F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201326 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Nico RosbergMercedes F1 W041:16,195--31
2.3Fernando AlonsoFerrari F1381:16,2820,0870,08727
3.8Romain GrosjeanLotus E211:16,3800,1850,09821
4.4Felipe MassaFerrari F1381:16,3940,1990,01423
5.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:16,4690,2740,07528
6.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:16,9930,7980,52427
7.2Mark WebberRed Bull RB91:17,0200,8250,02727
8.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:17,1290,9340,10929
9.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:17,3781,1830,24925
10.1Sebastian VettelRed Bull RB91:17,3801,1850,00223
11.7Kimi RaikkonenLotus E211:17,5091,3140,12926
12.14Paul di RestaForce India VJM061:17,5481,3530,03927
13.15Adrian SutilForce India VJM061:17,8511,6560,30319
14.11Nico HulkenbergSauber C321:18,1931,9980,34226
15.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:18,4542,2590,26125
16.12Esteban GutierrezSauber C321:18,7542,5590,30028
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:18,8302,6350,07628
18.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:19,0672,8720,23725
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:19,2033,0080,13621
20.20Charles PicCaterham CT031:19,4383,2430,23528
21.22Jules BianchiMarussia MR021:19,7733,5780,33520
22.23Max ChiltonMarussia MR021:20,2254,0300,45221
107% najlepszego czasu: 1:21,529

Nico Rosberg okazał się najszybszym kierowcą podczas treningu otwierającego przygotowania do Grand Prix Monako. Za plecami Niemca uplasowali się Alonso, Grosjean i Massa.

Grand Prix Monako to tradycyjnie jeden z najbardziej prestiżowych wyścigów w całym sezonie. Nic więc dziwnego, że w zapowiedziach przed weekendem kierowcy i zespoły wyrażali swoją ogromną nadzieję na walkę o punktowane pozycje. Tor w Księstwie należy do najtrudniejszych w sezonie, więc ekipy zabrały się do pracy od początku sesji, tym bardziej, że pogoda dopisała.

Już kilka sekund po zapaleniu zielonych świateł na tor wyjechało kilku zawodników, m.in. Grosjean, Sutli, Bianchi i Hulkenberg. Wkrótce w ich ślad poszli pozostali kierowcy, jednak wszyscy zjechali do boksów po przejechaniu okrążenia instalacyjnego. Pirelli tradycyjnie przywiozło do Monako mieszankę supermiękką i miękką, jednak wszyscy kierowcy zdecydowali się na testowanie opon o twardszej mieszance, opcjonalne pozostawiając na dalszą część sesji i drugi trening.

Po 10 minutach na torze zapanował całkowity spokój i cisza, kierowcy w boksach wraz z mechanikami analizowali dane zebrane z pierwszych kółek, wprowadzali potrzebne zmiany i czekali na poprawę przyczepności toru. Najwięcej okrążeń instalacyjnych miał w tym momencie na swoim koncie Sergio Perez, który aż 4 razy wyjeżdżał na tor, by następnie zjechać do pit lane bez przekroczenia linii startu/mety. Meksykanin testował nowe przednie skrzydło McLarena, które ma pomóc brytyjskiej ekipie powrócić do walki o czołowe pozycje. Pierwszym zawodnikiem, który ustalił czas pojedynczego okrążenia był Gutierrez, którego praktycznie od razu poprawił Ricciardo obejmując prowadzenie z czasem 1:22,825s. Co ciekawe, Gutierrez ustanowił czas swojego okrążenia dopiero 35 minut po rozpoczęciu sesji. Zawodnicy ci jeszcze kilkukrotnie zamieniali się pozycjami, ponieważ z każdym przejechanym kółkiem każdy z nich poprawiał swój czas.

Wkrótce na torze zapanował dość duży tłok, ponieważ coraz więcej zawodników postanowiło w końcu opuścić boksy i pojeździć po torze. Felipe Massa już na swoim pierwszym mierzonym okrążeniu objął prowadzenie, a kilka chwil później jeszcze bardziej się poprawił i z czasem 1:17,685s przewodził stawce. Po kilku chwilach wynik Brazylijczyka pobił Rosberg, a następnie Alonso. Jenson Button zgłosił tymczasem przez radio problemy z blokowaniem kół przy hamowaniu i został poinstruowany, aby zmienić balans hamulców. Problemy na dohamowaniu mieli również Grosjean i Alonso. W użyciu wciąż była miękka mieszanka.

Na pół godziny przed końcem sesji na pierwszym miejscu znajdował się Rosberg z czasem 1:16,195s. Za jego plecami plasowali się Alonso i Grosjean. Na czele stawki panował względny spokój, natomiast trochę więcej działo się w środku tabeli. Najbardziej pracowitym kierowcą na 20 minut przed końcem sesji było Jenson Button, który przejechał 20 okrążeń. Nie próżnował również Bottas, dla którego jest to absolutny debiut na torze w Monako. Fin nie zachwycał, jednak słabsze tempo można wytłumaczyć nauką toru od zera. Dobrze prezentował się za to kolega Bottasa z zespołu – Pastor Maldonado. Wenezuelczyk od dłuższego czasu okupował piątą pozycję, tracąc 0,789s do lidera Rosberga. Tymczasem Mark Webber miał problem na dohamowaniu przed zakrętem numer 1, jednak po zblokowaniu koła i zmniejszeniu prędkości powrócił bez problemów na tor.

10 minut przed końcem na torze znów zapanował duży tłok, ponieważ każdy chciał wykorzystać ostatnie chwile na testowanie opon i ustawień. Również Jules Bianchi przestrzelił pierwszy zakręt i wyjechał poza tor. Co ciekawe tegoroczny pierwszy trening przebiegł w miarę spokojnie, jeśli chodzi o incydenty na torze. Jedynie Adrian Sutil zaliczył bączka w zakręcie 1 i otarł się o bariery. Mimo to Niemiec bez większych problemów powrócił do boksów. Do końca sesji nie nastąpiły już większe zmiany w stawce. Najszybszym kierowcą okazał się Rosberg przed Alonso, Grosjeanem i Massą.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 25%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamil_zmc, 23.05.2013 11:54[!]
Maldonado świetnie. 2 sekundy przed Bottasem. W takim szrocie ustępuje tylko Lotusowi, Mercedesom i Ferrari. Mercedes nie ma dużej przewagi. To dobrze. Kimi słabo, ale tempo Grosjeana obiecujące. RBR nie najlepiej.
Lukasz1234, 23.05.2013 11:54[!]
Warto dodać, że GRO ustanowił swój najlepszy czas na oponach, które miały juz przejechane 19 okrążeń
krzych, 23.05.2013 13:04[!]
Jak ja kocham takie stwierdzenia - "Mercedes nie ma dużej przewagi. To dobrze." Hm.. idąc tym tokiem myślenia już teraz możemy stwierdzić, że RB traci na tym torze około sekundy. Pamiętajmy, że to dopiero pierwszy trening, w dodatku to "brudne" ulice Monaco. Na wnioskii przyjdzie czas po kwalifikacjach.
marcinek188, 23.05.2013 13:33[!]
@kamil_zmc tak tak... Maldonado świetnie ale nie zapominajmy że Bottas debiutuje w tym sezonie w F1 i po raz pierwszy jest na tak trudnym torze jak Monako, a nie trzeba przypominać Maldonado w jego debutanckim sezonie ;)
Raczej trudno stwierdzić czy rzeczywiście RBR jest takie słabe wg mnie poprostu oszczędzają opony jak większość ekip których bolidy pożerają oponki przejeżdżając maksymalną liczbę okrążeń na tym samym komplecie i przygotowując ustawienia pod wyścig
kamil_zmc, 23.05.2013 14:01[!]
@krzych Wiem, że to pierwszy trening, ale po to są wyniki żeby je analizować. Przecież nie powiedziałem że tak będzie w kwalifikacjach, a obawiałem się że Mercedes będzie dyktował tempo na tym torze z dużą przewagą. To po prostu moje zdanie. Za to idąc twoim tokiem myślenia najlepiej nawet nie patrzeć na wyniki. Przecież po co oni w ogóle mierzą czas na treningu, skoro i tak nie potrzebny.
@marcinek188 Mimo wszystko 2 sekundy to przepaść. W dodatku z szybkim debiutantem.
Sanki, 23.05.2013 14:27[!]
Maldonado ma inny bolid niż Bottas w tym GP
christoff.w, 23.05.2013 18:55[!]
kamil_zmc, - ale powiedzial cos wiedzial.Przeciez to mowi tabela wynikow. ;) Juz po drugim treningu ale to tez nie jest do konca miarodajne bo jutro po trzecim treningu w kwalu zobaczymy walke o tysieczne sek zobaczycie,oprocz Mercedesa :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca