F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201430 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:39,909--30
2.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:39,9440,0350,03530
3.1Sebastian VettelRed Bull RB101:39,9700,0610,02630
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:40,0510,1420,08132
5.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:40,1030,1940,05229
6.19Felipe MassaWilliams FW36 1:40,1120,2030,00934
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:40,2760,3670,16429
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:40,6280,7190,35228
9.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:40,6380,7290,01035
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:40,6910,7820,05334
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:40,7770,8680,08633
12.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:41,0141,1050,23720
13.99Adrian SutilSauber C33 1:41,2571,3480,24328
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:41,3251,4160,06832
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:41,4071,4980,08234
16.11Sergio PerezForce India VJM07 1:41,6711,7620,26425
17.8Romain GrosjeanLotus E221:42,5312,6220,86014
18.4Max ChiltonMarussia MR03 1:43,6383,7291,10720
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:43,7523,8430,11429
20.9Marcus EricssonCaterham CT051:45,7035,7941,95131
21.10Kamui KobayashiCaterham CT05----
22.13Pastor MaldonadoLotus E22----
107% najlepszego czasu: 1:46,903

Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugiej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Malezji. Kolejne cztery lokaty zajęli Raikkonen, Vettel, Hamilton i Alonso.

Drugi trening rozpoczął się w sprzyjających warunkach atmosferycznych, chociaż dane przekazywane zespołom przez FIA mówiło o czterdziestoprocentowym ryzyku wystąpienia opadów deszczu. Jako pierwszy czas okrążenia odnotował jeden z porannych pechowców – Romain Grosjean: 1:44,005s.

Inny los dotknął Kobayashiego – Japończyk nie mógł wziąć udziału w FP2 z powodu ciągłych prac ekipy Caterhama nad jego samochodem. Wracając do akcji: wystarczyła chwila, by na czele tabeli pojawiło się nazwisko Buttona, które następnie przesunęło się za Hulkenberga.

Pięć minut wystarczyło, by Max Chilton wypadł z toru i zakopał swój samochód w żwirze trzeciego zakrętu. Swój bolid – tym razem w ostatnim zakręcie – obrócił także Jean-Eric Vergne. W międzyczasie na czele znajdowało się już nazwisko Bottasa, za którym ze stratą 0,003s znajdował się drugi z kierowców Williamsa, Felipe Massa. Brazylijczyk osiągnął w punkcie pomiaru prędkości 319 km/h. Po piętnastu minutach doszło do usterki skrzyni biegów w Lotusie Grosjeana. Francuz usłyszał tylko przez swojej radio: „Zostań na tym biegu (drugim). Nie zmieniaj biegu”.

Pięć minut później najlepsze osiągnięcia należały już do starych wyjadaczy stawki: Alonso (1:40,737s) przed Hamiltonem (1:40,785s). Trzeci był Vettel ze stratą trzech dziesiętnych do Alonso. Gdy po 35 minutach od rozpoczęcia zajęć w bolidzie Massy znalazła się pośrednia mieszanka ogumienia, Brazylijczyk awansował na pozycję lidera tabeli z czasem 1:40,112s. Bardzo szybko rezultat kierowcy Williamsa pobił Rosberg, który zszedł poniżej bariery 1:40s odnotowując 1:39,909s.

Do formy powracał Sebastian Vettel. Po niemrawym przedpołudniu Niemiec obracał się bliżej czołówki, z okrążenia na okrążenie zmniejszając swoją stratę do zwycięzcy Grand Prix Australii. Jak zauważył Ben Anderson z magazynu Autosport, pierwsza połowa sesji była jedną z najbardziej wyrównanych w tym sezonie, a czołową siódemkę dzieliły cztery dziesiętne sekundy.

Druga część zajęć upływała pod znakiem dłuższych przejazdów i porównywania ogumienia. Hamilton wyjechał poza tor w czwartym zakręcie, a na nieco ponad trzydzieści minut przed końcem do garażu Marussi dotarł bolid Chiltona. W tabeli prowadził Rosberg przed Raikkonenem i Vettelem. W przekazie radiowym Niemiec przekazał swemu inżynierowi uwagi dotyczące zużywania się ogumienia: „Degradacja opcjonalnej (pośredniej) mieszanki zdaje się być wysoka” – powiedział.

Gdy wydawało się, że Grosjean przejedzie w końcu zadowalającą zespół liczbę okrążeń, w bolidzie Francuza po raz kolejny w ten weekend doszło do awarii skrzyni biegów. Trzynaście minut przed końcem bolidy Mercedesa zjechały do alei serwisowej, by wymienić ogumienie. Samochody Rosberga i Hamiltona zostały wyposażone w twardą mieszankę i powróciły na tor. Na szybkie wymiany ogumienia zdecydowali się także McLaren w przypadku Buttona i Williams – Massy. Raikkonen narzekał przez radio: „Tylne opony bardzo się ślizgają”. Krótko po tym Fin zjechał do garażu Ferrari, z którego nie wyjechał już do samego końca sesji.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
shaq, 28.03.2014 09:52[!]
Kimi znowu 2, Alonso się polepszył. Czyżby Ferrari nie było jednak takie słabe?
piwo, 28.03.2014 10:16[!]
Lotus walczy we wlasnej lidze :)
chyba faktycznie nie ma kto tam pracowac. firma z czolowej ekipy spadla na dno. poziom minardi tfu marusi.
mefistofele, 28.03.2014 10:19[!]
@shaq Ferrari się jakby odbudowalo, pytanie tylko czy pogoda nie splata figla ;) wszyscy ustawią samochody na sucho - a w niedziele spadnie deszcze i stawka się przetasuje...
MairJ23, 28.03.2014 12:35[!]
@mefistofele uu a skad kolega wie ze WSZYSCY ustawiaja na sucho ? Czyzby byly jakies tweety od ekip co robia i jaka maja strategie ? nie sadze.
Oni chyba lepiej wiedza jak jest w Malezji - kazdy mowi o tym ze popoludniu o tej porze roku pada ja tam monsunowe deszcze - wiec nie sadze ze szefowie ekip nei biora tego pod uwage. no ale Twoje informacje zapewne sa z samego zrodla :)
mich909090, 28.03.2014 13:20[!]
Merc pewnie tak jak w Australii dopiero w 3 treningu porządnie przyspieszy. Z tego co zauważyłem to Mercedes na długim przejeździe ponownie ma ok 1s przewagi nad resztą.
piwo, 28.03.2014 13:22[!]
ja tam widzialem ze vetel krecil 44 w dlugich przejazdach. ferrari raczej 45. jedynie merc mial zblizone osiagi do vetela chodz tez ciut wolniej .
mich909090, 28.03.2014 13:48[!]
Merce schodziły do 1:43:5(miękka), a Hamilton kręcił 1:44:5 na twardej mieszance, kiedy Vettel robił takie czasy na miękkiej. Wywnioskowałem to po tych grafikach na ekranie ale oczywiście mogę się mylić. Ciekawe gdzie w tym wszystkim jest Williams? Oni też mogą mieć niezłe tempo.
ROOK, 28.03.2014 15:45[!]
Cytat piwo :
Lotus walczy we wlasnej lidze :)
.     Dzisiaj Romain dostał części dla wykręcenia paru kółek, jutro dostanie je Pastor, żeby obydwaj mieli „podkładkę” dla dopuszczenia do wyścigu z braku wykręcenia 107% w kwalifikacjach… :)
monako, 28.03.2014 16:06[!]
Czy można liczyć na wykresy z czasami okrążeń czy nie bardzo?
LH44fan, 28.03.2014 16:40[!]
Treningi to tylko treningi. Spokojnie panowie Red Bull jest słaby. :)
Bruce, 29.03.2014 06:11[!]
Jakie problemy mial Lotus znbolidem Pastora? Bo Romanowi dwukrotnie odmówiła posłuszeństwa skrzynia biegów, a o Wenezuelczyku ani słowa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca