F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201430 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:39,008--13
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:39,2400,2320,23213
3.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:40,1561,1480,91613
4.1Sebastian VettelRed Bull RB101:40,3871,3790,23114
5.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:40,5231,5150,13615
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:40,6861,6780,16314
7.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:40,7361,7280,05014
8.19Felipe MassaWilliams FW36 1:40,7811,7730,04520
9.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:40,8911,8830,11020
10.11Sergio PerezForce India VJM07 1:41,0292,0210,13815
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:41,1822,1740,15318
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:41,4412,4330,25918
13.99Adrian SutilSauber C33 1:41,5522,5440,11115
14.21Esteban GutierrezSauber C33 1:42,0413,0330,48917
15.8Romain GrosjeanLotus E221:42,7493,7410,70816
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:43,5394,5310,79020
17.4Max ChiltonMarussia MR03 1:43,9774,9690,43816
18.17Jules BianchiMarussia MR03 1:44,1705,1620,19318
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:44,4575,4490,28712
20.10Kamui KobayashiCaterham CT051:46,0157,0071,5587
21.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 2:05,55526,54719,5404
22.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 ---5
107% najlepszego czasu: 1:45,939

Jak zwykle w Malezji każda z sesji zagrożona jest opadami deszczu. Nie inaczej było w dzisiejszym trzecim treningu, więc ekipy zaraz po pojawieniu się zielonego światła wyjechały na okrążenie instalacyjne. Każda z ekip chciała sprawdzić swoje usprawnienia przed kwalifikacjami, jednak najszybszy okazał się Nico Rosberg..

Pierwsi do poważniejszej pracy zabrali się kierowcy Lotusa i Caterhama, gdyż wczorajsze treningi nie były dla nich łaskawe i zaległości w przygotowaniach mieli spore. Vettel tymczasem poinformował zespół, iż zauważył luźną część na poszyciu swojego bolidu. Pierwsze czasy wykręcili Maldonado i Ericsson, jednak wyniki nie były w żaden sposób miarodajne i konkurencyjne.

Po 15 minutach na czoło tabeli wskoczył Massa z wynikiem 1:42,855 i był to pierwszy mocniejszy wynik w tej sesji. Wynik Brazylijczyka poprawił o sekundę Raikkonen, mimo dużego zblokowania koła w ostatnim zakręcie. Problemy z jednostką napędową zgłosił Kevin Magnussen, a jego mocne zwolnienie na torze niezbyt podobało się Massie.

Mocne tempo pokazali tradycyjnie kierowcy Mercedesa i na czele mieliśmy Rosberga z wynikiem 1:40,946, a za nim plasował się Hamilton, który jednak po kolejnych kółkach wskoczył przed partnera z czasem 1:40,552. Co ciekawe, w bolidach McLarena dostrzeżono zmniejszone otwory chłodzące w porównaniu do wczorajszych. Mimo to Button narzekał na bardzo słabą przyczepność tylnej osi.

Dość późno, bo dopiero po 30 minutach swój czas wykręcili kierowcy Red Bulla, a lepszy z nich – Ricciardo wskoczył na 4 miejsce przejeżdżając okrążenie Sepang w czasie 1:42,072. W tym czasie pośrednie opony weszły do użycia na 20 minut przed końcem sesji i pierwszy czas na takich gumach wykręcił Alonso, ale mimo to nie był w stanie wyprzedzić Hamiltona.

Sztuka wskoczenia na pierwsze miejsce udała się Raikkonenowi, który dokonał tego z czasem 1:40,156, jednak szybko o ponad sekundę lepiej pojechał Rosberg, który legitymował się wynikiem 1:39,008. Z drugiej strony tabeli McLaren doświadczył problemu z czujnikiem w silniku, który przez wadliwe działanie wysyłał sygnał zmuszający silnik do zgaszenia. Problem dotyczył obu bolidów i uniemożliwił dalsze jazdy ekipie z Woking.

Końcówka sesji nie przyniosła dużych przetasowań w czubie stawki. Grosjean zaliczył jeszcze dość szeroki wyjazd w pułapkę żwirową, jednak udało mu się wrócić na tor. Spore problemy miał też Caterham w bolidzie Kobayashiego i musiał rozłożyć w garażu na czynniki pierwsze bolid Japończyka.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
iceneon, 29.03.2014 07:13[!]
McLaren przekombinował. Mam nadzieję, że nie zawalili reszty weekendu.
piwo, 29.03.2014 07:15[!]
hulko coraz bardziej mnie zadziwia.
TommyYse, 29.03.2014 07:51[!]
Fuuuu.... :/

Maki zbierajcie się, mam nadzieję że na kwale się wyrobią :|
Meredes z przodu, jak nie wygrają kwalifikacji i wyścigu to będzie ich porażka. Może Force India zaskoczy i Toro Rosso, bo wyglądają dobrze, w szczególności ci pierwsi. Ciekawe co z Red Bullem, bo dzisiaj tak niemrawo jakoś, a wczoraj wygladało bardzo dobrze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca