|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2014 | 6 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:52,552 | - | - | 6 |
2. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:52,631 | 0,079 | 0,079 | 6 |
3. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:53,044 | 0,492 | 0,413 | 10 |
4. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:53,566 | 1,014 | 0,522 | 6 |
5. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:53,585 | 1,033 | 0,019 | 12 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:53,654 | 1,102 | 0,069 | 15 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:53,911 | 1,359 | 0,257 | 5 |
8. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:54,041 | 1,489 | 0,130 | 6 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:54,217 | 1,665 | 0,176 | 4 |
10. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:54,558 | 2,006 | 0,341 | 5 |
11. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:54,602 | 2,050 | 0,044 | 6 |
12. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:54,761 | 2,209 | 0,159 | 13 |
13. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:55,003 | 2,451 | 0,242 | 4 |
14. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:55,688 | 3,136 | 0,685 | 6 |
15. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:56,918 | 4,366 | 1,230 | 7 |
16. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:57,091 | 4,539 | 0,173 | 10 |
17. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:57,566 | 5,014 | 0,475 | 10 |
18. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:57,914 | 5,362 | 0,348 | 10 |
19. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | - | - | - | 1 |
20. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | - | - | - | 4 |
21. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | - | - | - | 4 |
22. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | - | - | - | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 2:00,431 |
|
|
Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciego, deszczowego treningu przed niedzielnym Grand Prix Wielkiej Brytanii. Na kolejnych dwóch miejscach tabeli uplasowali się Daniel Ricciardo i Pastor Maldonado.
Po nocnych opadach, deszczowa aura utrzymała się także sobotniego przedpołudnia. Pomimo tego że kierowcy jak zawsze ochoczo wyjechali na okrążenia instalacyjne, pierwszy czas okrążenia został odnotowany dopiero po piętnastu minutach od startu zajęć. Nie we wszystkich miejscach toru zalegała woda – do osuszenia wyścigowej nitki przyczyniła się seria GP3 i rozegrana przed startem treningu jej sesja kwalifikacyjna. „Jest trochę suchych ścieżek” – raportował Jenson Button.
Jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył Ericsson (1:57,091s). Szwed ślizgał się w swoim bolidzie widowiskowo kontrując jego zachowanie w zakręcie Stowe. Nieco później na drugim miejscu znalazł się drugi z kierowców Caterhama – Kamui Kobayashi. Po kilku chwilach najlepszym czasem legitymował się już Jean-Eric Vergne. Francuz także miał problemy z utrzymaniem się na torze, zaliczając szeroki wyjazd z ostatniego zakrętu. Bliżej połowy sesji nowym liderem został Kevin Magnussen (1:54,092s). W międzyczasie Danił Kwiat narzekał na balans swojego bolidu Toro Rosso.
Dokładnie na półmetku sesji, gdy opady przybierały na sile a kierowcy dalej korzystali z przejściowego ogumienia, Daniel Ricciardo poprawił najlepszy rezultat na 1:52,631s. Na trzecie miejsce awansował z kolei Jenson Button. Tymczasem Romain Grosjean cudem uniknął kontaktu ze ścianą serwisową po tym, jak szeroko wyjechał z ostatniego zakrętu i stracił kontrolę nad samochodem na pasie sztucznej trawy. Niedługo później zespołowy kolega Francuza – Pastor Maldonado przesunął się na trzecie miejsce, a na czele był już duet Red Bulla: Vettel przed Ricciardo. Dwójkę kierowców mistrzowskiej stajni z Milton Keynes dzieliła tylko jedna dziesiętna sekundy.
Ostatnich dwadzieścia minut przyniosło kolejne nasilenie się opadów. Na tym etapie czasu okrążenia wciąż nie odnotowało sześciu kierowców: Chilton, Bottas, Massa, Alonso, Rosberg oraz Hamilton. Ofiarą zakrętu Stowe padł Jules Bianchi. Francuz pozbawiony możliwości skręcenia w prawo przeleciał przez żwirową pułapkę wpadając przodem swej Marussi na barierę z opon. W podobnej sytuacji znalazł się chwilę wcześniej Adrian Sutil – Niemiec zdołał jednak wyjść obronna ręką z kryzysowej sytuacji.
Żółte flagi za prostą Hangar zniknęły trzynaście minut przed końcem sesji. W tym czasie Danił Kwiat poruszał się po torze na deszczowym ogumieniu, które i tak nie uchroniło go od szerszego wyjazdu w zakręcie Brooklands. Z opon oznaczonych niebieskim kolorem korzystali także Chilton, Bottas oraz Alonso. Ted Kravitz donosił jednak, że ciemne chmury zdają się odsuwać znad toru, a w rejonie alei serwisowej deszcz zupełnie ustał. Mimo tego końcówka sesji nie przyniosła wzmożonej aktywności zawodników, a zamiast symulacji kwalifikacji ekipy badały zachowanie się ogumienia. Z kolei mechanicy Mercedesa zabierali się już powoli do prac nad samochodami. Mimo tego Sutilowi udało się jeszcze poprawić czas i przesunąć się na piątą lokatę.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 97%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|