F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201326 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Nico RosbergMercedes F1 W041:14,759--46
2.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:15,0770,3180,31851
3.3Fernando AlonsoFerrari F1381:15,1960,4370,11938
4.4Felipe MassaFerrari F1381:15,2780,5190,08239
5.2Mark WebberRed Bull RB91:15,4040,6450,12642
6.7Kimi RaikkonenLotus E211:15,5110,7520,10739
7.8Romain GrosjeanLotus E211:15,7180,9590,20710
8.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:15,9591,2000,24140
9.1Sebastian VettelRed Bull RB91:16,0141,2550,05533
10.14Paul di RestaForce India VJM061:16,0461,2870,03243
11.15Adrian SutilForce India VJM061:16,3491,5900,30344
12.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:16,4341,6750,08541
13.11Nico HulkenbergSauber C321:16,8232,0640,38943
14.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:16,8572,0980,03441
15.12Esteban GutierrezSauber C321:16,9352,1760,07845
16.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:17,1452,3860,21038
17.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:17,1842,4250,03943
18.17Valtteri BottasWilliams FW351:17,2642,5050,08047
19.22Jules BianchiMarussia MR021:17,8923,1330,62841
20.20Charles PicCaterham CT031:18,2123,4530,32044
21.23Max ChiltonMarussia MR021:18,7844,0250,57241
22.21Giedo van der GardeCaterham CT031:19,0314,2720,24731
107% najlepszego czasu: 1:19,992

Nico Rosberg po raz kolejny okazał się najszybszym kierowcą podczas drugiego treningu przed GP Monako. Tym razem również Lewis Hamilton pokazał się z dobrej strony plasując się za plecami Niemca. Na kolejnych pozycjach znaleźli się kierowcy Ferrari – Alonso i Massa.

Początek drugiej sesji treningowej to kontynuacja słonecznej pogody, która stwarza idealne warunki do testowania. Już kilka minut po rozpoczęciu na tor wyruszył Gutierrez, który pociągnął za sobą Hulkenberga, Chiltona i wielu innych zawodników. Podobnie jak w przypadku pierwszego treningu, dominującymi oponami były te wykonane z miękkiej mieszanki.

Tym razem nie były to wyjazdy instalacyjne i kierowcy od razu zaczęli próbę przejechania jak najszybszego okrążenia toru w Monako. Początkowo ta sztuka najlepiej udała się Pastorowi Maldonado, który jednak szybko został zepchnięty z pierwszego miejsca na rzecz Bottasa, który z wynikiem 1:18,360s został nowym liderem. Fin nie zabawił jednak długo na pierwszym miejscu. Najpierw jego czas poprawił Perez, a następnie Raikkonen. Częste przetasowania w tabeli czasów są charakterystyczne dla drugiej sesji treningowej. Zaledwie po 8 minutach aż dziewiętnastu kierowców miało na swoim koncie przynajmniej jedno okrążenie pomiarowe. Jedynie kierowcy Red Bulla czekali cierpliwie na swoją kolej w garażach. Tymczasem Lewis Hamilton potężnie zblokował koła w zakręcie Mirabeau.

Stefano Domenicali stwierdził w międzyczasie, że głównym celem podczas drugiego treningu będzie testowanie tempa na długich przejazdach. W tabeli z czasami nastąpiła kolejna zmiana. Na pierwsze miejsce wysunął się duet Mercedesa – Rosberg przed Hamiltonem. Pierwszym kierowcą, który zdecydował się założyć supermiękkie opony był Jean-Eric Vergne, jednak mimo to nie poprawił swojego czasu. Sebastian Vettel wciąż pozostawał w garażu, gdzie prowadzono intensywne prace nad tylną częścią jego bolidu. Wkrótce na supermiękkiej mieszance wyjechali również Raikkonen, Bianchi i Chilton. Fin po przejechaniu kilku okrążeń pobił czas Alonso, który od kilkunastu minut znajdował się na czele i z wynikiem 1:15,511s objął prowadzenie. Wkrótce potem zjechał do garażu, zaś na tor wyjechał Sebastian Vettel. W bolidzie Marka Webbera zdjęto przednie skrzydło, na którym znajdowało się wiele piór. Można przypuszczać, że Australijczyk zaliczył kontakt z ptakiem, który w tym momencie znajdował się na torze.

Tymczasem Pic wyleciał poza tor na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, zaś Vettel zgosił problemy z KERS. Po 30 minutach od rozpoczęcia sesji prawie wszyscy kierowcy postanowili założyć opcjonalną mieszankę. Romain Grosjean uderzył w bariery w zakręcie Sinte Devote. Powtórki wykazały, że Francuz zblokował w zakręcie przednią prawą oponę i zaliczył mocną kolizje. Zawodnikowi nic się nie stało, jednak poważnie uszkodzony Lotus i odłamki włókna węglowego zostały uprzątnięte z toru przez porządkowych, a nad torem zaczęły powiewać żółte flagi. Kilka chwil po incydencie z udziałem zawodnika Lotusa, uszkodzeniu uległa tarka w zakręcie przy basenie. Wszyscy zjechali do boksów.

Po kilku minutach naprawa została zakończona i trening można było wznowić. Niewiele brakowało, a pomiędzy Alonso i Hulkenbergiem doszłoby do kontaktu w zakręcie Rascasse. Niemiec spacerowym tempem zjeżdżał do boksów, zaś zza jego pleców wyłonił się Hiszpan, który po efektownym uślizgu uniknął kontaktu zarówno z Hulkenbergiem, jak i barierami. Na czele tabeli znajdowali się w tym momencie ponownie kierowcy Mercedesa. Rosberg z czasem 1:14,759s przed Hamiltonem i Alonso.

30 minut przed końcem sesji kierowcy zaczęli zmieniać opony z powrotem na miękką mieszankę, co oznaczało, że zaczęto symulować wyścig, a więc długie przejazdy z dużą ilością paliwa w baku. Sergio Perez po przejechaniu 24 okrążeń zjechał do garażu, gdzie mechanicy zaczęli pracować nad tylną sekcją bolidu MP4-28. Na 20 minut przed końcem na torze panował duży ścisk, ponieważ praktycznie wszyscy zawodnicy zajęci byli testowaniem długich przejazdów. Nie wszyscy zawodnicy zdecydowali się jednak na założenie mieszanki głównej. Pośród kierowców, którzy pozostali na oponach supermiękkich byli m.in. Alonso, Rosberg i Hamilton.

Kierowcy Mercedesa zdołali przejechać na niej zadziwiającą ilość odpowiednio 27 i 31 okrążeń. Z dużą dozą pewności można było stwierdzić, że nikt nie zdoła pobić już czasu Niemca. Tymczasem Grosjean wyjechał na tor na ostatnie minuty, ponieważ mechanicy uporali się z naprawą jego bolidu. 5 minut przed końcem nad torem znów pojawiły się żółte flagi, a ich sprawcą okazał się Sergio Perez, który zatrzymał swój bolid na wyjeździe z pit lane. Mechanicy uruchomili jego maszynę i Meksykanin wyjechał na tor. Do końca sesji nie zaszły już żadne zmiany w tabeli z czasami. Najszybszym kierowcą po raz kolejny okazał się Nico Rosberg. Czy Mercedes znów zgarnie pierwszy rząd w kwalifikacjach? Kto wygra prestiżowy wyścig o GP Monako? Tego dowiecie się śledząc relacje na łamach Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 23.05.2013 16:06[!]
bardzo dlugie przejazdy Rosberga na miekkiej mieszance - wydaje sie ze moga miec lepszy samochod lub tylko tor tak wplywa na wyniki. Rosberg moze zaliczyc jutro wygrana - chyba ze Hamilton po raz pierwszy zwyciezy dla Mercedesa. Wyglada to obiecujaco dla nich.
artur_fan_f1, 23.05.2013 16:10[!]
dlaczego Massa jest za Alonso, skoro ma lepszy czas?
jpslotus72, 23.05.2013 16:22[!]
No i na razie nie ma żadnej tragedii z oponami - nawet na tym miękkim zestawie... Nie należy z tego wyciągać ogólnych wniosków, ale dowodzi to też, że tak samo przesadzone były ogólne opinie, stworzone na podstawie wyścigu w Barcelonie. Tam tor był wyjątkowo wymagający dla opon, tu ogólna charakterystyka (nawierzchnia, niższe prędkości) jest łagodniejsza. Pomiędzy skrajnościami też jest cała gama różnych torów, z równie odmiennymi warunkami (konfiguracja, nawierzchnia, temperatura itp.). Każdy może oczywiście powoływać się na skrajne przypadki, żeby uzasadnić swoje skrajne "za" lub "przeciw" - ale nie będzie to miało wiele wspólnego z obiektywizmem. Liczy się średnia z większej liczby wyścigów na dłuższej przestrzeni czasu. No bo gdyby tak po Monako Pirelli zechciało zmienić opony w przeciwnym kierunku - osłabiając ich wytrzymałość? (Wyścig wprawdzie dopiero w niedzielę, ale chyba nikt nie spodziewa się tu pobicia rekordu pit-stopów?). Na razie obraz stawki nie świadczy chyba o jakiejś "loterii" i skrajnej nieprzewidywalności?
To taka ogólna uwaga w gorącym ostatnio - a po Barcelonie chyba zbytnio już podgrzanym - temacie.

A jeszcze na marginesie - prośba do pana Jędrzejewskiego: jeśli się nie jest pewnym, którego z kierowców pokazują kamery, to lepiej wymieniać nazwę zespołu (malowania bolidów trudniej pomylić). Bo to już jest naprawdę irytujące... I na żywo i w powtórce, i on-board i z zewnątrz widać jak byk, że na Hulkenberga omal nie wpakował się Alonso, a tu słyszę: Massa, Massa - i żeby ten przypadek był wyjątkiem... Powiem nieładnie (bo mnie to już trochę denerwuje - w czasie wszystkich sesji podczas wszystkich GP), ale może przydałyby się lepsze okulary?

@artur_fan_f1
Bo i tak "Fernando is faster" niż on... :)
oliveira, 23.05.2013 16:29[!]
@artur_fan_f1 - po prostu "Fernando is faster than you". zawsze. bez względu na fakty:)
Czarosław, 23.05.2013 16:32[!]
rvs, 23.05.2013 16:54[!]
Jeszcze za wcześnie, wiadomo, ale patrząc na Rosberga, to faktycznie, powoli dociera do mnie myśl, że ten przeciętniak może faktycznie nie jest taki słaby, a jedyne co źle mu się w życiu potoczyło, to debiut w Williamsie... Był Schumacher, jest Hamilton (dotąd wg mnie obok Alonso najszybszy gość w stawce), i tragedii, nie było i nie ma... No zobaczymy:)
Dante, 23.05.2013 17:13[!]
@rvs - Byłbym bardziej skłonny opcji, że ich bolid jest po prostu wyjątkowo dobry w Monaco. Zobaczymy jak się sprawa potoczy w wyścigu.
christoff.w, 23.05.2013 18:54[!]
Ich bolidy sa dobre wszedzie na czasowce.Alonso i inni mowili o tym ze i w Monaco Mercedesy beda najlepsze i rowniez przez prawie niemozliwosc wyprzedzania na tym torze maja duuuza szanse dowiesc miejscowy do mety.Ot i cala tajemnica kto ,co i dlaczego. ;) Licze po cichu ze Alonso pokaze klase i lyknie w niedziele ktoregos w pistopie lub poprzez niego. :)
Kamikadze2000, 23.05.2013 19:21[!]
Nie popadałbym w hura optymizm ze strony Mercedesa. Co z tego, że zrobili długie stinty. Wątpię, by udało im się wyeliminować problemy, które leżą w konstrukcji. Nigdy ich nie rozwiążą. ;) Mogą jedynie zminimalizować. Tor w Monte Carlo jest mniej wymagający dla opon i tu jest ich szansa utrzymania się na podium. O wygraną będzie cholernie trudno. ;)
rvs, 23.05.2013 19:32[!]
@Dante Mi chodzi o to, jak się prezentuje Rosberg na tle teampartnerów... Punkty punktami, ale Rosberg wygląda lepiej niż Hamilton... Jasne, ktoś powie, że aklimatyzacja i te sprawy, dlatego napisałem, że jeszcze za wcześnie...

A pierwsze rzędy Mercedesa nie są dla mnie zaskoczeniem, ale co z tego, jeśli ich jedyna szansa to Monaco, o ile się nie poprawią...
Kamikadze2000, 23.05.2013 19:43[!]
@rvs - żadna aklimatyzacja... po prostu Rosberg jest lepszy. :D
MairJ23, 23.05.2013 19:45[!]
@jpslotus72 opony wydaja sie lepsze lub tez Mercedes poprawil osiagi - badz zupelnie nieprzypadkowo (MSC w zeszlym roku) ten tor im pasuje. Dzisiaj ROS zaliczl dlugie przejazdy i obiecujaco to wygladalo.
A co do mylenia sie komentatorow to naszczescie nie mam przyjemnosci ogladania polskiej TV ale mi sie myli Hamilton z Rosbergiem - chyba sie nie dogadali w sprawie koloru kasku :) heh
jednooki_cyklop, 23.05.2013 19:49[!]
@Kamikadze2000
Spodziewaj się telefonu od Laudy w niedługim czasie ;)
MPOWER, 23.05.2013 19:52[!]
@MairJ23
Mam to samo. Jakby nie było innego koloru jak żółtego :P

Co do tego kto lepszy - Nico czy Lewis. Suche dane dają wynik, że Rosberg. Ale trzeba pamiętać, że to nie pierwszy rok Niemca w Mercedesie i zna zespół od podszewki. Na dobrą rywalizację między Nico a Hamiltonem trzeba poczekać do sezonu 2014, jak się Anglik zaaklimatyzuje.

Co do treningu. Merce Lotusy Ferrari i RBR będą walczyć o PP i zwycięstwo. Nic się nie zmieniło. A w wyścigu....po dwóch treningach nic nie wiadomo. Kimi i Webber twierdzą, że są w stanie pojechać tempem Mercedesa, jeżeli dalej będą poprawiać bolid tak, jak to robili przez II treningi. Fin dodał, że jeżeli się pomylą i wrócą do bolidu z I treningu to będzie masakra/dym/d.upa blada.
adnowseb, 23.05.2013 19:56[!]
@Kamikadze2000
Cytat :
Tor w Monte Carlo jest mniej wymagający dla opon i tu jest ich szansa utrzymania się na podium.
Do tego dodajmy trudności z wyprzedzaniem na tym torze i szansa na podium wzrasta.
Dante, 23.05.2013 20:11[!]
@rvs - Sądząc po klasyfikacji kierowców, ciężko uznać Rosberga za szczególnie lepszego od Hamiltona - ot, po prostu zdobył kilka PP więcej ostatnio i nic z nimi nie wskórał. A fakt przebywania w zespole od tylu sezonów tylko gra na jego niekorzyść - Hamilton ledwo przyszedł a miał znacznie lepsze otwarcie sezonu.
Kaiser 77, 23.05.2013 21:17[!]
Cytat Dante :
Sądząc po klasyfikacji kierowców, ciężko uznać Rosberga za szczególnie lepszego od Hamiltona - ot, po prostu zdobył kilka PP więcej ostatnio i nic z nimi nie wskórał


I to powinno dać ci do myślenia, bo to Lewis przez niektórych nazwany został "królem" jednego okrążenia, a tu nagle ten Nico, który miał być zjedzony na dzień dobry potrafi pojechać szybciej....

Łatwo jest powiedzieć jak np. eksperci SKY parę tygodni temu, że Lewis potrafi od siebie dodać te 0.3 sek. na kółku, no to w takim razie co, Nico potrafi dołożyć 0.5 sek. ?.... dziś już można było usłyszeć że Lewis chyba nie spodziewał się, aż takiego oporu ze strony Nico...
Mimo wszystko, za wcześnie na to, by przesądzać o tym kto jest lepszy, zobaczymy jak to się potoczy, jednak jeszcze raz powtórze, Nico moim zdaniem ma bardzo duże szanse na to, żeby pokonać Lewisa.
maiesky, 23.05.2013 22:01[!]
Eee tam zaraz opór- po prostu to taki sam efekt, jak było gdy Robert pojawił się u boku Nicka Heidfeld'a.
MairJ23, 23.05.2013 22:08[!]
@Kaiser 77 w wyscigu w barcelonie to Hamilton spadl jak jak kamien na dno studni a Nico sie w miare trzymal. zreszta Lewis juz na pierwszym okrazeniu cofnal sie o 3 czy nawet 4 pozycje a Nico utrzymywal sie na swojej przez chyba 3 okrazenia - biorac pod uwage to ze Mercedes sie tam nie za dobrze obchodzil z oponami mozna wywnioskowac ze i tak bylo to przesadzone ze Mercedes spadnie w wyscigu. Ale w zaden sposob nei mozna wnioskowac czy dany kierowca jest lepszy od drugiego - zobaczymy jak bedzie to wygladalo z koncem sezonu.
Fakt jednak pozostaje taki : Nico Rosberg jest bardzo szybkim kierowca i wystarczy o to zapytac MSC ktory jezdzil w tym samym zespole przez 3 lata i jakos specjalnie nie bylo widac miedzy nimi roznicy, ba, nawet powiedzialembym ze Nico sobie bardzo dobrze poradzil i nic a nic mu nie brakowalo do 7 krotnego mistrza swiata. Oczywiscie tamta sytuacja rowniez nie byla zbyt klarowna z prostego powodu jakim jest wiek Schumachera.
Innymi slowy - Nico jest szybki ale zobaczymy jak szybki w porownaniu z Lewisem z koncem sezonu 2013.
sebas, 23.05.2013 22:56[!]
@rvs >
Rosberg jest znakomitym kierowcą, pokaże to jeżeli dadzą mu szansę i nie każą tłuc się za Hamiltonem. Udowodnił to już w zeszłym sezonie. Ugrałby o wiele więcej gdyby Mercedes nagle nie zatrzymał się w miejscu tylko doskonalił bolid tak jak inni.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca