|
|
|
|
|
|
Japanese Grand Prix 2014 | 5 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:33,228 | - | - | 14 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:34,210 | 0,982 | 0,982 | 10 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:34,439 | 1,211 | 0,229 | 12 |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:34,564 | 1,336 | 0,125 | 12 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:35,061 | 1,833 | 0,497 | 16 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:35,086 | 1,858 | 0,025 | 13 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:35,251 | 2,023 | 0,165 | 16 |
8. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:35,494 | 2,266 | 0,243 | 8 |
9. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:35,538 | 2,310 | 0,044 | 17 |
10. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:35,549 | 2,321 | 0,011 | 16 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:35,732 | 2,504 | 0,183 | 15 |
12. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:35,995 | 2,767 | 0,263 | 5 |
13. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:36,365 | 3,137 | 0,370 | 8 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:36,407 | 3,179 | 0,042 | 22 |
15. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:36,460 | 3,232 | 0,053 | 6 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:36,558 | 3,330 | 0,098 | 19 |
17. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:36,617 | 3,389 | 0,059 | 12 |
18. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:36,626 | 3,398 | 0,009 | 20 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:37,367 | 4,139 | 0,741 | 12 |
20. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:37,883 | 4,655 | 0,516 | 17 |
21. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:38,102 | 4,874 | 0,219 | 15 |
22. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:38,784 | 5,556 | 0,682 | 12 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,754 |
|
|
Szalejący na Pacyfiku tajfun nie wpłynął jeszcze na pogodę nad Suzuką, więc ostatnia godzina przygotowań przed Grand Prix Japonii rozpoczęła się w dobrych warunkach. Standardowo podczas trzeciego treningu zawodnicy nie zwlekali z wyjazdami na tor i choć część okrążeń była tylko wyjazdowa , to jednak Vergne i Gutierrez od razu zaczęli pracę.
Obaj rozpoczęli od pierwszy razów – Francuz otworzył tabelę z czasami wynikiem 1:36,886s natomiast Meksykanin był pierwszym zawodnikiem, który zaliczył ostre ratowanie w zakręcie 130R – ostatecznie udało mu się uniknąć barier i pojechać dalej. Kilka chwil później na listę kierowców z kłopotami wpisał się Marcus Ericsson, który obrócił swój bolid w szykanie.
Po 10 minutach na czele znajdował się Jeonson Button, który z wynikiem 1:36:299s wyprzedzał Daniela Ricciardo i Kevina Magnussena. Starszy z zawodników McLarena długo nie zabawił na czele, gdyż jeszcze przed połową sesji na torze pojawiły się Ferrari, Williamsy i Mercedesy, które to właśnie wskoczyły na czoło po swoich pierwszych pomiarowych okrążeniach. – najpierw Rosberg znalazł się na czele z wynikiem 1:34,516s, a później Hamilton pojechał jeszcze szybciej i wpisał swoje nazwisko na czoło tabeli. W połowie treningu czołową trójkę uzupełniał Alonso przed Massą, Bottasem, Vergne, Riciardo, Buttonem, Raikkonenem i Magnussenem.
Jak na Suzukę przystało nie brakowało też kłopotów, choć nie było to nic spektakularnego i kończyło się na przestrzelonych zakrętach i lekkich wyjazdach poza tor. W użyciu cały czas były twarde opony i ten stan zmienił za sprawą Jeana-Erica Vergne, który jako pierwszy ubrał pośrednie opony, jednak nie był w stanie ich wykorzystać, gdyż po zaledwie trzech kółkach zjechał do garażu z powodu problemów z samochodem, które zakończyły jego jazdę.
Trzeci trening skończył się zbyt szybko także dla Vettela, w którego bolidzie pojawiły się kłopoty z turbo oraz dla Kimiego Raikkonena, który stracił moc w swoim aucie. Na 15 minut przed końcem rozpoczęły się szybkie kółka na miękkich oponach. Pierwszym z czołówki, który zdecydował się na taki krok był Ricciardo, jednak Mercedesy i tak były poza zasięgiem. Nico Rosberg podczas swojego szybkiego kółka poprawił się o ponad sekundę pomimo błędu w zakręcie Spoon. Podobna sztuka nie udała się jednak Hamiltonowi, który zbyt szybko wszedł w pierwszy zakręt i spotkał się z barierami.
Żółte flagi zniknęły na około trzy minuty przed końcem, umożliwiając zawodnikom walkę o lepszy czas, jednak ostatecznie Rosberg okazał się niepokonany. W międzyczasie również oba Lotusy zaliczyły wycieczkę na żwir w pierwszym zakręcie, jednak i Grosjeanowi i Maldonado udało się uniknąć barier. Ostatecznie za Rosbergiem znalazł się Hamilton, przed Alonso, Massą, Bottasem, Ricciardo, Magnussenem, Vergne, Kwiatem i Buttonem.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 5,7 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|