|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2013 | 30 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,661 - Kimi Raikkonen (Lotus), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:31,487 | - | - | 18 |
2. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:31,633 | 0,146 | 0,146 | 20 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:32,037 | 0,550 | 0,404 | 20 |
4. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:32,078 | 0,591 | 0,041 | 17 |
5. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:32,391 | 0,904 | 0,313 | 18 |
6. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:32,440 | 0,953 | 0,049 | 19 |
7. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:32,454 | 0,967 | 0,014 | 18 |
8. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:32,459 | 0,972 | 0,005 | 22 |
9. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:32,536 | 1,049 | 0,077 | 17 |
10. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:32,571 | 1,084 | 0,035 | 17 |
11. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:32,580 | 1,093 | 0,009 | 15 |
12. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:32,926 | 1,439 | 0,346 | 18 |
13. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:33,133 | 1,646 | 0,207 | 17 |
14. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:33,225 | 1,738 | 0,092 | 16 |
15. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:33,273 | 1,786 | 0,048 | 16 |
16. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:33,309 | 1,822 | 0,036 | 25 |
17. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:33,370 | 1,883 | 0,061 | 19 |
18. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:33,607 | 2,120 | 0,237 | 9 |
19. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:34,971 | 3,484 | 1,364 | 18 |
20. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:34,990 | 3,503 | 0,019 | 17 |
21. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:36,694 | 5,207 | 1,704 | 16 |
22. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:37,443 | 5,956 | 0,749 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,891 |
|
|
W sobotnie przedpołudnie deszcz opuścił tor Silverstone, co pozwoliło zespołom i kierowcom na przetestowanie elementów, które nie zostały sprawdzone w trakcie piątkowych opadów. Jak można było oczekiwać, sobota na Silverstone rozpoczęła się nietypowo – zawodnicy bardzo szybko zdecydowali się na przejazdy pomiarowe. Pierwszym kierowcą, który uzyskał czas jednego okrążenia był Kimi Raikkonen.
W pierwszych dziesięciu minutach bardzo dobre tempo prezentowali kierowcy Lotusa – Raikkonen przed Grosjeanem – ale wówczas swoich czasów nie odnotowali jeszcze reprezentanci Red Bulla i Ferrari. Fina na prowadzeniu zmienił Perez, a chwilę potem kierowcę McLarena na czele zastąpił Bottas z czasem 1:33.633, o 1.4 sekundy szybszym niż ten, który kierowca Williamsa uzyskał w piątkowe popołudnie.
Po piętnastu minutach trwania sesji, eksplodowała opona Sergio Pereza. Na nieszczęście, po tym incydencie na torze pojawiła się czerwona flaga, ponieważ na torze pozostało bardzo wiele gumy – wszyscy kierowcy szybko pojawili się w alei serwisowej. Sesja została wstrzymana tylko na chwilę i na czterdzieści minut przed końcem, bolidy ponownie wyjechały na tor.
Pierwsze okrążenie Webbera dało Australijczykowi przewodzenie w tabeli z czasami – 1:32.560, natomiast jego zespołowy kolega plasował się wówczas na dziewiętnastej lokacie ze stratą ponad czterech sekund do najszybszych kierowców. W połowie sesji, na czele znajdował się Webber przed Ricciardo, di Restą, Bottasem i Perezem.
Reprezentanci topowych stajni zdawali się nadrabiać czas stracony w piątek – Vettel nie rozstawał się z farbą fluorescencyjną, dodatkowo jeździł bardzo intensywnie. Na dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, Lewis Hamilton – po okupowaniu jednej z ostatnich lokat – znalazł się na czele z minimalną przewagą nad Markiem Webberem. Chwilę później, drugi z reprezentatów Mercedesa także znalazł się na czele, tuż za zespołowym kolegą. Mimo wielu przejechanych okrążeń, tor wciąż był bardzo śliski – kierowcy często tracili kontrolę nad swoimi bolidami.
Na kwadrans przed końcem, czołówka zaczęła przypominać tą, znaną przed Grand Prix – Hamilton, a za nim Rosberg, Webber i Alonso. Ostatnie pięć miejsc natomiast, okupowali kierowcy Marussi, Caterhama oraz Sebastian Vettel, który zdawał się testować w nieskończoność. Założenie pośredniej mieszanki, pozwoliło Kimiemu Raikkonenowi jedynie na zrzucenie Ricciardo z szóstej lokaty. Fin był pierwszym, który zdecydował się na takie ogumienie. W samej końcówce, na tor nie wyjechał jedynie Felipe Massa, w bolidzie którego postanowiono wymienić silnik.
Ostatnie minuty nie przyniosły wielkich zmian, prócz oczekiwanego awansu Vettela – Niemiec wskoczył na trzecią lokatę. Dodatkowo, do pierwszej piątki wskoczył Grosjean, a Rosberg zmienił Hamiltona na pierwszym miejscu i to właśnie on uzyskał najlepszy rezultat podczas trzeciej sesji treningowej – 1:31.487.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|