|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2014 | 21 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:47,490 | - | - | 25 |
2. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:47,623 | 0,133 | 0,133 | 28 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:47,790 | 0,300 | 0,167 | 28 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:48,031 | 0,541 | 0,241 | 29 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:48,041 | 0,551 | 0,010 | 5 |
6. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:48,358 | 0,868 | 0,317 | 33 |
7. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:48,435 | 0,945 | 0,077 | 30 |
8. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:48,653 | 1,163 | 0,218 | 30 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:48,751 | 1,261 | 0,098 | 30 |
10. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:48,770 | 1,280 | 0,019 | 31 |
11. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:48,800 | 1,310 | 0,030 | 33 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:49,062 | 1,572 | 0,262 | 33 |
13. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:49,075 | 1,585 | 0,013 | 30 |
14. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:49,139 | 1,649 | 0,064 | 13 |
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:49,170 | 1,680 | 0,031 | 34 |
16. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:49,290 | 1,800 | 0,120 | 36 |
17. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:49,361 | 1,871 | 0,071 | 29 |
18. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:49,971 | 2,481 | 0,610 | 28 |
19. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:50,612 | 3,122 | 0,641 | 24 |
20. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:51,558 | 4,068 | 0,946 | 21 |
21. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:52,075 | 4,585 | 0,517 | 33 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:52,936 | 5,446 | 0,861 | 31 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:55,014 |
|
|
Drugi trening tradycyjnie na torze w Singapurze odbywa się już w ciemnościach, które podkreślają wyjątkowość tej rundy. Temperatury asfaltu są w związku z tym niższe i bardziej zbliżone do tych oczekiwanych w wyścigu. Jako pierwsi na rekonesans udali się kierowcy Marussii oraz Caterhama i to oni wykręcili pierwsze czasy okrążeń.
Już po kilku minutach akcja na torze rozkręciła się na dobre, a początkowo na czele tabeli meldowali się kierowcy Force India, jednak były to wyniki około 3 sekundy wolniejsze od tych z pierwszego treningu. Nieco lepsze tempo zaprezentował Daniel Ricciardo, który zbliżył się do złamania granicy 1:50.
Kierowcy Mercedesa tradycyjnie wskoczyli na pierwsze miejsca po swoim wyjeździe, schodząc do czasu 1:49,075, który dał Rosbergowi pozycję lidera. Jednak z tonu nie spuszczał Fernando Alonso, który w pierwszej sesji okazał się być najszybszym zawodnikiem. Tym razem Hiszpan na pierwszych kółkach stracił 0,3 sekundy do Niemca.
Po 30 minutach zawodnicy postanowili wypróbować super-miękką mieszankę. Dzięki niej na pierwsze miejsce wskoczył Sergio Perez z wynikiem 1:48,653. Tymczasem problemy Vettela z jednostką napędową, które dotknęły go w pierwszy treningu, przeniosły się również na drugą sesję. W bolidzie Niemca trwały wytężone prace, jednak po 35 minutach sesji wciąż nie był w stanie wyjechać na trasę. Obowiązki mające na celu przygotować Red Bulla do wyścigu wykonywał zatem jedynie Ricciardo, który poprawił czas Pereza o 0,8 sekundy.
Sesja przebiegała w dość spokojnym rytmie, jednak Pastor Maldonado postanowił "urozmaicić" akcję. Wenezuelczyk rozbił swojego Lotusa w dziesiątym zakręcie, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Sesja została wznowiona po kilku minutach, a szybki przejazd zaliczył Hamilton, który z przewagą 0,3 sekundy nad Ricciardo wskoczył na pierwsze miejsce. Ponownie do Mercedesa zbliżył się Alonso, który meldował się z wynikiem zaledwie 0,133 sekundy gorszym.
Sporą część treningu kierowcy poświęcili długim przejazdom. Niektórym udało się wykonać nawet dwa długie przejazdy, jeden na super-miękkich, a drugi na miękkich oponach. W komunikatach radiowych słyszeliśmy sporo narzekania na degradację tylnych gum, jednak na tym obiekcie można to zaliczyć do normy.
Tymczasem Red Bull ukończył prace w bolidzie Vettela na 8 minut przed końcem sesji. Niemiec był w stanie przejechać kilka kółek, jednak z pewnością będzie mu brakowała straconego dzisiaj czasu spowodowanego awarią jednostki napędowej. Mimo wszystko udało mu się wykręcić całkiem konkurencyjny czas i obecny mistrz świata wskoczył na piąte miejsce, tuż za Kimiego Raikkonena.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|