F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201424 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:49,465--12
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:49,7330,2680,2689
3.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:49,7390,2740,00613
4.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:49,8170,3520,0789
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:49,8170,3520,00013
6.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:49,8900,4250,0739
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:49,8930,4280,00311
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:50,2030,7380,31011
9.19Felipe MassaWilliams FW36 1:50,4230,9580,22011
10.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:50,5351,0700,11210
11.11Sergio PerezForce India VJM07 1:50,5921,1270,05712
12.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:50,7481,2830,15611
13.1Sebastian VettelRed Bull RB101:50,8141,3490,06610
14.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:50,8661,4010,05211
15.99Adrian SutilSauber C33 1:50,9621,4970,09612
16.8Romain GrosjeanLotus E221:51,5092,0440,5479
17.13Pastor MaldonadoLotus E221:51,6102,1450,10110
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:51,8982,4330,28815
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:52,4572,9920,55914
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:52,9843,5190,52714
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:54,2944,8291,31011
22.45Andre LottererCaterham CT051:55,0085,5430,71413
107% najlepszego czasu: 1:57,128

Sobotni poranek na Spa przywitał Formułę 1 mokrymi warunkami atmosferycznymi. Deszcz wprawdzie spadł w nocy, jednak trasa cały czas pozostawała mokra, gdyż temperatury powietrza były niezwykle niskie. Na okrążenie instalacyjne zawodnicy zabrali zarówno opony przejściowe, jak i deszczowe.

Po okrążeniach instalacyjnych okazało się, iż część trasy jest już sucha, jednak ciągle widoczne były miejsca, gdzie opony wzbijały pióropusze wody w powietrze. Zawodnicy postanowili poczekać na bardziej suchą trasę i schowali się w garażach. Wyjątkiem był Andre Lotterer, który wykręcił czas po 15 minutach od rozpoczęcia treningu.

W ślady Lotterera poszli kierowcy Marussii. Przypomnijmy, iż po wielu zamieszaniach skład ekipy pozostał bez zmian i reprezentują ją Bianchi oraz Chilton. Jednak czasy tej trójki były jedyną aktywnością na torze w pierwszej połowie treningu.

Dopiero na 30 minut przed końcem sesji na wyjazd zdecydował się Esteban Gutierrez, który pojawił się na trasie na pośrednich oponach. Tym razem większość toru wydawała się już sucha i kolejne wyjazdy były nieuniknione. Meksykanin tymczasem wykręcił czas 2:00,242, który szybko poprawił do 1:56,151. Gdy kierowca Saubera udowodnił, iż trasa nadaje się na gładkie opony, z garażów wyjechali kolejni zawodnicy.

Wszyscy zdecydowali się początkowo na pośrednie opony poza Caterhamem, który pojawił się na miękkich Pirelli. Tłumny wyjazd spowodował spore tasowanie się na czele stawki, aczkolwiek niezły czas Bottasa – 1:51,543 pozwolił mu na nieco dłuższe zagoszczenie na pierwszym miejscu. Wynik Fina poprawił Alonso o 0,325 sekundy. Po kolejnych kilku minutach ukłąd powrócił do normy gdy Mercedesy wskoczyły na czoło stawki, a różnica pomiędzy Hamiltonem, a Rosbergiem wyniosła zaledwie 0,001 sekundy.

Na 8 minut przed końcem kolejni kierowcy zaczęli zjeżdżać po miękkie opony, a jako pierwszy na taki ruch zdecydował się Raikkonen, który dzięki temu wskoczył na prowadzenie. Hamilton na swoim szybkim okrążeniu wyrównał czas Kimiego, ale pogodził ich Bottas, jadąc szybciej o 0,352 sekundy, który pozostał na czele do końca treningu. Wprawdzie trasa pod koniec była już praktycznie całkowicie sucha, jednak prognozy w dalszym ciągu dopuszczają opady, więc przed nami bardzo ekscytujący weekend.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 23.08.2014 12:27[!]
Poprawiony Caterham przynajmniej ładnie wygląda :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca