|
|
|
|
|
|
Magyar Nagydíj 2016 | 24 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:20,261 | - | - | 25 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:20,263 | 0,002 | 0,002 | 10 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:20,726 | 0,465 | 0,463 | 22 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:20,769 | 0,508 | 0,043 | 23 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:20,859 | 0,598 | 0,090 | 18 |
6. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:21,185 | 0,924 | 0,326 | 22 |
7. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:21,584 | 1,323 | 0,399 | 11 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:21,649 | 1,388 | 0,065 | 21 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:21,672 | 1,411 | 0,023 | 22 |
10. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:21,935 | 1,674 | 0,263 | 19 |
11. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:21,975 | 1,714 | 0,040 | 28 |
12. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:21,989 | 1,728 | 0,014 | 13 |
13. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:22,009 | 1,748 | 0,020 | 11 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:22,142 | 1,881 | 0,133 | 15 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:22,284 | 2,023 | 0,142 | 13 |
16. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:22,402 | 2,141 | 0,118 | 21 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:22,427 | 2,166 | 0,025 | 22 |
18. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:22,541 | 2,280 | 0,114 | 18 |
19. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:22,816 | 2,555 | 0,275 | 23 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:23,219 | 2,958 | 0,403 | 23 |
21. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:23,311 | 3,050 | 0,092 | 24 |
22. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:23,513 | 3,252 | 0,202 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,879 |
|
|
Po ostatnich rundach w Wielkiej Brytanii i Austrii, nikt nie miał nic przeciwko, by Węgry przywitały wszystkich upalną pogodą. Tak też się stało. Wczorajsze treningi zdecydowanie pozwoliły na spokojne przygotowanie do dalszej części weekendu, a dzisiejsza godzinna sesja nie była od tego wyjątkiem. Świeży asfalt rozgrzał się do ponad 40 stopni, a powietrze niemal do 30.
Tak dobre warunki skłoniły stawkę do szybkich wyjazdów, by sprawdzić, czy nocne zmiany w ustawieniach przyniosły efekty. Po ujęciach z pokładu Palmera mogliśmy wywnioskować, iż w Renault nie wyszło to zbyt dobrze, gdyż bolid cechował się ogromną niestabilnością w zakrętach. W użyciu były gównie opony pośrednie i super-miękkie, ale Wehrlein zdecydował się na uczycie miękkich Pirelli.
Pierwsze czasy w tabeli oczywiście były dalekie od optymalnych, dopóki nie zameldował się w niej Hamilton. Anglik od razu ustanowił wynik 1:21,441, co wprawdzie nie było jeszcze tak dobrym czasem jak wczoraj, ale jak na początek sesji, robiło wrażenie. Jak na razie Mercedes był klasą samą dla siebie na Hungaroringu. Osiągnięcie mistrza świata poprawił Ricciardo, aczkolwiek pierwsze miejsce Mercedesowi przywrócił Rosberg, ustanawiając pierwszy czas dnia poniżej 1:21. Wszystkie te rezultaty zostały pokonane na super-miękkich oponach.
Max Verstappen na jednym ze swoich przejazdów zgłosił problemy ze skrzynią biegów i po zjeździe do boksów mechanicy zajęli się tyłem jego bolidu. W międzyczasie wyniki poprawili kierowcy Ferrari i tym samym Raikkonen wskoczył na trzecią lokatę. Do Rosberga znacznie zbliżył się Ricciardo, tracąc zaledwie 0,179 sekundy.
Na ostatnich szybkich przejazdach zdecydowanie poprawił się Rosberg, schodząc do 1:20,261. Jednak niespodzianką był czas Verstappena, który po uporaniu się z usterką tracił do Niemca zaledwie 0,002 sekundy. Dalej mieliśmy Ricciardo, a Hamilton plasował się dopiero na czwartej lokacie ze stratą aż 0,5 sekundy. Taki układ sił stawiał nam kilka pytań przed czasówką. Czy faktycznie będziemy świadkami walki o pole position ciekawszej niż w poprzednich rundach?
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|