|
|
|
|
|
|
Shell Belgian Grand Prix 2014 | 24 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:49,189 | - | - | 26 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:49,793 | 0,604 | 0,604 | 28 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:49,930 | 0,741 | 0,137 | 19 |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:50,327 | 1,138 | 0,397 | 24 |
5. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:50,659 | 1,470 | 0,332 | 31 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:50,677 | 1,488 | 0,018 | 26 |
7. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:50,725 | 1,536 | 0,048 | 25 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:50,977 | 1,788 | 0,252 | 16 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:51,074 | 1,885 | 0,097 | 31 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:51,077 | 1,888 | 0,003 | 26 |
11. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:51,383 | 2,194 | 0,306 | 26 |
12. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:51,450 | 2,261 | 0,067 | 29 |
13. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:51,573 | 2,384 | 0,123 | 28 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:52,196 | 3,007 | 0,623 | 25 |
15. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:52,234 | 3,045 | 0,038 | 18 |
16. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:52,776 | 3,587 | 0,542 | 23 |
17. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:53,955 | 4,766 | 1,179 | 7 |
18. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:54,040 | 4,851 | 0,085 | 18 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:54,050 | 4,861 | 0,010 | 30 |
20. | 45 | Andre Lotterer | Caterham CT05 | | 1:54,093 | 4,904 | 0,043 | 24 |
21. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | - | - | - | 2 |
22. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:56,832 |
|
|
Lewis Hamilton popisał się zdecydowanie najlepszym czasem okrążenia w trakcie popołudniowych, piątkowych zajęć na torze Spa Francorchamps. W czołowej piątce znalazły się także nazwiska Rosberga, Alonso, Massy i Buttona.
Jako pierwszy na tor wyjechał Max Chilton, który po wyjaśnieniu nieścisłości finansowych, zgodnie z porannym oświadczeniem Marussi rozpoczął swoje przygotowania do jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu.
Podczas gdy zdecydowana większość kierowców przejeżdżała okrążenia instalacyjne, w garażu Red Bulla ciągle trwały prace nad bolidem Sebastiana Vettela. W rozmowie z Tedem Kravitzem szef ekipy – Chrstian Horner potwierdził, że jego kierowca nie pojawi się na torze.
Krótko po tym jak Kevin Magnussen odnotował pierwszy rezultat w popołudniowej sesji (1:52,667s), Pastor Maldonado najechał na trawę za wyjściem z dziewiątego zakrętu i zamieniając się w pasażera uderzył w barierę zlokalizowaną po lewej stronie dojazdu do zakrętu Pouhon. Sesja została wstrzymana na około pięć minut, a jej wznowienie nastąpiło około godziny 14:15. Po powrocie do jazdy Button natychmiast poprawił czas swojego zespołowego kolegi, uzyskując 1:52,285s. Na trzecim miejscu znajdował się Adrian Sutil, a za nim Jules Bianchi.
Kilka chwil później do głosu doszedł Nico Rosberg, który dzięki okrążeniu pokonanym w tempie 1:52,065s objął prowadzenie w klasyfikacji. Później przeszło ono do Fernando Alonso, a następnie Lewisa Hamiltona. Rezultat mistrza świata z 2008 roku – 1:51,276s był na tamtą chwilę najlepszym osiągnięciem dnia. Po pół godzinie od startu nad torem ponownie pojawiły się czerwone flagi: tym razem po tym jak wskutek awarii ERS (a co za tym idzie systemu brake-by-wire) Esteban Gutierrez wypadł z toru przejeżdżając łuk Blanchimont. Przerwa w zajęciach potrwała sześć minut.
Najszybciej do realizacji programu powrócił Andre Lotterer. Caterham zdecydował się założyć do bolidu Niemca zestaw miękkich opon Pirelli. Podobnie postąpiło także kilku innych zawodników, dzięki czemu w tabeli doszło do sporych przetasowań. Najpierw na pierwsze miejsce z czasem 1:51,074s awansował Magnussen, chwilę później Button. Poprawę odnotowali także kierowcy z tyłów stawki: Sutil przeskoczył na czwarte, a Grosjean na siódme miejsce. Następnie liderujący duet McLarena przedzielił Danił Kwiat.
Sytuacja ta utrzymała się aż do momentu wymiany ogumienia w samochodach Srebrnych Strzał. Po tym jak Rosberg opuścił aleję serwisową na oznaczonych żółtym kolorem oponach, z łatwością urwał prawie sekundę z czasu dotychczasowego lidera – Buttona, uzyskując 1:49,793s. Jeszcze szybciej, dokładnie o sześć dziesiętnych, pojechał Lewis Hamilton. Krótko po tym na trzecim miejscu zadomowił się Alonso, a na czwartym jego były kolega z Ferrari – Felipe Massa.
Po drobnych problemach w dziewiątym zakręcie Daniel Ricciardo przebił się na ósmą lokatę. Rozpoczynając ostatnich trzydzieści minut treningu, coraz więcej kierowców skupiała się na przygotowaniach do wyścigu i analizie osiągów dostępnego w ten weekend ogumienia. Niektórzy kierowcy – tak jak Hamilton czy Ericsson – koncentrowali się na próbnych startach. Dochodziło jedynie do sporadycznych i niegroźnych incydentów, polegających najczęściej na zblokowaniu kół bądź zbyt agresywnemu przejechaniu krawężników.
Pomimo zapowiedzi przezwyciężenia problemów, Kimi Raikkonen nie był zadowolony z zachowania swego bolidu: „Tył samochodu jest tak kiepski” – przekazał Fin swoim inżynierom za pośrednictwem radia zespołowego. Pech nie opuszczał także Vettela, który po porannych problemach może zostać zmuszony go do skorzystania w ten weekend z piątego silnika w sezonie.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|