F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20146 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB101:52,552--6
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:52,6310,0790,0796
3.13Pastor MaldonadoLotus E221:53,0440,4920,41310
4.8Romain GrosjeanLotus E221:53,5661,0140,5226
5.99Adrian SutilSauber C33 1:53,5851,0330,01912
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:53,6541,1020,06915
7.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:53,9111,3590,2575
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:54,0411,4890,1306
9.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:54,2171,6650,1764
10.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:54,5582,0060,3415
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:54,6022,0500,0446
12.21Esteban GutierrezSauber C33 1:54,7612,2090,15913
13.19Felipe MassaWilliams FW36 1:55,0032,4510,2424
14.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:55,6883,1360,6856
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:56,9184,3661,2307
16.9Marcus EricssonCaterham CT051:57,0914,5390,17310
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:57,5665,0140,47510
18.10Kamui KobayashiCaterham CT051:57,9145,3620,34810
19.4Max ChiltonMarussia MR03 ---1
20.14Fernando AlonsoFerrari F14 T---4
21.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid---4
22.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid---5
107% najlepszego czasu: 2:00,431

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciego, deszczowego treningu przed niedzielnym Grand Prix Wielkiej Brytanii. Na kolejnych dwóch miejscach tabeli uplasowali się Daniel Ricciardo i Pastor Maldonado.

Po nocnych opadach, deszczowa aura utrzymała się także sobotniego przedpołudnia. Pomimo tego że kierowcy jak zawsze ochoczo wyjechali na okrążenia instalacyjne, pierwszy czas okrążenia został odnotowany dopiero po piętnastu minutach od startu zajęć. Nie we wszystkich miejscach toru zalegała woda – do osuszenia wyścigowej nitki przyczyniła się seria GP3 i rozegrana przed startem treningu jej sesja kwalifikacyjna. „Jest trochę suchych ścieżek” – raportował Jenson Button.

Jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył Ericsson (1:57,091s). Szwed ślizgał się w swoim bolidzie widowiskowo kontrując jego zachowanie w zakręcie Stowe. Nieco później na drugim miejscu znalazł się drugi z kierowców Caterhama – Kamui Kobayashi. Po kilku chwilach najlepszym czasem legitymował się już Jean-Eric Vergne. Francuz także miał problemy z utrzymaniem się na torze, zaliczając szeroki wyjazd z ostatniego zakrętu. Bliżej połowy sesji nowym liderem został Kevin Magnussen (1:54,092s). W międzyczasie Danił Kwiat narzekał na balans swojego bolidu Toro Rosso.

Dokładnie na półmetku sesji, gdy opady przybierały na sile a kierowcy dalej korzystali z przejściowego ogumienia, Daniel Ricciardo poprawił najlepszy rezultat na 1:52,631s. Na trzecie miejsce awansował z kolei Jenson Button. Tymczasem Romain Grosjean cudem uniknął kontaktu ze ścianą serwisową po tym, jak szeroko wyjechał z ostatniego zakrętu i stracił kontrolę nad samochodem na pasie sztucznej trawy. Niedługo później zespołowy kolega Francuza – Pastor Maldonado przesunął się na trzecie miejsce, a na czele był już duet Red Bulla: Vettel przed Ricciardo. Dwójkę kierowców mistrzowskiej stajni z Milton Keynes dzieliła tylko jedna dziesiętna sekundy.

Ostatnich dwadzieścia minut przyniosło kolejne nasilenie się opadów. Na tym etapie czasu okrążenia wciąż nie odnotowało sześciu kierowców: Chilton, Bottas, Massa, Alonso, Rosberg oraz Hamilton. Ofiarą zakrętu Stowe padł Jules Bianchi. Francuz pozbawiony możliwości skręcenia w prawo przeleciał przez żwirową pułapkę wpadając przodem swej Marussi na barierę z opon. W podobnej sytuacji znalazł się chwilę wcześniej Adrian Sutil – Niemiec zdołał jednak wyjść obronna ręką z kryzysowej sytuacji.

Żółte flagi za prostą Hangar zniknęły trzynaście minut przed końcem sesji. W tym czasie Danił Kwiat poruszał się po torze na deszczowym ogumieniu, które i tak nie uchroniło go od szerszego wyjazdu w zakręcie Brooklands. Z opon oznaczonych niebieskim kolorem korzystali także Chilton, Bottas oraz Alonso. Ted Kravitz donosił jednak, że ciemne chmury zdają się odsuwać znad toru, a w rejonie alei serwisowej deszcz zupełnie ustał. Mimo tego końcówka sesji nie przyniosła wzmożonej aktywności zawodników, a zamiast symulacji kwalifikacji ekipy badały zachowanie się ogumienia. Z kolei mechanicy Mercedesa zabierali się już powoli do prac nad samochodami. Mimo tego Sutilowi udało się jeszcze poprawić czas i przesunąć się na piątą lokatę.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 97%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
robertunio, 05.07.2014 13:32[!]
Pamietam ze kiedys pod trzecim treningiem bylo sporo komentarzy. Teraz nie ma wcale. Upadek F1 jest widoczny i tutaj. A wracajac do tematu kiedys Ayrton Senna byl okrzykniety Krolem Deszczu - teraz jest nim Czterokrotny ale wtedy i tylko wtedy gdy na torze nie ma Merola ;-)
Age, 05.07.2014 13:47[!]
@robertunio
I po co te dramaty? Nic się nie wydarzyło, to i nie ma czego komentować
cwiek, 05.07.2014 13:51[!]
@robertunio
Tak, tak, wszędzie widać oznaki słabości F1, szczególnie podczas wyścigów. Komentujacych jest mało, bo nie ma Kubicy.
ROOK, 05.07.2014 16:08[!]
Cytat robertunio :
Pamietam ze kiedys pod trzecim treningiem bylo sporo komentarzy. Teraz nie ma wcale. Upadek F1 jest widoczny i tutaj.
.    .    1. Zakodowana transmisja.
.    .    2. Mistrzostwa świata w Brazylii (udane!)
.    .    3. Upał, lato.
.    .    4. Mało miarodajne wyniki na torze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca