|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2014 | 23 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:42,113 | - | - | 35 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:42,196 | 0,083 | 0,083 | 37 |
3. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:42,895 | 0,782 | 0,699 | 37 |
4. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:42,959 | 0,846 | 0,064 | 33 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:43,070 | 0,957 | 0,111 | 34 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:43,183 | 1,070 | 0,113 | 32 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:43,489 | 1,376 | 0,306 | 33 |
8. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:43,503 | 1,390 | 0,014 | 23 |
9. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:43,546 | 1,433 | 0,043 | 38 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:43,558 | 1,445 | 0,012 | 34 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:43,746 | 1,633 | 0,188 | 37 |
12. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:44,005 | 1,892 | 0,259 | 38 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:44,068 | 1,955 | 0,063 | 32 |
14. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:44,157 | 2,044 | 0,089 | 39 |
15. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:44,316 | 2,203 | 0,159 | 38 |
16. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:44,763 | 2,650 | 0,447 | 37 |
17. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:44,986 | 2,873 | 0,223 | 35 |
18. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:45,505 | 3,392 | 0,519 | 38 |
19. | 46 | Will Stevens | Caterham CT05 | | 1:47,057 | 4,944 | 1,552 | 34 |
20. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:49,261 |
|
|
Podczas wieczornego treningu na torze Yas Marina najlepszym czasem okrążenia ponownie popisał się Lewis Hamilton. Czołową piątkę klasyfikacji sesji uzupełniły nazwiska Rosberga, Magnussena, Vettela i Bottasa.
Wieczorem jako pierwszy na tor wyjechał Adrian Sutil. Niemiec zdecydował się nie zjeżdżać do alei serwisowej i odnotował pierwszy czas sesji – 1:47,412s. Niedługo później na pierwsze miejsce awansował Felipe Massa z rezultatem 1:45,055s. Tymczasem Danił Kwiat narzekał przez radio na częste blokowanie się przednich kół w jego samochodzie.
Po dziesięciu minutach od startu sesji aleję serwisową opuścili dwaj pretendenci do tytułu mistrzowskiego: Lewis Hamilton oraz Nico Rosberg. Po pierwszych okrążeniach duetu Srebrnych Strzał na czele tabeli znajdował się wicelider klasyfikacji generalnej. Trzecie miejsce należało do Vettela, czwarte – Magnussena. Niedługo później Adrian Sutil wyjechał zablokował koła na dojeździe do ósmego zakrętu, zgłaszając swej ekipie awarię tarczy hamulcowych.
Dwadzieścia minut od startu sesji Fernando Alonso zatrzymał swoje Ferrari pomiędzy zakrętami 19 i 20, powodując na krótko wywieszenie żółtych flag. Krótko po usunięciu samochodu z toru stajnia z Maranello poinformowała na swoim Twitterze, że przyczyną przerwania programu Hiszpana była usterka elektryki. Niedługo po tym Kamui Kobayashi jako pierwszy pojawił się na torze na supermiękkim ogumieniu – wkrótce większość kierowców kręciła już czasy okrążeń na mieszance oznaczonej czerwonym kolorem. Na mniej niż dziesięć minut przed półmetkiem sesji na czoło tabeli wysunął się Vettel z czasem 1:42,959s, który następnie zaczął zgłaszać problemy z przyczepnością na tylnej osi.
Po tym jak najszybsza dostępna mieszanka znalazła się w samochodach kierowców Mercedesa, powrócili oni na dwa pierwsze miejsca. Trzeci Magnussen tracił do drugiego w klasyfikacji sesji Rosberga około pół sekundy. Nienajlepiej sesja rozpoczęła się dla Buttona. Pierwszą jej połowę Anglik spędził w garażu McLarena, który pracował nad niezawodnością jego MP4-29. Po wyjeździe z alei serwisowej mistrz świata z 2009 nie był do końca zadowolony z samochodu i narzekał na jego prowadzenie.
Kolejne minuty drugiego treningu zespoły zwyczajowo poświęciły na porównywanie ogumienia i dłuższe przejazdy. Względnie szybkie tempo prezentował jedynie Button, który po awansie na ósme miejsce, zgłosił usterkę pedału hamulca i ponownie zanurkował do garażu stajni z Woking. Podczas gdy większość kierowców przejechała w trakcie treningu około dwudziestu okrążeń, Brytyjczyk pokonał ich zaledwie sześć, podobnie jak debiutujący – z problemami – w Caterhamie Stevens.
Sebastian Vettel nie był do końca zadowolony ze swej pozycji na torze: „Mam problem, utknąłem za Perezem. Nie mogę użyć DRS i raczej nigdy go nie wyprzedzę” – narzekał czterokrotny mistrz świata. Tymczasem Meksykanin, jadący w tym czasie na miękkiej mieszane usłyszał od swojego zespołu, że nie musi martwić się o degradację tylnych opon. Zupełnie inny komunikat usłyszał chwilę później korzystający z supermiękkiego ogumienia Bottas. W sumie Fin pokonał na nim aż 19 okrążeń.
Pod koniec sesji dyrekcja wyścigu po raz kolejny sprawdziła działanie systemu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, określając strefę ograniczenia prędkości pomiędzy dwunastym i czternastym sektorem (zgodnie z podziałem stosowanym przez FIA).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|