia opon. Wracając do typowych przygotowań, Hamilton gdy założył pośrednią mieszankę, okazał się szybszy od partnera zespołowego o 0,381 sekundy.

Wartym odnotowania był czas Buttona na pośrednich oponach, który odstawał od Hamiltona o 0,202 sekundy. Oczywiście zagadką pozostaje ilość paliwa w obu bolidach, jednak McLaren wygląda w ten weekend nieznacznie lepiej niż w Australii.

Na 6 minut przed końcem sesji na torze nagle pojawiła się niemal cała stawka. Większość z zawodników na pośrednich oponach chciała przetestować przejazdy kwalifikacyjne. Pierwszym, który pobił czas Hamiltona był Vettel z wynikiem 1:36,435. Na bardzo szybkim okrążeniu był Grosjean, jednak przeszkodził mu van der Garde. Tym sposobem Vettel był najszybszy w ostatnim treningu, a wynik tej sesji dał więcej pytań niż odpowiedzi. Wszystko wyjaśni się dopiero w kwalifikacjach i wyścigu!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 23.03.2013 07:06[!]
szkoda że Grosejan nie miał czystego toru. na koniec było widać jak mercedes dba o opony xd, RBR i Lotus dziś było widać że pracowali nad wyścigiem
marios76, 23.03.2013 07:34[!]
A Ferrari tak na luzie czy jakieś problemy? Oglądał ktoś T3?
xdomino996, 23.03.2013 07:37[!]
Alonso na 100% nie złożył dobrego okr, wydaje mi się, że jeżeli nie śmigali z kilkudziesięcioma litrami paliwa to mogą mieć problem o walke o 2 linie.
Adam2iak, 23.03.2013 07:37[!]
Caterham przed Marussią, nareszcie :D
michal132, 23.03.2013 07:38[!]
@marios76
Ferrari bez problemów
Aeromis, 23.03.2013 07:42[!]
Zgłupieć od tych wyników można, ostatnie kilka minut to raczej chaos i kilku kierowców nie dało rady ustanowić lepszego czasu. Z drugiej strony małe różnice w czasach wróżą ciekawe kwalifikacje.
leni93, 23.03.2013 08:40[!]
Ferrari realizowało po prostu swój założony plan. Nie mieli jakiś problemów, jedynie co Massa narzekał na podsterownośc w kilku zakrętach, a tak to żadnych poślizgów ani widocznego jakiegos mega zużycia opon to nie było.
THC-303, 23.03.2013 08:49[!]
Sutil kolejny raz daje radę, ciekawie się kwalifikacje zapowiadają.
xdomino996, 23.03.2013 09:03[!]
@leni93 a jakie mieli mieć zużycie skoro przejechali tylko 14 okr? Hamiltonowi średnie się rozpadły po chyba 7, a RB miało problem na twardych na 12 okr.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca