F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201330 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,661 - Kimi Raikkonen (Lotus), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Nico RosbergMercedes F1 W041:32,248--33
2.2Mark WebberRed Bull RB91:32,5470,2990,29926
3.1Sebastian VettelRed Bull RB91:32,6800,4320,13331
4.14Paul di RestaForce India VJM061:32,8320,5840,15234
5.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:32,9110,6630,07928
6.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:33,1710,9230,26034
7.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:33,2901,0420,11938
8.15Adrian SutilForce India VJM061:33,3131,0650,02334
9.8Romain GrosjeanLotus E211:33,3221,0740,00938
10.3Fernando AlonsoFerrari F1381:33,4941,2460,17232
11.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:33,7401,4920,24629
12.11Nico HulkenbergSauber C321:33,8961,6480,15636
13.7Kimi RaikkonenLotus E211:34,1201,8720,22430
14.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:34,1301,8820,01029
15.12Esteban GutierrezSauber C321:34,9982,7500,86832
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:35,0702,8220,07229
17.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:35,1272,8790,05735
18.22Jules BianchiMarussia MR021:35,8023,5540,67527
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:35,9843,7360,18232
20.20Charles PicCaterham CT031:36,0793,8310,09535
21.23Max ChiltonMarussia MR021:37,3295,0811,25033
22.4Felipe MassaFerrari F1381:43,46611,2186,1377
107% najlepszego czasu: 1:38,705

Po pierwszej sesji deszcz już nie powrócił i już na początku drugiego treningu było widać suchą linię, więc kierowcy rozpoczęli jazdę od opon przejściowych.

Jako, że trzeba było nadrobić czas stracony rano wszyscy rzucili się od razu do pokonywania kolejnych okrążeń. Pierwszym wynikiem w tabeli było 1:44,038s Vettela, jednak inni również odnotowywali czasy, a po kilku minutach Niemiec został pobity przez Bottasa, który pojechał nieco ponad jedną dziesiątą szybciej.

Wraz z kolejnymi wyjazdami i okrążeniami pokonywanym przez kierowców czasy poprawiały się bardzo szybko. 10 minut po rozpoczęciu sesji na czele znajdował się di Resta, który nadal na pośrednich gumach, był 0,8s szybszy od Vettela. Za szkotem znaleźli się Massa i Hulkenberg. Ledwo dwie minuty później Jean-Eric Vergne zdecydował się na założenie slicków – Francuz ubrał prototypową twardą mieszankę i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:41,868. Na kolejnych dwóch kółkach kierowca Toro Rosso jeszcze bardziej podkręcił tempo i zatrzymał stoper na 1:37,102.

Warunki poprawiały się jednak z każdym okrążeniem, więc czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie. Po pierwszych trzydziestu minutach na czele znajdował się Mark Webber z wynikiem 1:34,648s. Możliwe, że ktoś mógłby pojechać szybciej, jednak uniemożliwiła to żółta flaga wywieszona po kraksie Felipe Massy na wyjściu z zakrętu Stowe. W Ferrari doszło do uszkodzenia zawieszenia, więc dla Brazylijczyka oznacza to kolejny stracony trening. Warto również dodać, że podczas tej sesji Lotus testuje w bolidzie Raikkonena pasywny DRS.

Przez kolejnych piętnaście minut czasy poprawiły się o kolejne półtorej sekundy, a na pierwsze miejsce wskoczył Vettel, przed Grosjeanem i Sutilem. Wcześniej prawie wszyscy jeździli na prototypowych slickach, jednak teraz niektórzy zdecydowali się już na pracę z normalnymi oponami. Coraz bardziej suchy tor zmniejszył przygody i pozwolił na sporą ilość jazdy, jednak inżynierowie nakazali zawodnikom przejeżdżanie jak największej liczby okrążeń, gdyż prognozy zapowiadały powrót deszczu.

Pół godziny przed końcem najszybszy był Rosberg – 1:32,248s – przed Webberem i Vettelem. Mimo niezłych warunków kierowcy nie jeździli zbyt dużo i najbardziej pracowici byli di Resta, Ricciardo, Grosjean i Maldonado z zaledwie 20 okrążeniami na koncie. Na tym etapie zaczęły się jednak dość wolne przejazdy Raikkonena i Vettela, więc zespoły najpewniej zaczęły prace przy dużym obciążeniu paliwem. W końcówce wszystkie zespoły zdecydowały się na podobny ruch i żaden z zawodników nie poprawił czasu okrążenia. Mocno skoczył także licznik pokonanych kółek. Na koniec sesji najbardziej pracowici okazali się Francuzi – Vergne i Grosjean, który pokonali Silverstone po 38 razy.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 28.06.2013 16:34[!]
. Wystarczyło, by Mark szepnął parę słówek, a ToroRosiaki zaczęli kręcić kółka jak nakręceni. :)

. Niewiele brakowało, a objechaliby obydwa RedBulle, co prowadziłoby do konfuzji kto tu tak naprawdę jeździ lepszym bolidem. ;-)



. A Felipe, no cóż, najważniejsze będzie to, co pokaże w wyścigu, ale ciśnienie wciąż rośnie…
Phaedra, 28.06.2013 16:45[!]
W przypadku Filipa, jesteśmy chyba świadkami narodzin nowej wyścigowej tradycji. On nie popełnia błędów, tylko awarii ulega zawieszenie.
Mahilda111, 28.06.2013 16:46[!]
On to chyba dostał fuche od FIA i jest kontrolerem obsługi medycznej na torach Formuły 1.
peter01, 28.06.2013 17:02[!]
Mamy sklasyfikowanych dwóch Fernando Alonso.
Czyżby jakiś przebieraniec dostał się na tor?
Simi, 28.06.2013 17:04[!]
Nie, po prostu po kolejnym błędzie Massy, Alonso robi za dwóch ;)
Sasilton, 28.06.2013 18:18[!]
Massa już drugi raz nie załapał się w 107% :)
damian1987, 28.06.2013 19:36[!]
Massa chyba nie chce pomóc Alonso w walce o tytuł MŚ, Red bull wyglądał bardzo mocna na długich przejazdach podobnie jak Lotus a o PP powalczą Vettel i Rosberg
IceMan11, 28.06.2013 20:22[!]
To już trzeci rok z nową częścią toru, a ja nadal uważam, że ta część ssie. Zakręt nr 1 i 2 są fajne, ale zakręt nr 3 i 4? W ogóle mi nie pasuje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca