|
|
|
|
|
|
British Grand Prix 2016 | 10 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:30,904 | - | - | 10 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:30,967 | 0,063 | 0,063 | 18 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:31,488 | 0,584 | 0,521 | 6 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:31,561 | 0,657 | 0,073 | 7 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:32,049 | 1,145 | 0,488 | 10 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:32,736 | 1,832 | 0,687 | 15 |
7. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:32,754 | 1,850 | 0,018 | 11 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:32,798 | 1,894 | 0,044 | 14 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:32,833 | 1,929 | 0,035 | 13 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:32,889 | 1,985 | 0,056 | 10 |
11. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:32,895 | 1,991 | 0,006 | 12 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:33,042 | 2,138 | 0,147 | 11 |
13. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:33,344 | 2,440 | 0,302 | 13 |
14. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:33,361 | 2,457 | 0,017 | 13 |
15. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:33,440 | 2,536 | 0,079 | 14 |
16. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:33,538 | 2,634 | 0,098 | 10 |
17. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:33,710 | 2,806 | 0,172 | 10 |
18. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:33,769 | 2,865 | 0,059 | 13 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:34,049 | 3,145 | 0,280 | 10 |
20. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:34,471 | 3,567 | 0,422 | 14 |
21. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:34,551 | 3,647 | 0,080 | 7 |
22. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:34,658 | 3,754 | 0,107 | 11 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,267 |
|
|
Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas trzeciego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii, wyprzedzając w tabeli rezultatów Nico Rosberga i Maxa Verstappena.
W sobotę Silverstone przywitało zespoły i kibiców typowo angielską pogodą – nad torem unosiły się czarne chmury zwiastujące nadchodzące opady deszczu, a kierowcy rozpoczęli realizację programów korzystając z przejściowego ogumienia Pirelli. Temperatura powietrza wynosiła siedemnaście, a toru – dziewiętnaście stopni Celsjusza. Po ośmiu minutach, gdy kierowcy wciąż pokonywali okrążenia instalacyjne, Verstappen zaznaczył, że warunki na torze w dalszym ciągu nie pozwalają na założenie slicków.
Ze względu na warunki panujące na torze niektórzy kierowcy w ogóle nie opuszczali alei serwisowej. Zaliczał się do nich Lewis Hamilton – Brytyjczyk spokojnie spędzał czas w garażu Mercedesa rozmawiając z dyrektorem niewykonawczym – Nikim Laudą. Około godziny 10:15 czasu lokalnego, kierowcy Force India opuścili pit lane mając w swoich bolidach ogumienie przeznaczone do jazdy po suchym torze. Chwilę później dołączył do nich także Nico Rosberg, pragnący nadrobić czas stracony piątkowego popołudnia przez awarię techniczną.
Niemiec z okrążenia na okrążenie poprawiał swoje czasy, schodząc do poziomu 1:33,591s. Następnie prowadzenie w klasyfikacji zajęć przejęli reprezentanci Ferrari: Vettel przed Raikkonenem. W tym samym czasie Grosjean zgłaszał swej ekipie problemy z działaniem systemu paliwowego, a Bottas kończył okrążenie, które pozwoliło mu wskoczyć na drugą lokatę.
Króko po przekroczeniu półmetka sesji, Rosberg powrócił na pozycję lidera tabeli osiągając wynik 1:31,331s, który niedługo po tym nieznacznie przebił Hamilton (1:31,234s). Kilka minut później zajęcia zostały wstrzymane czerwoną flagą, która pojawiła się na torze po kraksie Marcusa Ericssona. Szwed stracił panowanie nad swym Sauberem przejeżdżając po tarkach na wyjściu z zakrętu Stowe i z dużą siłą (z mocowania odpadła kierownica) uderzył w barierę z opon, poważnie uszkadzając zawieszenie bolidu. Podczas gdy obsługa toru starała się uporządkować miejsce incydentu i naprawić zniszczoną bandę, nad tor nadeszły opady deszczu.
Sesja została wznowiona o 10:55 czasu lokalnego. Opady nie były wystarczająco solidne, by zmusić zawodników do powrotu do przejściowych opon – w użyciu była najszybsza, miękka mieszanka. Chwilę przed zapaleniem się zielonego światła, na wyjeździe z pit lane ustawiła się spora kolejka bolidów, których kierowcy pragnęli jak najszybciej rozpocząć ostatnie treningowe przejazdy.
Rosberg poprawił swój wynik na 1:30,967s, ale jego wynik szybko został poprawiony przez Hamiltona. Na trzecie miejsce wskoczył Ricciardo, przed Verstappenem i Vettelem, który nie był zadowolony ze swojego finałowego szybkiego kółka, zgłaszając problem z przekładnią. Po raz kolejny z mocnej strony zaprezentował się McLarem: Fernando Alonso zajął siódme, a Jenson Button – dwunaste miejsce. Problemy nadal trapiły Felipe Massę, który zakończył FP3 na piętnastym miejscu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 7,8 m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|