F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201425 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:18,482--15
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:18,9010,4190,41912
3.1Sebastian VettelRed Bull RB101:19,0170,5350,11615
4.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:19,3510,8690,33414
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:19,4210,9390,0709
6.11Sergio PerezForce India VJM07 1:19,6681,1860,2479
7.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:19,7121,2300,04410
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:19,7211,2390,00916
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:19,7791,2970,05811
10.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:20,2301,7480,45116
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:20,3941,9120,1648
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:20,6222,1400,22813
13.99Adrian SutilSauber C33 1:20,8112,3290,1898
14.13Pastor MaldonadoLotus E221:20,9772,4950,1667
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:21,4672,9850,4908
16.8Romain GrosjeanLotus E221:21,7003,2180,2336
17.10Kamui KobayashiCaterham CT051:21,9243,4420,2246
18.17Jules BianchiMarussia MR03 1:21,9373,4550,01313
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:22,6834,2010,74613
20.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:22,8624,3800,17911
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:23,1644,6820,3026
22.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:45,50927,02722,3454
107% najlepszego czasu: 1:23,976

Drugi trening przed GP Monako rozpoczął się po silnej burzy, która przeszła nad Księstwem. Wprawdzie deszcz na początku sesji nie padał, jednak tor był ciągle bardzo mokry. Przez 5 minut nie mieliśmy na trasie żadnej akcji, a dopiero Bottas odważył się wyjechać sprawdzić warunki na ulicach Monte Carlo. Było to jednak tylko jedne kółko na przejściowych oponach.

Przez kolejne 40 minut na torze nie działo się dosłownie nic, dopiero Adrian Sutil postanowił opuścić garaż, również na przejściowych oponach, a w ślad za nim poszedł Danił Kwiat, jak również Jean-Eric Vergne oraz kierowcy Ferrari. Pierwszym zawodnikiem z czasem okrążenia był Kwiat, który wykręcił 1:44,982, jednak jego czas bardzo szybko został poprawiony przez Vergne'a. Jako że wyszło zza chmur słońce, zarówno czasy, jak i warunki na torze bardzo szybko się poprawiały.

Dziwny problem wystąpił w bolidzie Raikkonena, który nagle na prostej startowej bardzo mocno zwolnił i ledwo dotoczył się do boksów. Wszystko wskazywało na poważniejszą awarię i skończony trening dla Fina. Tymczasem na czele tabeli pojawił się Vettel z wynikiem 1:33,780. Mimo dość sporej akcji na torze, z garażu na 35 minut przed końcem sesji nie wyjechała jeszcze niemal połowa stawki.

Po kilku minutach ponownej ciszy na trasie mieliśmy Buttona, który przy okazji zameldował się na pierwszym miejscu z wynikiem 1:32,423, który potem poprawił na 1:31,594, co udowadniało stałą poprawę przyczepności na przesychającej nawierzchni. Pierwszym kierowcą, który zdecydował się zaryzykować wyjazd na gładkich oponach był Jean-Eric Vergne i stało się to dopiero na 10 minut przed końcem treningu.

Francuz z łatwością poprawił czas Buttona o ponad 5 sekund. Podczas gdy Toro Rosso wyjechało na miękkiej mieszance, mieliśmy również kierowców, którzy pojawili się na super miękkiej gumie. Na torze pojawili się wszyscy poza Raikkonenem i na czele tabeli mieliśmy podobnie spory ruch. Co rusz kolejni kierowcy wykorzystywali coraz lepszą przyczepność i wskakiwali na czoło.

Sytuacja na torze nieco przerosła Ericssona, który nie zmieścił się w zakręcie przed tunelem i niemalże uderzył w bariery. Na szczęście udało się uniknąć kraksy i ruszyć w dalszą drogę. Na czele usadowił się tymczasem Alonso, który najlepiej poradził sobie z ogromnym ruchem na torze, jak również ze zdradliwymi warunkami.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 22.05.2014 18:17[!]
Oczywiście trudno oceniać, ale właściwy kierowca na właściwym miejscu w sytuacji, kiedy tor mokry... ;)
Lukasz1234, 22.05.2014 19:29[!]
@Kamikadze2000
Tor był suchy kiedy wszyscy wykręcali najlepsze swoje czasy...
LH44fan, 23.05.2014 02:19[!]
Może Alonso powalczy z Mercedesami w ten weekend, byłoby ciekawie :)
iceneon, 23.05.2014 05:09[!]
@Lukasz1234
Nie był zupełnie suchy, wiem bo oglądałem ostatnie 30 min. Poczytaj wypowiedzi po treningach.
Kamikadze2000, 23.05.2014 21:07[!]
@Lukasz1234 - czyli właściwy człowiek na właściwym miejscu. Mam nadzieje, że pokaże innym, kto tu jest (niestety) najlepszy. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca