F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201430 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:40,691--19
2.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:40,8430,1520,15220
3.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:41,0280,3370,18519
4.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:41,1110,4200,08320
5.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:41,2740,5830,16318
6.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:41,4020,7110,12815
7.1Sebastian VettelRed Bull RB101:41,5230,8320,1219
8.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:41,6420,9510,11919
9.19Felipe MassaWilliams FW36 1:41,6860,9950,04423
10.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:41,8301,1390,14422
11.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:41,9231,2320,09314
12.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:42,1171,4260,19420
13.99Adrian SutilSauber C33 1:42,3651,6740,24821
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:42,8692,1780,50421
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:42,9042,2130,03523
16.17Jules BianchiMarussia MR03 1:43,8253,1340,92118
17.9Marcus EricssonCaterham CT051:45,7755,0841,95024
18.4Max ChiltonMarussia MR03 1:46,9116,2201,13610
19.10Kamui KobayashiCaterham CT051:51,18010,4894,2695
20.8Romain GrosjeanLotus E22---4
21.11Sergio PerezForce India VJM07 ---2
22.13Pastor MaldonadoLotus E22---2
107% najlepszego czasu: 1:47,739

Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Malezji, wyprzedzając w tabeli rezultatów Raikkonena i Rosberga.

Sesję tradycyjnie zainaugurowały przejazdy instalacyjne. Jako pierwszy aleje serwisową opuścił Fernando Alonso, zaraz za nim z garażu wyjechał Marcus Ericsson. Pierwsze minuty przyniosły pierwsze problemy: Nico Rosberg doniósł przez radio ekipie Mercedesa o dziwnie działających tylnych hamulcach. Jako ostatni okrążenie wyjazdowe ukończył Sebastian Vettel.

Bolid McLarena przyciągał uwagę zupełnie nowym projektem końcówki nosa, która obecnie w większym stopniu przypominała koncepcję stosowaną przez Force India czy Toro Rosso. Po nieco ponad piętnastu minutach Esteban Gutierrez odnotował pierwszy czas weekendu: 1:45,851s. Niedługo po tym, na czele tabeli znajdował się już Bottas i jego Williams (1:44,359s).

Dzięki regulaminowemu zapisowi o oddaniu zespołom dodatkowego kompletu ogumienia, możliwego do wykorzystania wyłącznie w pierwszych trzydziestu minutach porannej sesji, na torze nie brakowało bolidów. Wyniki zmieniały się jak w kalejdoskopie, a korespondencyjną walkę o pierwsze miejsce toczyli ze sobą Alonso i Jenson Button. Starania dwójki kierowców pokrzyżowało zatrzymanie się Romaina Grosjeana pomiędzy dziewiątym, a dziesiątym zakrętem i związane z nim wywieszenie żółtych flag. Przed rozpoczęciem weekendu Francuz przyznawał, iż w Malezji nie spodziewa się rewolucji, ale liczy na dokonanie postępów w kluczowych obszarach samochodu.

Upływające pół godziny zajęć w efektownym stylu zakończył Adrian Sutil. Zjeżdżając do alei serwisowej Niemiec najechał na trawę i po utracie kontroli nad samochodem obrócił go wokół własnej osi. Kierowca Saubera utrzymał przy pracy jednostkę napędową i powrócił do garażu szwajcarskiej ekipy. Po trzydziestu minutach na czele tabeli znajdował się Alonso z czasem 1:41,923s. Drugie miejsce zajmował Magnussen, a trzecie Nico Rosberg.

Niezbyt optymistycznie weekend w Malezji rozpoczął Caterham. Po tym, jak Kamui Kobayashi przejechał zaledwie pięć kółek, zespół odkrył w jego samochodzie problem związany z magazynowaniem energii. Jego usunięcie okazało się niemożliwe w pozostałym do końca sesji czasie.

Zbliżając się do zakończenia godziny jazd, najlepszy rezultat poprawił Magnussen, który urwał z osiągnięcia Alonso około sześć dziesiętnych sekundy. Krótko później Duńczyk zatrzymał swojego McLarena na dojeździe do alei serwisowej. W tym samym czasie pierwszy przejazd z prawdziwego zdarzenia realizował Sebastian Vettel. W bolidzie Niemca znajdowała się twardsza mieszanka, pozwalająca mu na pokonanie okrążenia tempem 1:46s. Wchodząc w ostatnie pół godziny zajęć, wyznacznikiem dla kierowców był rezultat Kimiego Raikkonena: 1:40,843s.

Chwilę później pałeczkę przejął Lewis Hamilton. Brytyjczyk pokonał pętlę Sepang o dwie dziesiętne sekundy szybciej od Fina, spychając go na drugie miejsce, przed swego zespołowego partnera z Mercedesa – Nico Rosberga. Duże problemy sprawiał kierowcom przejazd ósmego zakrętu. Choć najczęściej panowanie nad samochodem tracił w nim Fernando Alonso, drobna przygoda przytrafiła się w tym miejscu także Felipe Massie. Na piętnaście minut przed końcem, Pastor Maldonado został poproszony przez inżyniera o zatrzymanie samochodu. Z bolidem walczył Kwiat – Rosjanin zdając relację zespołowi przyznał: Samochód nie nadaje się do jazdy. Walczę by utrzymywać się na torze.

Przebłyskiem nadziei dla fanów Lotusa mógł być fakt, że na kilka minut przed końcem sesji, na torze ponownie pojawił się Grosjean. W międzyczasie w garażu Force India trwały wytężone prace nad bolidem Sergio Pereza, w którym na początku treningu doszło do problemów z układem paliwowym. Meksykanin nie zdołał jednak wyjechać na tor.


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca