|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2016 | 18 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:44,152 | - | - | 34 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:44,427 | 0,275 | 0,275 | 34 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:44,532 | 0,380 | 0,105 | 29 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:44,557 | 0,405 | 0,025 | 26 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:45,161 | 1,009 | 0,604 | 33 |
6. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:45,182 | 1,030 | 0,021 | 35 |
7. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:45,275 | 1,123 | 0,093 | 10 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:45,507 | 1,355 | 0,232 | 33 |
9. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:45,779 | 1,627 | 0,272 | 30 |
10. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:46,029 | 1,877 | 0,250 | 35 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:46,063 | 1,911 | 0,034 | 26 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:46,574 | 2,422 | 0,511 | 30 |
13. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:46,727 | 2,575 | 0,153 | 36 |
14. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:46,856 | 2,704 | 0,129 | 30 |
15. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:46,960 | 2,808 | 0,104 | 30 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:47,161 | 3,009 | 0,201 | 30 |
17. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:47,166 | 3,014 | 0,005 | 34 |
18. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:47,531 | 3,379 | 0,365 | 29 |
19. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:48,391 | 4,239 | 0,860 | 12 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:48,487 | 4,335 | 0,096 | 32 |
21. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:48,505 | 4,353 | 0,018 | 33 |
22. | 31 | Esteban Ocon | Manor MRT05 | | 1:48,823 | 4,671 | 0,318 | 29 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:51,443 |
|
|
Drugi trening od początku raczył nas wyjątkową panoramą nocnego Singapuru. Dla ekipy jest to również najważniejsza sesja w przygotowaniach do dalszych zmagań, gdyż warunki najbardziej odpowiadają tym w kwalifikacjach i wyścigu. Nic dziwnego, że od razu znaleźli się chętni na kręcenie kolejnych okrążeń.
Po zapaleniu zielonego światła od razu mieliśmy na trasie Manora i Ferrari. Vettel podróżował na miękkich oponach, a Raikkonen wskoczył na czoło tabeli na super-miękkiej mieszance, wykręcając wynik 1:46,167. Na takich samych oponach o 0,8 sekundy szybciej pojechał Hamilton. Tym razem Ricciardo okazał się wolniejszy od Anglika o 0,3 sekundy. Póki co nikt nie próbował osiągów ultra-miękkiej mieszanki.
Oznaczone na fioletowo Pirelli weszły w użycie po 30 minutach, jednak na początku testowały je zespoły z tyłu stawki. Pierwszy z czołówki zdecydował się na to Vettel który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:45,266. Co ciekawe, Lewis Hamilton był od niego wolniejszy zaledwie o 0,006 sekundy. Bardzo dobrym czasem popisał się jednak Raikkonen, który wyprzedził swojego partnera zespołowego o 0,8 sekundy.
Dominacja Ferrari nie trwała długo, gdyż na mecie zjawił się również Rosberg, który z wynikiem 1:44,152 ponownie ustawił Mercedesa na czele. Przyszedł również czas na szybki przejazd Romaina Grosjeana i Francuz niestety mocno odczuł brak nabrania rytmu w pierwszym treningu. W ostatnim zakręcie stracił panowanie na bolidem i uderzył tyłem w bandy, tracąc przy tym boki tylnego skrzydła.
Na 30 minut przed końcem treningu w bolidzie Hamiltona mechanicy dopatrzyli się awarii hydrauliki, przez co Anglik musiał opuścić samochód i dla niego sesja była już zakończona. Cała reszta stawki (oczywiście poza Grosjeanem, którego bolid również był naprawiany) sprawdzała w tym momencie tempo na długich przejazdach. Do końca treningu nie wydarzyło się już nic spektakularnego, a ekipy zabrały się za analizę danych zebranych podczas stosunkowo długich przejazdów.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|