F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201421 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 303,763 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:49,056--16
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:49,1780,1220,12223
3.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:49,2050,1490,02724
4.1Sebastian VettelRed Bull RB101:49,8740,8180,66927
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:50,1221,0660,24821
6.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:50,5391,4830,41711
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:50,7831,7270,24419
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:50,9221,8660,13921
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:50,9901,9340,06826
10.11Sergio PerezForce India VJM07 1:51,1312,0750,14123
11.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:51,2172,1610,08624
12.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:51,6042,5480,38723
13.19Felipe MassaWilliams FW36 1:51,9532,8970,34920
14.13Pastor MaldonadoLotus E221:52,1253,0690,17225
15.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:52,1463,0900,02119
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:52,1713,1150,02515
17.99Adrian SutilSauber C33 1:52,2373,1810,06622
18.8Romain GrosjeanLotus E221:52,9063,8500,66926
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:54,1135,0571,20715
20.9Marcus EricssonCaterham CT051:54,4755,4190,36226
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:54,6075,5510,13221
22.4Max ChiltonMarussia MR03 1:55,1706,1140,56317
107% najlepszego czasu: 1:56,690

Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas treningu inaugurującego tegoroczne Grand Prix Singapuru, wyprzedzając w tabeli Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga.

Sesja rozpoczęła się i przebiegała w sprzyjających warunkach pogodowych. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Max Chilton, a pomiarowe okrążenie pokonał Lewis Hamilton. W międzyczasie jego zespołowy kolega – Nico Rosberg zgłosił odpadnięcie prawego lusterka i wrócił do garażu Mercedesa.

Gdy z uwagi na dodatkowy komplet ogumienia, jaki można wykorzystać wyłącznie w pierwszych trzydziestu minutach akcja na torze nabrała tempa, Rosberg awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:51,640s, zgłaszając chwile później problemy z wrzucaniem wyższych biegów. Dwie minuty później jego rezultat przebił Kimi Raikkonen, który zszedł do poziomu 1:51,269s.

Tradycyjnie już także, kierowcy coraz częściej ryzykowali jazdą na limicie: Sebastian Vettel niemal dotknął ściany przejeżdżając dwunasty zakręt. Tymczasem bolid Estebana Gutierreza stał na podnośnikach w garażu z Saubera ze zdementowaną podłogą. Chociaż Meksykanin ciągle przebywał w garażu, to jednak nie zanosiło się na to, by miał wkrótce pojawić się na torze.

Blisko końca pierwszych trzydziestu minut jazd, Kamui Kobayashi obrócił swojego Caterhama w piątym zakręcie. Tymczasem na czele najpierw na prowadzenie wysunął się Vettel z czasem 1:50,411, a następnie na drugie miejsce awansował Alonso (strata około 0,25s). Po dziesięciu minutach najlepszym czasem popisał się Rosberg, który zszedł poniżej bariery 1:50s, notując 1:49,205s. Co ciekawe Niemiec przekazał chwilę później przez radio, iż nie chce znać swojej obecnej przewagi.

Na półmetku sesji czasu okrążenia nie odnotowali tylko Gutierrez oraz Button. Brytyjczyk znajdował się jednak na torze i po pierwszym pomiarowym kółku przesunął się na dziesiątą lokatę. W tym samym czasie jego zespołowy kolega z McLarena – Kevin Magnussen, zajmował ósme miejsce. Krótko przed końcem pierwszej godziny treningu, Marcus Ericsson zgłosił problemy z podłogą w swoim samochodzie i zjechał do alei serwisowej w celu przeprowadzenia jej kontroli. Tymczasem Sebastian Vettel przyznał przez radio, że jego bolid otarł się o ścianę w dwudziestym pierwszym zakręcie.

Kilka chwil później Fernando Alonso znalazł się na czele klasyfikacji sesji z czasem 1:49.056. Z dobrej strony prezentowali się także kierowcy Toro Rosso, którzy na około pół godziny przed końcem zajęć zajmowali siódme i ósme miejsce (nieco lepszym wynikiem legitymował się Jean-Eric Vergne). Pięć minut później na tor wyjechał pechowy Gutierrez. Pierwsze pomiarowe okrążenie dało zawodnikowi szwajcarskiej stajni osiemnaste miejsce. Na piątą pozycję – za Vettela – przesunął się Daniel Ricciardo.

Ostatnich piętnaście minut nie przyniosło zaskakujących rozstrzygnięć. Do jedynej kryzysowej sytuacji doprowadził Jean-Eric Vergne, który zatrzymał swój samochód na końcu alei serwisowej. Po powrocie do garażu, Francuz nie pojawił się już na torze. Nieco później, po zjeździe do alei serwisowej Kimiego Raikkonena, przednie hamulce w jego bolidzie stanęły w płomieniach, a mechanicy Ferrari zostali zmuszeni do użycia gaśnic. Zwieńczeniem sesji było zatrzymanie się Vettela na końcu pit lane. Biorąc pod uwagę niepewną sytuację silnikową Niemca, ewentualna usterka któregoś z elementów składowych jednostki napędowej, ściągnie na niego karę cofnięcia na starcie wyścigu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 83%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MPOWER, 19.09.2014 14:15[!]
@Karol24
Jak sam mawia zainteresowany, to jego ulubiony tor.
Johnny Bravo, 19.09.2014 16:09[!]
Czyim ulubionym torem jest Marina Bay?
marcin_114, 19.09.2014 18:14[!]
@Johnny Bravo
Przed GP Singapuru każdego kierowcy.
MPOWER, 19.09.2014 19:00[!]
@Johnny Bravo
Widzisz....problemem jest to, że post przede mną został usunięty.
Chodzi o Alonso. To jego ulubiony tor.
Johnny Bravo, 20.09.2014 08:26[!]
A to dziwne, bo Hiszpan od lat powtarza, że jego ulubionym torem jest Sepang, m.in. dlatego że tam zdobył swoje pierwsze PP, jak i odwrotnie twierdzi, że dlatego tam zdobył PP w nienajlepszym bolidzie, bo tor mu bardzo przypasował.
MPOWER, 20.09.2014 10:43[!]
Widzisz, od lat twierdzę, że Alonso się nie powinno słuchać bo gada jak flaga na wietrze. Kilka wywiadów jego słyszałem i zawsze mówił że Singapur. A tu widać, że Sepang. Więc jak mu wierzyć?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca