|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2014 | 30 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:39,909 | - | - | 30 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:39,944 | 0,035 | 0,035 | 30 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:39,970 | 0,061 | 0,026 | 30 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:40,051 | 0,142 | 0,081 | 32 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:40,103 | 0,194 | 0,052 | 29 |
6. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:40,112 | 0,203 | 0,009 | 34 |
7. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:40,276 | 0,367 | 0,164 | 29 |
8. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:40,628 | 0,719 | 0,352 | 28 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:40,638 | 0,729 | 0,010 | 35 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:40,691 | 0,782 | 0,053 | 34 |
11. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:40,777 | 0,868 | 0,086 | 33 |
12. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:41,014 | 1,105 | 0,237 | 20 |
13. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:41,257 | 1,348 | 0,243 | 28 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:41,325 | 1,416 | 0,068 | 32 |
15. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:41,407 | 1,498 | 0,082 | 34 |
16. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:41,671 | 1,762 | 0,264 | 25 |
17. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:42,531 | 2,622 | 0,860 | 14 |
18. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:43,638 | 3,729 | 1,107 | 20 |
19. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:43,752 | 3,843 | 0,114 | 29 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:45,703 | 5,794 | 1,951 | 31 |
21. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | - | - | - | - |
22. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:46,903 |
|
|
Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugiej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Malezji. Kolejne cztery lokaty zajęli Raikkonen, Vettel, Hamilton i Alonso.
Drugi trening rozpoczął się w sprzyjających warunkach atmosferycznych, chociaż dane przekazywane zespołom przez FIA mówiło o czterdziestoprocentowym ryzyku wystąpienia opadów deszczu. Jako pierwszy czas okrążenia odnotował jeden z porannych pechowców – Romain Grosjean: 1:44,005s.
Inny los dotknął Kobayashiego – Japończyk nie mógł wziąć udziału w FP2 z powodu ciągłych prac ekipy Caterhama nad jego samochodem. Wracając do akcji: wystarczyła chwila, by na czele tabeli pojawiło się nazwisko Buttona, które następnie przesunęło się za Hulkenberga.
Pięć minut wystarczyło, by Max Chilton wypadł z toru i zakopał swój samochód w żwirze trzeciego zakrętu. Swój bolid – tym razem w ostatnim zakręcie – obrócił także Jean-Eric Vergne. W międzyczasie na czele znajdowało się już nazwisko Bottasa, za którym ze stratą 0,003s znajdował się drugi z kierowców Williamsa, Felipe Massa. Brazylijczyk osiągnął w punkcie pomiaru prędkości 319 km/h. Po piętnastu minutach doszło do usterki skrzyni biegów w Lotusie Grosjeana. Francuz usłyszał tylko przez swojej radio: „Zostań na tym biegu (drugim). Nie zmieniaj biegu”.
Pięć minut później najlepsze osiągnięcia należały już do starych wyjadaczy stawki: Alonso (1:40,737s) przed Hamiltonem (1:40,785s). Trzeci był Vettel ze stratą trzech dziesiętnych do Alonso. Gdy po 35 minutach od rozpoczęcia zajęć w bolidzie Massy znalazła się pośrednia mieszanka ogumienia, Brazylijczyk awansował na pozycję lidera tabeli z czasem 1:40,112s. Bardzo szybko rezultat kierowcy Williamsa pobił Rosberg, który zszedł poniżej bariery 1:40s odnotowując 1:39,909s.
Do formy powracał Sebastian Vettel. Po niemrawym przedpołudniu Niemiec obracał się bliżej czołówki, z okrążenia na okrążenie zmniejszając swoją stratę do zwycięzcy Grand Prix Australii. Jak zauważył Ben Anderson z magazynu Autosport, pierwsza połowa sesji była jedną z najbardziej wyrównanych w tym sezonie, a czołową siódemkę dzieliły cztery dziesiętne sekundy.
Druga część zajęć upływała pod znakiem dłuższych przejazdów i porównywania ogumienia. Hamilton wyjechał poza tor w czwartym zakręcie, a na nieco ponad trzydzieści minut przed końcem do garażu Marussi dotarł bolid Chiltona. W tabeli prowadził Rosberg przed Raikkonenem i Vettelem. W przekazie radiowym Niemiec przekazał swemu inżynierowi uwagi dotyczące zużywania się ogumienia: „Degradacja opcjonalnej (pośredniej) mieszanki zdaje się być wysoka” – powiedział.
Gdy wydawało się, że Grosjean przejedzie w końcu zadowalającą zespół liczbę okrążeń, w bolidzie Francuza po raz kolejny w ten weekend doszło do awarii skrzyni biegów. Trzynaście minut przed końcem bolidy Mercedesa zjechały do alei serwisowej, by wymienić ogumienie. Samochody Rosberga i Hamiltona zostały wyposażone w twardą mieszankę i powróciły na tor. Na szybkie wymiany ogumienia zdecydowali się także McLaren w przypadku Buttona i Williams – Massy. Raikkonen narzekał przez radio: „Tylne opony bardzo się ślizgają”. Krótko po tym Fin zjechał do garażu Ferrari, z którego nie wyjechał już do samego końca sesji.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|