F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201423 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:42,113--35
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:42,1960,0830,08337
3.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:42,8950,7820,69937
4.1Sebastian VettelRed Bull RB101:42,9590,8460,06433
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:43,0700,9570,11134
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:43,1831,0700,11332
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:43,4891,3760,30633
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:43,5031,3900,01423
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:43,5461,4330,04338
10.19Felipe MassaWilliams FW36 1:43,5581,4450,01234
11.11Sergio PerezForce India VJM07 1:43,7461,6330,18837
12.13Pastor MaldonadoLotus E221:44,0051,8920,25938
13.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:44,0681,9550,06332
14.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:44,1572,0440,08939
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:44,3162,2030,15938
16.99Adrian SutilSauber C33 1:44,7632,6500,44737
17.8Romain GrosjeanLotus E221:44,9862,8730,22335
18.10Kamui KobayashiCaterham CT051:45,5053,3920,51938
19.46Will StevensCaterham CT051:47,0574,9441,55234
20.14Fernando AlonsoFerrari F14 T---2
107% najlepszego czasu: 1:49,261

Podczas wieczornego treningu na torze Yas Marina najlepszym czasem okrążenia ponownie popisał się Lewis Hamilton. Czołową piątkę klasyfikacji sesji uzupełniły nazwiska Rosberga, Magnussena, Vettela i Bottasa.

Wieczorem jako pierwszy na tor wyjechał Adrian Sutil. Niemiec zdecydował się nie zjeżdżać do alei serwisowej i odnotował pierwszy czas sesji – 1:47,412s. Niedługo później na pierwsze miejsce awansował Felipe Massa z rezultatem 1:45,055s. Tymczasem Danił Kwiat narzekał przez radio na częste blokowanie się przednich kół w jego samochodzie.

Po dziesięciu minutach od startu sesji aleję serwisową opuścili dwaj pretendenci do tytułu mistrzowskiego: Lewis Hamilton oraz Nico Rosberg. Po pierwszych okrążeniach duetu Srebrnych Strzał na czele tabeli znajdował się wicelider klasyfikacji generalnej. Trzecie miejsce należało do Vettela, czwarte – Magnussena. Niedługo później Adrian Sutil wyjechał zablokował koła na dojeździe do ósmego zakrętu, zgłaszając swej ekipie awarię tarczy hamulcowych.

Dwadzieścia minut od startu sesji Fernando Alonso zatrzymał swoje Ferrari pomiędzy zakrętami 19 i 20, powodując na krótko wywieszenie żółtych flag. Krótko po usunięciu samochodu z toru stajnia z Maranello poinformowała na swoim Twitterze, że przyczyną przerwania programu Hiszpana była usterka elektryki. Niedługo po tym Kamui Kobayashi jako pierwszy pojawił się na torze na supermiękkim ogumieniu – wkrótce większość kierowców kręciła już czasy okrążeń na mieszance oznaczonej czerwonym kolorem. Na mniej niż dziesięć minut przed półmetkiem sesji na czoło tabeli wysunął się Vettel z czasem 1:42,959s, który następnie zaczął zgłaszać problemy z przyczepnością na tylnej osi.

Po tym jak najszybsza dostępna mieszanka znalazła się w samochodach kierowców Mercedesa, powrócili oni na dwa pierwsze miejsca. Trzeci Magnussen tracił do drugiego w klasyfikacji sesji Rosberga około pół sekundy. Nienajlepiej sesja rozpoczęła się dla Buttona. Pierwszą jej połowę Anglik spędził w garażu McLarena, który pracował nad niezawodnością jego MP4-29. Po wyjeździe z alei serwisowej mistrz świata z 2009 nie był do końca zadowolony z samochodu i narzekał na jego prowadzenie.

Kolejne minuty drugiego treningu zespoły zwyczajowo poświęciły na porównywanie ogumienia i dłuższe przejazdy. Względnie szybkie tempo prezentował jedynie Button, który po awansie na ósme miejsce, zgłosił usterkę pedału hamulca i ponownie zanurkował do garażu stajni z Woking. Podczas gdy większość kierowców przejechała w trakcie treningu około dwudziestu okrążeń, Brytyjczyk pokonał ich zaledwie sześć, podobnie jak debiutujący – z problemami – w Caterhamie Stevens.

Sebastian Vettel nie był do końca zadowolony ze swej pozycji na torze: „Mam problem, utknąłem za Perezem. Nie mogę użyć DRS i raczej nigdy go nie wyprzedzę” – narzekał czterokrotny mistrz świata. Tymczasem Meksykanin, jadący w tym czasie na miękkiej mieszane usłyszał od swojego zespołu, że nie musi martwić się o degradację tylnych opon. Zupełnie inny komunikat usłyszał chwilę później korzystający z supermiękkiego ogumienia Bottas. W sumie Fin pokonał na nim aż 19 okrążeń.

Pod koniec sesji dyrekcja wyścigu po raz kolejny sprawdziła działanie systemu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, określając strefę ograniczenia prędkości pomiędzy dwunastym i czternastym sektorem (zgodnie z podziałem stosowanym przez FIA).

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sir Wolf, 21.11.2014 16:17[!]
"Sebastian Vettel nie był do końca zadowolony ze swej pozycji na torze: „Mam problem, utknąłem za Perezem. Nie mogę użyć DRS i raczej nigdy go nie wyprzedzę” – narzekał czterokrotny mistrz świata."

No to już wie, co czuł Alonso 4 lata temu, kiedy przegrał tytuł.
marrcus, 21.11.2014 18:12[!]
a co zepsuł mu sie ?
windulek, 21.11.2014 20:45[!]
Kryste...Nie widze innej opcji jask WM dla LH.... :D
agentwrogiegoukladu, 21.11.2014 22:47[!]
różnica z Rosbergiem znikoma, wszystko jest cały czas możliwe
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca