|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2014 | 21 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:49,056 | - | - | 16 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:49,178 | 0,122 | 0,122 | 23 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:49,205 | 0,149 | 0,027 | 24 |
4. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:49,874 | 0,818 | 0,669 | 27 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:50,122 | 1,066 | 0,248 | 21 |
6. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:50,539 | 1,483 | 0,417 | 11 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:50,783 | 1,727 | 0,244 | 19 |
8. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:50,922 | 1,866 | 0,139 | 21 |
9. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:50,990 | 1,934 | 0,068 | 26 |
10. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:51,131 | 2,075 | 0,141 | 23 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:51,217 | 2,161 | 0,086 | 24 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:51,604 | 2,548 | 0,387 | 23 |
13. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:51,953 | 2,897 | 0,349 | 20 |
14. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:52,125 | 3,069 | 0,172 | 25 |
15. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:52,146 | 3,090 | 0,021 | 19 |
16. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:52,171 | 3,115 | 0,025 | 15 |
17. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:52,237 | 3,181 | 0,066 | 22 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:52,906 | 3,850 | 0,669 | 26 |
19. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:54,113 | 5,057 | 1,207 | 15 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:54,475 | 5,419 | 0,362 | 26 |
21. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:54,607 | 5,551 | 0,132 | 21 |
22. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:55,170 | 6,114 | 0,563 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:56,690 |
|
|
Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas treningu inaugurującego tegoroczne Grand Prix Singapuru, wyprzedzając w tabeli Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga.
Sesja rozpoczęła się i przebiegała w sprzyjających warunkach pogodowych. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Max Chilton, a pomiarowe okrążenie pokonał Lewis Hamilton. W międzyczasie jego zespołowy kolega – Nico Rosberg zgłosił odpadnięcie prawego lusterka i wrócił do garażu Mercedesa.
Gdy z uwagi na dodatkowy komplet ogumienia, jaki można wykorzystać wyłącznie w pierwszych trzydziestu minutach akcja na torze nabrała tempa, Rosberg awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:51,640s, zgłaszając chwile później problemy z wrzucaniem wyższych biegów. Dwie minuty później jego rezultat przebił Kimi Raikkonen, który zszedł do poziomu 1:51,269s.
Tradycyjnie już także, kierowcy coraz częściej ryzykowali jazdą na limicie: Sebastian Vettel niemal dotknął ściany przejeżdżając dwunasty zakręt. Tymczasem bolid Estebana Gutierreza stał na podnośnikach w garażu z Saubera ze zdementowaną podłogą. Chociaż Meksykanin ciągle przebywał w garażu, to jednak nie zanosiło się na to, by miał wkrótce pojawić się na torze.
Blisko końca pierwszych trzydziestu minut jazd, Kamui Kobayashi obrócił swojego Caterhama w piątym zakręcie. Tymczasem na czele najpierw na prowadzenie wysunął się Vettel z czasem 1:50,411, a następnie na drugie miejsce awansował Alonso (strata około 0,25s). Po dziesięciu minutach najlepszym czasem popisał się Rosberg, który zszedł poniżej bariery 1:50s, notując 1:49,205s. Co ciekawe Niemiec przekazał chwilę później przez radio, iż nie chce znać swojej obecnej przewagi.
Na półmetku sesji czasu okrążenia nie odnotowali tylko Gutierrez oraz Button. Brytyjczyk znajdował się jednak na torze i po pierwszym pomiarowym kółku przesunął się na dziesiątą lokatę. W tym samym czasie jego zespołowy kolega z McLarena – Kevin Magnussen, zajmował ósme miejsce. Krótko przed końcem pierwszej godziny treningu, Marcus Ericsson zgłosił problemy z podłogą w swoim samochodzie i zjechał do alei serwisowej w celu przeprowadzenia jej kontroli. Tymczasem Sebastian Vettel przyznał przez radio, że jego bolid otarł się o ścianę w dwudziestym pierwszym zakręcie.
Kilka chwil później Fernando Alonso znalazł się na czele klasyfikacji sesji z czasem 1:49.056. Z dobrej strony prezentowali się także kierowcy Toro Rosso, którzy na około pół godziny przed końcem zajęć zajmowali siódme i ósme miejsce (nieco lepszym wynikiem legitymował się Jean-Eric Vergne). Pięć minut później na tor wyjechał pechowy Gutierrez. Pierwsze pomiarowe okrążenie dało zawodnikowi szwajcarskiej stajni osiemnaste miejsce. Na piątą pozycję – za Vettela – przesunął się Daniel Ricciardo.
Ostatnich piętnaście minut nie przyniosło zaskakujących rozstrzygnięć. Do jedynej kryzysowej sytuacji doprowadził Jean-Eric Vergne, który zatrzymał swój samochód na końcu alei serwisowej. Po powrocie do garażu, Francuz nie pojawił się już na torze. Nieco później, po zjeździe do alei serwisowej Kimiego Raikkonena, przednie hamulce w jego bolidzie stanęły w płomieniach, a mechanicy Ferrari zostali zmuszeni do użycia gaśnic. Zwieńczeniem sesji było zatrzymanie się Vettela na końcu pit lane. Biorąc pod uwagę niepewną sytuację silnikową Niemca, ewentualna usterka któregoś z elementów składowych jednostki napędowej, ściągnie na niego karę cofnięcia na starcie wyścigu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 83%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|