|
|
|
|
|
|
Gran Premio de España Santander 2013 | 12 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:21,901 | - | - | 13 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:21,907 | 0,006 | 0,006 | 14 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:22,044 | 0,143 | 0,137 | 17 |
4. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:22,069 | 0,168 | 0,025 | 13 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:22,229 | 0,328 | 0,160 | 17 |
6. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:22,254 | 0,353 | 0,025 | 15 |
7. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:22,574 | 0,673 | 0,320 | 11 |
8. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:22,729 | 0,828 | 0,155 | 17 |
9. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:22,740 | 0,839 | 0,011 | 24 |
10. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:22,759 | 0,858 | 0,019 | 15 |
11. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:22,839 | 0,938 | 0,080 | 26 |
12. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:23,151 | 1,250 | 0,312 | 13 |
13. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:23,371 | 1,470 | 0,220 | 21 |
14. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:23,373 | 1,472 | 0,002 | 13 |
15. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:23,385 | 1,484 | 0,012 | 17 |
16. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:23,388 | 1,487 | 0,003 | 18 |
17. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:23,660 | 1,759 | 0,272 | 16 |
18. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:23,767 | 1,866 | 0,107 | 17 |
19. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:24,775 | 2,874 | 1,008 | 18 |
20. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:24,793 | 2,892 | 0,018 | 16 |
21. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:25,135 | 3,234 | 0,342 | 17 |
22. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:25,250 | 3,349 | 0,115 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:27,634 |
|
|
Trzeci trening na torze Catalunya również rozpoczął się przy słonecznej pogodzie. Pozwoliło to zespołom na dalsze dostrajanie swoich maszyn i sprawdzanie działania poprawek, które przygotowali na ten wyścig. Potwierdzała to duża ilość farby fluorescencyjnej na bolidzie Sebastiana Vattela.
Najbardziej aktywni w pierwszych minutach byli kierowcy Mercedesa, którzy po 20 minutach mieli na swoim koncie już ponad 10 okrążeń. Inne ekipy postanowiły nieco poczekać z dłuższymi wyjazdami, jednak cel był jeden dla wszystkich – jak najlepiej przygotować się do nadchodzących kwalifikacji.
Pierwszym bardzo konkurencyjnym czasem na czele tabeli był wynik Raikkonena – 1:23,152, który niedługo później poprawił Grosjean, jednak zaledwie o 0,057 sekundy, a Alonso pobił Francuza o kolejne 0,036s. Ponownie na czele stawki było bardzo ciasno. Póki co kierowcy jeździli na twardych oponach, a średnie pozostawili na dalszą część sesji.
Problemom McLarena nie było końca. Sergio Perez zgłosił przez radio dziwne zachowanie lewego przedniego zawieszenia i musiał zjechać do garażu na naprawę. Jak się później okazało kłopoty sprawiał układ kierowniczy. Tymczasem Alonso jako pierwszy z czołówki wyjechał na pośredniej mieszance i poprawił swój czas o 0,7 sekundy.
Temperatura pod Barceloną oscylowała w okolicach 20 stopni Celsjusza, co dawało idealne warunki do kibicowania najszybszym kierowcom na świecie, jednak ekipy nie pogardziłyby nieco wyższymi pomiarami, z powodu trudności z rozgrzaniem twardych opon.
10 minut przed końcem sesji Raikkonen pobił czas Alonso o 0,347 sekundy i zszedł jako pierwszy poniżej granicy 1:22. Felipe Massa dzięki świetnemu pierwszemu sektorowi wysunął się przed Fina, jednak o zaledwie 0,006 sekundy. Po raz kolejny czołówka była bardzo zbita i pierwszych czterech zawodników mieściło się w 0,2 sekundy,
Do końca sesji czas Massy nie został pobity, a stawka na czele ponownie potwierdziła, że o najwyższe laury w Hiszpanii będzie walczył Red Bull, Ferrari i Lotus. Kto zwycięży w dzisiejszych kwalifikacjach? Dowiecie się tego śledząc doniesienia z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|